Sidor med skolarbeten tack!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Persk
Posts: 562
Joined: 2002-03-07 22:36:41
Contact:

Sidor med skolarbeten tack!

Post by Persk »

Ok då börjar vi med en lista på sidor med skolarbeten

* www.skolweb.nu (hyffsad)
* www.mvgplus.com (nere, gahhhh!!!! :-/ )
* www.skolportalen.net (genomrööööten)

hmm vet inga fler.

Någon som har ett stort o fint arbete om EU/EMU typ ett specialarbete? ;D Aja någon sida med bra arbeten om just EU/EMU vore också najs.

Btw, har EU någon officiell hemsida? Isåfall vilken, finns det också några bra sifor om just detta?
SunQ
Posts: 19
Joined: 2002-03-11 20:46:11
Location: Härnösand
Contact:

Post by SunQ »

Du ska inte fuska va?? ;D ;D

Man FÅR ta fakta från sånna där sider men man får inte kopiera!!
[- System 1 | AMD Athlon 1400@1553 | ASUS a7c-133 | 512mb Pc-133 | GainWard GF4 Ti-4200 64mb | 60gb WD 7200, 100gb WD 7200 | Chiftech fulltowwa | Soundblaster 1024 live -]
User avatar
Persk
Posts: 562
Joined: 2002-03-07 22:36:41
Contact:

Post by Persk »

SunQ wrote:Du ska inte fuska va?? ;D ;D

Man FÅR ta fakta från sånna där sider men man får inte kopiera!!
jaså...
SunQ
Posts: 19
Joined: 2002-03-11 20:46:11
Location: Härnösand
Contact:

Post by SunQ »

olagligt vettu..

Och jag tror vissa lärare har börjat kolla igenom sånna där sidor när dom rättar uppsatser..

Och om dom skulle komma på dig så kan du bli avstängd i värsta fall..

Hörde om en kille i stockholm att han blev avstängd för att han hade tankat hem ett arbete från just mvgplus.com..
[- System 1 | AMD Athlon 1400@1553 | ASUS a7c-133 | 512mb Pc-133 | GainWard GF4 Ti-4200 64mb | 60gb WD 7200, 100gb WD 7200 | Chiftech fulltowwa | Soundblaster 1024 live -]
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Samvetet är den inre röst som varnar för att någon kanske ser en. ::)
-- H L Mencken
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Persk
Posts: 562
Joined: 2002-03-07 22:36:41
Contact:

Post by Persk »

SunQ wrote:olagligt vettu..

Och jag tror vissa lärare har börjat kolla igenom sånna där sidor när dom rättar uppsatser..

Och om dom skulle komma på dig så kan du bli avstängd i värsta fall..

Hörde om en kille i stockholm att han blev avstängd för att han hade tankat hem ett arbete från just mvgplus.com..
Jag är erfaren 8)
none

Post by none »

Fö faen killar, ska ni fuska får ni fuska lite mer raffinerat, annars slutar ni som mig; kedjerökande moderator och knäckt metallarbetare, det vill ni väll inte?

Är nästen bud på ett stort fint hänglås på den här tråden, men efterssom det är är fredag imorgon så ska jag låta det hela bero ;)
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Det är inget fel med att ladda ner uppsatser och därifrån hämta material, men man skall vara extra källkritisk i vissa fall...
Att direkt ladda ner en uppsats, skriva sitt namn på den och lämna in är bland det dummaste man kan göra.
Att skriva av en uppsats ungefärligt och lämna in kan vara både lärorikt och lite smartare...
User avatar
Hans-Eddy
Posts: 749
Joined: 2002-03-10 10:38:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by Hans-Eddy »

Finns ett register med 60000 arbeten, skolorna betalar typ 10kr/elev och år för att ha tillgång till databasen med arbeten där de kan göra sökningar, så fuska är inte helt lätt, moraliskt förklastligt är det också.

Sen att det är olagligt att ge ut upphovsrättsskyddat material i sitt eget namn är en annan femma.
The circle is perfect, but the world isn't round.
The revolution will not be televised, the revolution will be live.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Re: Sidor med skolarbeten tack!

Post by egar »

Persk wrote:Ok då börjar vi med en lista på sidor med skolarbeten

* www.skolweb.nu (hyffsad)
* www.mvgplus.com (nere, gahhhh!!!! :-/ )
* www.skolportalen.net (genomrööööten)

hmm vet inga fler.

Någon som har ett stort o fint arbete om EU/EMU typ ett specialarbete? ;D Aja någon sida med bra arbeten om just EU/EMU vore också najs.

