Få bort Packard Bells logga?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
ErOx
Posts: 180
Joined: 2002-03-07 23:52:05

Få bort Packard Bells logga?

Post by ErOx »

Tjenare!
Jag har en "Packard Bell EasyNote R3400D".
Problemet är att P.B anser att jag ska använda deras färger osv i IE, någon som vet hur jag kan ändra det till windows standard utan att installera om?

Bild på mitt problem

Undrar även om det går att koppla ifrån pekplattan utan att öppna datorn då alltså?
Lägger nämligen alltid handen på den så div grejer händer vilket är mycket irreterande :-/

//ErOx
Expect The Unexpected
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Start -> kör -> gpedit.msc -> User Configuration -> Windows Settings -> Internet Explorer Maintenance -> Browser User Interface

Där bör du kunna återställa saker och ting. Vet dock inte vad de heter på svenska men det bör inte vara några problem att se vad som är vad antar jag.
hej.
ErOx
Posts: 180
Joined: 2002-03-07 23:52:05

Post by ErOx »

linc wrote:Start -> kör -> gpedit.msc -> User Configuration -> Windows Settings -> Internet Explorer Maintenance -> Browser User Interface

Där bör du kunna återställa saker och ting. Vet dock inte vad de heter på svenska men det bör inte vara några problem att se vad som är vad antar jag.
Skriver jag gpedit.msc i kör så kommer det bara upp en ruta som säger att det inte gick att hitta filen osv :(

Är XP home jag kör förresten
Expect The Unexpected
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

gpedit.msc funkar vad jag vet inte på så många märkesdatorers färdiginstallerade Windows-versioner. (OEM-versioner?)
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
ErOx
Posts: 180
Joined: 2002-03-07 23:52:05

Post by ErOx »

-SE- wrote:gpedit.msc funkar vad jag vet inte på så många märkesdatorers färdiginstallerade Windows-versioner. (OEM-versioner?)
Detta är en "OEM-dator", går det att ladda ner det som ett tilläggsprogram eller dyligt så man även kan ha det i en "OEM-dator"?
Expect The Unexpected
User avatar
Mr.LeNo
Posts: 219
Joined: 2003-06-09 12:30:32
Location: Arlöv

Post by Mr.LeNo »

-SE- wrote:gpedit.msc funkar vad jag vet inte på så många märkesdatorers färdiginstallerade Windows-versioner. (OEM-versioner?)
Det har inget att göra med "Märkesdatorer". Fungerar bara med Windows XP Pro.
User avatar
kiisen
Posts: 24
Joined: 2006-02-24 10:30:31
Location: Grums / Häggvik

Post by kiisen »

Ett lättare sätt är att gå till deras hemsida och ta hem en patch som tar bort den. : ).http://support.packardbell.com/se/mypc/ ... ea_dc#show
starköl är en dryck, fôlköl är en livsstil.
Post Reply