-Musens rullningslist hjul?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
B-O Gavne, Västerås
Posts: 95
Joined: 2005-03-27 23:31:05
Location: Västerås

-Musens rullningslist hjul?

Post by B-O Gavne, Västerås »

På engelska väl "scroll" -hjulet på musen? Ni vet ett litet plant, vertikalt ställt hjul på musen med vilket man kan rulla en fönster bild på bildskärmen.
Och i bland när jag har startat datorn ...uppför sig rullningen av fönstret alldeles vettlöst på varierande sätt.

Med att jag då måste, faktiskt stänga av datorn med strömbrytaren och starta om den på nytt. För att få ordning på hjulfunktionen.
Att det alltså inte räcker med att bara ...ja det står ju faktiskt -med Windows 98:2- i "Avsluta Windows" fönstret "Starta om datorn", att klicka på den knappen.

-Men kan jag inte också gå in i programmet "Scroll-In-Mouse" ..på nått sätt? och väcka upp nått? Eller in nånstans i Windows, i vars mapp programmet "Scroll-In-Mouse" blir placerat vid installationen från CD-skivan.

..tackar på förhand :-*
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Om du har mjukvara för musen så kan du ju kolla den...

Jag har på min mus HAFT funktionen "musspår", då du ser spår efter muspekaren, men den sitter kvar under den första starten av Windows... ;)

Men kolla din mjukvara :)
User avatar
Tjotte
Posts: 77
Joined: 2006-02-06 22:11:33
Location: Lund
Contact:

Musspår

Post by Tjotte »

Marcus.Wallen wrote:Om du har mjukvara för musen så kan du ju kolla den...

Jag har på min mus HAFT funktionen "musspår", då du ser spår efter muspekaren, men den sitter kvar under den första starten av Windows... ;)

Men kolla din mjukvara :)
Bra att du fattat! Avinstallera musvaran. Starta om datorn utan att ladda in ny musvara Nu har enhetshanteraren registrerat att det inte finns någon musvara som "plug and play" Stäng ner datorn och starta om tredje gången. Nu borde de gamla muscaschen var tömd. Installera nu musvaran på nytt så borde problemet ha löst sig.

Usch va jag hatar alla typer av irriterande, häftiga musspår. (Programmen borde förbjudas)
Den gör utopin till pragmatik!
Post Reply