Köp Xbox

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Inter
Posts: 99
Joined: 2002-03-08 10:54:54
Location: Laholm

Köp Xbox

Post by Inter »

Just det köp en Xbox för tv4 säger att microsoft förlorar mycket pengar på att sälja de. Så om alla köper en sådan så går microsoft i konkurs ;D. Efter som piratkopiering inte värkar funka ;(
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Jag tror inte det funkar så :-/
Är det bara jag som tycker att den är groteskt stor?
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Njoo.. den e ju rätt stor..

Verkar rätt imponerande.. men det återstår väl att se om blåskärmarna hittat dit oxå ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Fenix wrote:Njoo.. den e ju rätt stor..

Verkar rätt imponerande.. men det återstår väl att se om blåskärmarna hittat dit oxå ;)
De ska vara gröna istälet för blå har jag för mig.


Nej det blir GameCube när den kommer.
De spelen som kommer till den kommer MS aldrig att toppa.
User avatar
Ebany
Posts: 302
Joined: 2002-03-07 22:42:14
Contact:

Post by Ebany »

Axeflower wrote:
Fenix wrote:Njoo.. den e ju rätt stor..

Verkar rätt imponerande.. men det återstår väl att se om blåskärmarna hittat dit oxå ;)
De ska vara gröna istälet för blå har jag för mig.


Nej det blir GameCube när den kommer.
De spelen som kommer till den kommer MS aldrig att toppa.

Precis, det blir GCN som gäller.... kommer att kosta som en halv Xbox.... plus att det kommer en massa "mer lockande" titlar.... (ZELDA!)
Han skakade på huvet och slog ut med armarna, han fälldes av kapetenen med en spark mot tarmarna, den stackarn börja gråta och be för sina barn, och han svor vid alla helgon att han hade inga svar
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Det lilla jag har sett av Zelda verkar inte lovande.
Men Resident Evil, Metroid och Final Fantasy verkar vara nått att ha.
Hoppas bara att Nintendo pressar priserna så gott de kan. Man kan ju hoppas att de gör det eftersom de saknar monopol på den marknaden.
User avatar
Hans-Eddy
Posts: 749
Joined: 2002-03-10 10:38:48
Location: Göteborg
Contact:

Re: Köp Xbox

Post by Hans-Eddy »

Inter wrote:Just det köp en Xbox för tv4 säger att microsoft förlorar mycket pengar på att sälja de. Så om alla köper en sådan så går microsoft i konkurs ;D. Efter som piratkopiering inte värkar funka ;(
Tja m$ tjänar väl snarare på piratkopieringen.

Alla piratkopierar m$ produkter hemma, alla nvändare är därför helt invanda vid dess GUI.

När företagen köper mjukvara vill dom att den ska vara så billig som möjlig att interrgerar bland de annställda så de kollar vad de annställda gillar för GUI och man kan ju gissa sig till vad de är vana vid.

Alltså piratkopieringen främjar m$. Kom väldigt OT kände jag :)

Kan förövrigt hålla med om att X-box är groteskt stor.
The circle is perfect, but the world isn't round.
The revolution will not be televised, the revolution will be live.
User avatar
Ebany
Posts: 302
Joined: 2002-03-07 22:42:14
Contact:

Post by Ebany »

Axeflower wrote:Det lilla jag har sett av Zelda verkar inte lovande.
Men Resident Evil, Metroid och Final Fantasy verkar vara nått att ha.
Hoppas bara att Nintendo pressar priserna så gott de kan. Man kan ju hoppas att de gör det eftersom de saknar monopol på den marknaden.
Det kommer nog ta sig med Zelda oxå, du såg väl kanske de första bilderna från Zelda: The Ocarina of Time? betat var så gräsligt fult! men hela spelet var j (är ju) askul!
Blev det något Final Fantasy till Gamecube? square sa väl upp bekantskapen med nintendo.... eller?
Han skakade på huvet och slog ut med armarna, han fälldes av kapetenen med en spark mot tarmarna, den stackarn börja gråta och be för sina barn, och han svor vid alla helgon att han hade inga svar
User avatar
Tha_Hool
Posts: 278
Joined: 2002-03-08 22:41:06
Location: Ersboda - Umeå
Contact:

Post by Tha_Hool »

