Win Vista BETA

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

linc wrote:Till slut orkar man knappt bry sig längre och bara klickar på "Allow" utan att reflektera över det. "Vanliga" användare lär inte vara säkrare pga den finessen.
Lyckligtvis så kommer man att göra förändringar på det beteendet till RC1, men just det du beskriver gör ju att man undrar hur de kom på tanken att genomföra designidén med ett sådant beteende.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Har testat Vista Beta2 nu. Det är så förbaskat segt på min dator i jämförelse med XP. Har inte hunnit testa så mycket än, men det är hyffsat snyggt iallafall. Dock så ska jag installera om det tillbaka till XP sen, det här är inget system jag vill köra med än om det ska vara såhär segt.

bild: http://x3e.org/~fredd/images/vista.PNG

EDIT: En till bild här:
Image
Last edited by enix on 2006-06-13 8:58:54, edited 1 time in total.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Petro
Posts: 293
Joined: 2002-03-09 0:26:03

Post by Petro »

Fredd wrote:Har testat Vista Beta2 nu. Det är så förbaskat segt på min dator i jämförelse med XP. Har inte hunnit testa så mycket än, men det är hyffsat snyggt iallafall. Dock så ska jag installera om det tillbaka till XP sen, det här är inget system jag vill köra med än om det ska vara såhär segt.

bild: http://x3e.org/~fredd/images/vista.PNG
Finns något hack på nätet att ladda ner så att XP får Vista's utseende, någon som vet vad jag pratar och kanske har en länk? :)
Såg det i en dator men han kom inte ihåg vart han hämtat det... :-/
Den som spar, han har...inga vänner kvar.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Petro wrote:Finns något hack på nätet att ladda ner så att XP får Vista's utseende, någon som vet vad jag pratar och kanske har en länk? :)
Såg det i en dator men han kom inte ihåg vart han hämtat det... :-/
Det handlar säkert om StyleXP eller liknande.
User avatar
Petro
Posts: 293
Joined: 2002-03-09 0:26:03

Post by Petro »

Mr_Tobbe wrote:
Petro wrote:Finns något hack på nätet att ladda ner så att XP får Vista's utseende, någon som vet vad jag pratar och kanske har en länk? :)
Såg det i en dator men han kom inte ihåg vart han hämtat det... :-/
Det handlar säkert om StyleXP eller liknande.
Nop, en .exe-fil som även trycker i allt som behövs i registret också, vistagodis då...
Han har den fortfarande, kanske ska kopiera den av han.
Den som spar, han har...inga vänner kvar.
Aure
Posts: 7
Joined: 2006-01-04 10:12:53

Post by Aure »

Pontarius wrote:Bah, sitter med Vista installerat nu.
Det dyker upp varningar för varenda liten grej man ska göra...

Helt jävla superjobbigt..men visst, det ser snyggt o jäkligt ut o lite snabbare än xp är det allt.



Men tyvärr finns det inga drivrutiner för mitt ljudkort (orkade inte kolla innan) så nu blir det tillbaks till min gamla xp.
Vill du stänga av detta så gör du det via Control Panel > System and Maintenance > Administrative Tools > Local Security Settings > Local policies > Seucrity options, kolla sedan på alternativen längst ner och boka ur UAC.


/Aure
Post Reply