Sända trådlöst från datorn till teven.

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Sända trådlöst från datorn till teven.

Post by Deuterium »

Hundratal filmer har rullat på min teve inne på rummet via TV-out, men vill kunna se filmerna på stora teven på nedervåningen och att bränna ut filmerna varje gång är inte rimligt och att dra en kabel kommer inte att bli snyggt.

Så tänkte ifall man skulle köra trådlöst istället.

Avståndet är kanske tio-femton meter, då går man igenom en del väggar och ett golv.

Video går via sådan vanlig gul rund plugg (som liknar sådana vit/röda kablar som man brukar ha för ljud).

Min budget för detta projekt ligger på max 1500 kr.



Förslag på vart man kan köpa utrustningen för att sända och ta emot?
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Hi, my name is Tråd. I live in Köpråd.

Flyttad.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
pimen

Post by pimen »

Det finns massor med sånna, fast de e för scart, men köp bara en adapter för ca 50-100:- så ska de väl inte va något problem... De finns t ex på http://www.teknikmagasinet.se[/url]
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

pimen wrote:Det finns massor med sånna, fast de e för scart, men köp bara en adapter för ca 50-100:- så ska de väl inte va något problem... De finns t ex på http://www.teknikmagasinet.se[/url]
PLZ READ THREAD OKNP?!?!elva
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
ESandstig
Posts: 121
Joined: 2006-03-08 17:50:32

Post by ESandstig »

Tossefar wrote:PLZ READ THREAD OKNP?!?!elva
Jag tror att pimen syftade på att man kunde överföra ljud och bild trådlöst med en sådan här från Philips. Sedan menade han att man skulle kunna köpa en kabel som överför signalen från din PCs S-Video till SCART.
User avatar
pafisc
Posts: 352
Joined: 2005-12-26 13:01:35
Location: Göteborg

Post by pafisc »

Tossefar wrote:
pimen wrote:Det finns massor med sånna, fast de e för scart, men köp bara en adapter för ca 50-100:- så ska de väl inte va något problem... De finns t ex på http://www.teknikmagasinet.se[/url]
PLZ READ THREAD OKNP?!?!elva
Var väll inget fel på nakenjannes svar? Fast, det finns lösningar där man kopplar in audio/video i sändaren och tar in scart från andra ändan. Här har du lite produkter:

http://www.kelkoo.se/b/a/ss_av-link_tv.html
User avatar
ruva
Posts: 268
Joined: 2004-11-27 14:12:39

Post by ruva »

ESandstig wrote:
Tossefar wrote:PLZ READ THREAD OKNP?!?!elva
Jag tror att pimen syftade på att man kunde överföra ljud och bild trådlöst med en sådan här från Philips. Sedan menade han att man skulle kunna köpa en kabel som överför signalen från din PCs S-Video till SCART.
Skulle vara mumma med en sådan Philips med data-VGA och spdi. Kunna köra Mediacenter utan att ha väsande dator i TV-rummet. Har nu en Showcenter mediaspelare men det är ju bara ett mellanting.
Förr sa de alltid att det var bättre förr
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

Är det ingen som har erfarenhet av dessa prylarna? Är så jäkla sugen på att lägga beställningen idag, så man får det innan fredag, men så osäker. Pinnacle är möjligen ett alternativ, det är över min budget, så ifall någon kan lova att ett system som kostar runt tusen spänn är bra, så kör jag loss på det istället.

Hittar heller inga reviews på prylarna, förstår inte varför, tycker att mycket sådant borde ha testats.
User avatar
ESandstig
Posts: 121
Joined: 2006-03-08 17:50:32

Post by ESandstig »

Får man inte 30-dagars öppetköp om man är inte nöjd med produkten?
Post Reply