Extra bredbandsavgift under diskussion

Vårt gamla nyhetsforum. Nyheter ska postas på framsidan istället, men för det behövs ett konto. Vill du skriva hos oss, hör av dig till Fredrik Ågren.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Re: Javisst! Slopa TV licens - inför nerladdningslicens!

Post by Fluffy »

Joppe Topp wrote:Mitt förslag:
Låt de som betalar en extra nedladdningsavgift, och skrivit avtal med bredbandsbolaget om det få ladda ner lagligt, medans de som inte betalar en extra statlig avgift och laddar ner få böta!
På det sättet får artister betalt, icke nerladdare blir nöjda, och kanske blir till och med nerladdningarna snabbare för oss som betalar - då kan bredbandsbolagen lägga upp musik gratis med maxhastighet !!
Branchen accepterar inte att sina (påtänkta) kunder har valfrihet så detta skulle nog inte accepteras. Annars tror jag detta skulle varit accepterat hos många om summan inte var orealistiskt hög. Sedan skulle nog många gärna vilja ha en funktion där de kan säga själv "vad de har tankat ned och då vill skicka sina pengar". Alltså inte bara slänga pengar på Brittan och "vad de nu alla andra popartisterna heter idag" även om de inte konsumerat en enda sekund eller bild av dessa personer/"artister".
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Det är inte upp till staten att hålla en döende marknad vid liv.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
Baretta

Post by Baretta »

Inte en chans...missgynnar ju hela den struktur som man byggt upp kring bredbands teknologin och begränsar möjligheterna i vidare utbyggnad av bredband. :o
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

AntzZ| wrote:Nej.
"Ironi finns inte på 64bits."
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Slappyjoe
Posts: 891
Joined: 2005-08-19 16:23:32

Post by Slappyjoe »

Martinos98 wrote:Denna avgift kommer att skjuta tillbaka bredbandspriserna till deras ursprungspriser. D.v.s. 349 :- mån. för 0.5 mbit! Kanske är det värt det? Man slipper iaf bli kriminell!
jag anser mig inte kriminell för att jag tar hem en mp3a eller nån annan fil. isåfall är mer än halva svenska befolkningen kriminella,jag vet äldre som tar hem mp3or med gammalt matrial som knappt finns o få tag på på Lp/cd.

Dom som ska anses kriminella isåfall är ju dom som köper en film/musik och läser över till hårddisken för att sen dela ut den vi torrents eller dc++.
kanske höja priset på hårddiskar istället då till sjukt höga priser.
eller varför sälja brännare o tomma skivor och sen klaga,det har jag aldrig fattat.
| Q6600@3ghz
| EVGA 780i sli
| 9800GTX
| 2GB OCZ 1066mhz sli ready
| 320GB
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

Personligen så tycker jag det görs så mycket skitmusik så att det inte är värt att köpa en CD. Kanske 2 - 4 låtar är bra, resten är bara bortkastade pengar, då tankar man hem dom låtarna som är ok. Själv laddar jag knappt hem nåt inom musik och film laddar jag aldrig ner. Det blir mest små nyttoprogram och enklare spel
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
Locked