Hamachi

LAN, Demoparty och allt som rör området.
Post Reply
Squiz3r
Posts: 172
Joined: 2005-12-17 12:43:21
Contact:

Hamachi

Post by Squiz3r »

Hej,

Jag tänkte att man kunde starta några hamachi nätverk om någon är intreserad av att spela.
ni som lägger upp almena (hur de nu stavas:P) nätverk på hamachi kan ju skriva ut namn och pass här.


För er som inte vet vad hamachi är så är det ett program som man kan skapa virutiella nätverk över internet. vilket betyder att man kan spela lanspel över internett. programet kan laddas ner på http://fileforum.betanews.com/detail/Ha ... 04137509/1
AMD Athlon 64 x2 3800+, 2Gb minne, cross fire HIS ATI Radeon x1300pro IceQ, 320Gb sataII hdd &... Eller inte, pengarna tog slut. Asus moderkort, endast ett grafik kort, o 3800+ (single core) & 300gb sataII HDD
besök gärna min hemsida: www.crazycasemod.se
Squiz3r
Posts: 172
Joined: 2005-12-17 12:43:21
Contact:

Post by Squiz3r »

Jag har lagt ut ett nätverk till alla möjliga spel, (skriv till dem ni vill spela me så andra vet när dem kan leta efter spel.

namn: Squiz3r-games
pass: letmein
AMD Athlon 64 x2 3800+, 2Gb minne, cross fire HIS ATI Radeon x1300pro IceQ, 320Gb sataII hdd &... Eller inte, pengarna tog slut. Asus moderkort, endast ett grafik kort, o 3800+ (single core) & 300gb sataII HDD
besök gärna min hemsida: www.crazycasemod.se
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

Undrade ifall någon själ kunde tänka sig att lira NWN2 via hamachi?
L
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Lägger en egen fråga i denna tråd:
Om jag å en lr flera polare sitter hä rhemma på nätverket och vills pela mot andra. räcker det meda att jag som startar servern i spelet har hamachi då? Altså så att både de på de lokala nätverket och de på hamachi nätverket kan va med å spela då?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

Jag omformulerar din fråga min käre Stiig,Går det att via hamachi starta upp ett lan som lokala klienter och utomstående(hamachi klienter) kan nå?
Ja! :)
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

Är detta gratis att använda?

(kommer itne in på sdian, jobbet blockar :S)
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

Är denna produkt Freeware? Japp ;D

Ny länk, http://www.softpedia.com/get/Internet/F ... achi.shtml

Hoppas den fungerar Msnus ;)
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Shinzu wrote:Jag omformulerar din fråga min käre Stiig,Går det att via hamachi starta upp ett lan som lokala klienter och utomstående(hamachi klienter) kan nå?
Ja! :)
Och svaret har jag själv tagit reda på nu :D Spelade WC3 med 2 personer på det lokala nätveket samtidigt som jag hade 2 anslutna via hamachi. funkade hur bra som helst. inge drop lr så.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

fungerar fin fint... dock har jag ingen "kanal" att joina... någon som är öppen för förslag?

Lirar gärna en test runda CoH om någon är sugen :P

edit: Alltså, hur funkar det egentligen?

Logga in på Hamachi i en kanal (skaper egen t.ex) drar i gång spelet Hostar ett spel i LAN-delen i spelet - sedan öppnar min med/motspelare LAN-delen på sin burk i långtbortistan och klickar join i gamet så är allt klaart?
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

http://www.planethamachi.com/net_public ... 4kedp41nh6
Finns nätverk för alla sorters spel :)
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

najs

edit: Jag måste säga att jag är bra överraskad om hur bra och enkelt programet funkade. Helt sinnes! +++++ för Hamachi! :D
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
Post Reply