Btw, har EU någon officiell hemsida? Isåfall vilken, finns det också några bra sifor om just detta?
Hmm... jag skrev ett relativt stort arbete om just EU/EMU och dess inverkan på handeln i Europa samt världen. Det tänker jag inte ge dig då jag inte har kvar det.

// EGar

PS. Fick MVG på det arbetet ;) DS.
PS.2. Jag ljuger inte. DS.2.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Tha_Hool
Posts: 278
Joined: 2002-03-08 22:41:06
Location: Ersboda - Umeå
Contact:

Post by Tha_Hool »

Din lärare SER direkt om du tankat ner något. De känner igen hur man skriver och hur man bygger meningarna. Ett par gubbar i klassen innan min torskade åtminstone 5gubbar på tankade specialarbeten..

PÅ högre nivåer av studier har man IG direkt och man får läsa om kursen..
...Gubbe....
User avatar
peak
Posts: 1321
Joined: 2002-03-07 22:51:47
Location: Borås

Post by peak »

beeraholic wrote:Finns ett register med 60000 arbeten, skolorna betalar typ 10kr/elev och år för att ha tillgång till databasen med arbeten där de kan göra sökningar, så fuska är inte helt lätt, moraliskt förklastligt är det också.

Sen att det är olagligt att ge ut upphovsrättsskyddat material i sitt eget namn är en annan femma.
Min förra skola (högstadiet) började införa ett antifusk system året efter att jag gått ut. En himla tur...nä skoja bara jag har aldrig fuskat. Fast jag har iofs använt en del av dessa sidor som idé/fakta. Det tycker jag är helt okej.
Asus A8Ne, AMD 64 3200+@4000+, 1024Mb, Gainward Geforce 6600GT GS, Antec Sonata
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Jag har en gång lämnat in ett arbete som i sitt innehåll byggde ganska mycket på en annan berättelse som jag själv inte skrivit. Det anser jag vara acceptabelt då jag ser det mer som att jag blev inspirerad av berättelsen, och skrev allt själv dessutom. Det är ju nästan samma sak som att se en film och inspireras av den och basera en berättelse på någorlunda liknande händelser som de som tar plats i filmen.

Ville bara säga det, ändrar inte min åsikt på något sätt. Hehe. :)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Peak wrote:
beeraholic wrote:Finns ett register med 60000 arbeten, skolorna betalar typ 10kr/elev och år för att ha tillgång till databasen med arbeten där de kan göra sökningar, så fuska är inte helt lätt, moraliskt förklastligt är det också.

Sen att det är olagligt att ge ut upphovsrättsskyddat material i sitt eget namn är en annan femma.
Min förra skola (högstadiet) började införa ett antifusk system året efter att jag gått ut. En himla tur...nä skoja bara jag har aldrig fuskat. Fast jag har iofs använt en del av dessa sidor som idé/fakta. Det tycker jag är helt okej.
"Det är bara fusk om det upptäcks" säger min svenska lärare ;D
Han e störtskön...
User avatar
Persk
Posts: 562
Joined: 2002-03-07 22:36:41
Contact:

Re: Sidor med skolarbeten tack!

Post by Persk »

egar wrote:
Persk wrote:Ok då börjar vi med en lista på sidor med skolarbeten

* www.skolweb.nu (hyffsad)
* www.mvgplus.com (nere, gahhhh!!!! :-/ )
* www.skolportalen.net (genomrööööten)

hmm vet inga fler.

Någon som har ett stort o fint arbete om EU/EMU typ ett specialarbete? ;D Aja någon sida med bra arbeten om just EU/EMU vore också najs.

Btw, har EU någon officiell hemsida? Isåfall vilken, finns det också några bra sifor om just detta?
Hmm... jag skrev ett relativt stort arbete om just EU/EMU och dess inverkan på handeln i Europa samt världen. Det tänker jag inte ge dig då jag inte har kvar det.

// EGar

PS. Fick MVG på det arbetet ;) DS.
PS.2. Jag ljuger inte. DS.2.
gaahhh! :-/ aja om du hittar det så kontakta mig! ;D
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Skolan är ändå genomrutten helst nästan alla lärare i alla fall men vissa är ju riktigt roliga och man orkar att vara på deras lektioner, men andra lärare borde få en spark i arslet.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

hmm...

Post by benjamin »

Jag går på en friskola där alla lärare är mella 60-65 år och as godtrogna ;D
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
Post Reply