Ska leta rätt på ett fint 8bitars nintendo.. Känna mig lite oldschool.. :D
...Gubbe....
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Ebany wrote:
Axeflower wrote:Det lilla jag har sett av Zelda verkar inte lovande.
Men Resident Evil, Metroid och Final Fantasy verkar vara nått att ha.
Hoppas bara att Nintendo pressar priserna så gott de kan. Man kan ju hoppas att de gör det eftersom de saknar monopol på den marknaden.
Det kommer nog ta sig med Zelda oxå, du såg väl kanske de första bilderna från Zelda: The Ocarina of Time? betat var så gräsligt fult! men hela spelet var j (är ju) askul!
Blev det något Final Fantasy till Gamecube? square sa väl upp bekantskapen med nintendo.... eller?
Square har utlovat ett Final Fantasy till GC. Och de har startat ett nytt dotterbolag för GBA-utveckling. Det som kommer till GC kommer att ha ett tillhörande GBA-spel med någon form av länkning.
Hittade den: http://www.vgnation.com/article/viewnew ... yVyhMJiyTn
Verkar minst sagt lovande.

Jag gillade inte de Zeldaspelen som var till 64 så mycket. Men de senaste till GBC är bra. Så man kan ju hoppas på ett mästerverk till GC.
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Har själv beställt en GameCube med en extra dosa ett minne och 2.st spel.
Luigis mansion och Wawe Race. blir självklart super metriod sen´o zelda förstås m.m
GameCube roxxar hårt bra företag bra hårdvara liten smidig och lätt men med en jädrans kraft i sig. och skivorna är ju också mindre än PS2 och XBOX.. bra för det
G|nu
Posts: 1139
Joined: 2002-03-07 23:19:37

Post by G|nu »

ska jag ha storkonsol blir det GC, Pokémon lixom :D
live beyond, expand.
User avatar
Proximus
Posts: 184
Joined: 2002-03-14 3:31:36
Location: Märsta
Contact:

Post by Proximus »

gamecube för mig med
har beställt min också! kommer rocka järnet

har redan NES, SNES, GBP, GBC, GBA, N64, så GC kommer vara en fin liten addition in the collection :D
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Alla konsoler är så dyra. XBox kostar ju märmare 5000Kr, kan Microsoft verkilgen gå med förlust i Sverige? I USA och Japan är det en annan sak där är dom ju betydligt billigare.
Hade gära köpt en. Men med det priset? Jag vet inte...
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
Rohan
Posts: 134
Joined: 2002-03-08 10:09:35
Location: Tranås
Contact:

Post by Rohan »

tycker också att GameCube verkar ha så många bra spel att det käns omotiverat att ens försöka få råd med en Xbox... det är synd bara att det är bergsala som importerar till sverige... det senaste de gjorde var att höja priset från 2500:- till 3000:- :(
iBook G4 800Mhz, 640MB RAM, 40 GB HDD
User avatar
Chas
Hedersbit
Posts: 684
Joined: 2002-03-08 8:24:05

Post by Chas »

om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att Xbox innehaver så bra grafik!?
Körde nåt bilspel på expert och det var ju mer likt N64??.. litet finare skuggor och detaljer men graffen var inte att hurra över....
kanske bara var spelet.
Det roliga var att expert måste ha konstruerat spel-konstruktionen lite fel så när man krockade så skramlade hela bygget till och xbox-en hoppade nästan ur.. ;D
A64 3000+|MSI K8N NF3|GF6800U|2048MB PC3200|320GB|DVDRW|650W|2405FPW
User avatar
Phace
Posts: 274
Joined: 2002-03-08 14:01:54
Location: Trollhättan
Contact:

Post by Phace »

Axeflower wrote:Det lilla jag har sett av Zelda verkar inte lovande.
Men Resident Evil, Metroid och Final Fantasy verkar vara nått att ha.
Hoppas bara att Nintendo pressar priserna så gott de kan. Man kan ju hoppas att de gör det eftersom de saknar monopol på den marknaden.
Jag tror att du har sett den tecknade versionen som dom tänkte släppa först... men det är så att dom fick göra om spelet för att fansen tyckte inte alls om den iden... det är det jag har hört iaf...
Camridge wrote:Har själv beställt en GameCube med en extra dosa ett minne och 2.st spel.
Luigis mansion och Wawe Race. blir självklart super metriod sen´o zelda förstås m.m
GameCube roxxar hårt bra företag bra hårdvara liten smidig och lätt men med en jädrans kraft i sig. och skivorna är ju också mindre än PS2 och XBOX.. bra för det
Värsta är att jag inte tror att Metroid blir bra...
Han som först utvecklade spelet dog ju för ett jävla tag sen. Så ett amerikanskt företag har tagit över projektet. Det ser ut som Turok ifall du inte har sett bilder på det... men iof, så tror jag faktiskt att Nintendo inte släpper vilka skit spel som helst!


