Språk på mobil

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
Post Reply
User avatar
Himan
Posts: 7
Joined: 2006-05-31 20:22:40
Contact:

Språk på mobil

Post by Himan »

Om man nu har köpt en Motorola Razr V3 i utlandet och ändå väldigt gärna vill ha Svenska på den (iallafall åäö, tror dom lyckades fixa svenskan i övrigt, men iallafall) vet ni om dom tar multum för att uppdatera mjukvaran hos typ The Phone House eller kan man rentutav göra det själv?

Har försökt googla lite och så men hittar inget vettigt.

Tacksam för svar /Johan
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Tror det blir dyrt..
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Har en polare som har samma problem som dig och han har tyvärr inte hittat en vettig lösning heller. Han vill jue ha touch-grejen för SMS.

Jag har en svensk version av mobben :)
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Jag kör ju med engelska på mobilen ändå... så du borde ju klara det du med om du också kan det dvs
User avatar
Himan
Posts: 7
Joined: 2006-05-31 20:22:40
Contact:

Post by Himan »

Nej alltså det nuvarande problemet är bara att själva bokstäverna åäö kan inte skrivas i meddelanden typ... resten av språket lyckades dom få in i tjeckien :P fast dom visste ju inte riktigt om dom lyckats eller inte.

Och sen är det inget stort problem, men varför ha nått som bara nästan här bra? Fast det blir nog till att inte göra nått åt saken.
mackis
Posts: 208
Joined: 2006-02-15 13:08:43
Location: Stockholm

Post by mackis »

Bellimar
Posts: 37
Joined: 2006-06-01 10:59:13

Post by Bellimar »

Jag har en Nokia och ville uppgradera den med svenska språket för att kunna skriva sms med T9. Då ville The Phone House ha 249:- för det, och då tog det 10 arbetsdagar. Dock har Nokia serviceställen som kan göra det på en halvtimme för samma kostnad, men det är en annan sak.

Vet dock inte priserna för Motorola, så kan inte ge ett klart svar på det... bara att ringa och kolla eller?
mixbox
Avstängd
Posts: 6
Joined: 2006-07-31 1:58:58

Post by mixbox »

Åk in till Dino i Täby centrum så ska du se att det ordnar sig :)
Post Reply