Annars så tycker jag inte att Xbox är ngt att ha. Dom verkar inte ha så mkt bra spelprojekt på gång, men vad vet jag, jag har inte läst så mkt om det.
Nintendo hade en tendens att göra barnsliga spel till N64, vilket jag inte tyckte om och en anledning till att jag inte köpte det, utan köpte PS... men sen lödde jag sönder den och har inte haft en konsol i många år ;D
Men nu har jag PS2:an, bra som fan... kanske inte den bästa prestendarden, men MYCKET bra spel till den!
Brorsan tror jag skall köpa GC, så då har vi en GC och en PS2 i vårat hem. Dom bästa konsolerna enligt min mening!

Xbox... är inte bra :)
P4 processor 530 with HT technology (3.00GHz, 800 FSB, 1MB cashe) | 2048 PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz | 128MB PCI Express ATI Radeon X800 SE | Dell 17" M783 | 74GB SATA (10,000 RPM) HD

Phace the Ace
User avatar
Ebany
Posts: 302
Joined: 2002-03-07 22:42:14
Contact:

Post by Ebany »

Tror faktiskt att det kommer gå bättre för Nintendo än vad det kommer (eller har) gjort för konkurerande konsoller, eftersom både Sega & Nintendo fans nu (antagligen) kommer välja GCN, inte bara för att den är billigare än konkurenterna.... utan även för att det kommer finns fler spelutvecklare som finner det tilltalande att göra spel till den nya enheten.....
Han skakade på huvet och slog ut med armarna, han fälldes av kapetenen med en spark mot tarmarna, den stackarn börja gråta och be för sina barn, och han svor vid alla helgon att han hade inga svar
G|nu
Posts: 1139
Joined: 2002-03-07 23:19:37

Post by G|nu »

keXBOX är ju inget annat än en dålig PC
live beyond, expand.
User avatar
Imagine
Posts: 804
Joined: 2002-03-08 17:35:46
Location: Strängnäs

Post by Imagine »

Såg att spelen till xbox låg på 679:-
Liiiiiiiiiiiiiiiiite för dyrt i min smak. Sen att konsolen går på 5000:- är ju bara löjligt, vem kommer köpa den? Om ps2:an går ner i pris nu, så köper jag nog den istället, jamenar wipeout, vad slår det???
Svenne
Posts: 216
Joined: 2002-03-10 20:46:40
Contact:

Post by Svenne »

xbox suger
Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz |
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB | Asus P5B-V |
Gainward GeForce 8800GTS 640MB @ 625/1000 |
OCZ gameXstream 700W | Cooler Master Stacker |
Asus MW221U |
User avatar
Viper
Posts: 151
Joined: 2002-03-08 21:52:02
Location: Ljusne
Contact:

Post by Viper »

Känns inte som X-Box är så poppis...
And the days, of my life are but grains of sand
As they fall from your open hand
At the call of the winds' command
User avatar
Ebany
Posts: 302
Joined: 2002-03-07 22:42:14
Contact:

Post by Ebany »

Viper wrote:Känns inte som X-Box är så poppis...
you don't say? :D ;D ;)
Han skakade på huvet och slog ut med armarna, han fälldes av kapetenen med en spark mot tarmarna, den stackarn börja gråta och be för sina barn, och han svor vid alla helgon att han hade inga svar
User avatar
Viper
Posts: 151
Joined: 2002-03-08 21:52:02
Location: Ljusne
Contact:

Post by Viper »

Har ju inte sett X-Box "in action" så jag kan ju inte uttala mig om den.
Än mindre GameCube... Men X-Box verkar onekligen vara rätt dålig.
Men GameCube kan suga totalt den med, vad vet jag...
And the days, of my life are but grains of sand
As they fall from your open hand
At the call of the winds' command
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Viper wrote:Har ju inte sett X-Box "in action" så jag kan ju inte uttala mig om den.
Än mindre GameCube... Men X-Box verkar onekligen vara rätt dålig.
Men GameCube kan suga totalt den med, vad vet jag...
Spelet jag såg var Dead or Alive (2,3,4 vem räknar?).. och det såg snyggt ut..

Det verkar som om bara för att många avskyr Microsoft, så är Xbox automatiskt en dålig produkt.. ok, jag är lite tveksam om det kommer dyka upp blåskärmar osv. men ge den en chans..

Sen så tycker jag att Nintendo gör lite för mycket gulliga spel..
ok, jag gillar när tuttarna skumpar och när man blåser bort fiendens skalle med Magnum revolver,.. men jag gillar även spel som Croc (den lilla gulliga Krokodilen med ryggsäcken).. föräldrar bör bestämma vad deras ungar får eller inte får spela... med förståndiga föräldrar så kan ju barn spela Doom eller liknande utan att bli mentalt störda..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Locked