Sony Ericsson W810i - hoppas att ni kan titta in.

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
Post Reply
dangon
Posts: 155
Joined: 2005-03-13 16:30:35

Sony Ericsson W810i - hoppas att ni kan titta in.

Post by dangon »

Hej på Er!

Köpte en W810i igår från tele2. Har hämtat ut mobben... En sak som jag e väldig irriterad över är att minneskortet redan sitter i mobilen? Samt att påsen till batteriet inte e försluten och inget verkar vara försluten Vad kan detta innebära? Hur var det för Er?

Någon som kan ge mig ett bra svar?

Tack.
Last edited by dangon on 2006-07-30 13:41:04, edited 1 time in total.
dangon
Posts: 155
Joined: 2005-03-13 16:30:35

Post by dangon »

Ni som har handlat er mobil från nätet... brukar ni få allt i lådan oförslutna... tex att batteriet ligger i liten påse som inte e försluten. Borde inte allt vara försluten i plastpåsar? Och sitter det ngn etikett som bevisar att mobilförpackningen e oöppnad?
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

dangon wrote:Ni som har handlat er mobil från nätet... brukar ni få allt i lådan oförslutna... tex att batteriet ligger i liten påse som inte e försluten. Borde inte allt vara försluten i plastpåsar? Och sitter det ngn etikett som bevisar att mobilförpackningen e oöppnad?

Sällan man får någon garanti på det. Kan ha varit en kund som ångrat sig efter en dag och lämnat tillbaka den och de har godkänt returen av någon anledning. Det är inte ovanligt.
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
dangon
Posts: 155
Joined: 2005-03-13 16:30:35

Post by dangon »

rokk wrote:Sällan man får någon garanti på det. Kan ha varit en kund som ångrat sig efter en dag och lämnat tillbaka den och de har godkänt returen av någon anledning. Det är inte ovanligt.

saken e att jag beställde varan den dagen den var i lager... trodde att tele2 var lite per pålitliga. tråkit, tråkit....
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

dangon wrote:
rokk wrote:Sällan man får någon garanti på det. Kan ha varit en kund som ångrat sig efter en dag och lämnat tillbaka den och de har godkänt returen av någon anledning. Det är inte ovanligt.
saken e att jag beställde varan den dagen den var i lager... trodde att tele2 var lite per pålitliga. tråkit, tråkit....
Tror detta händer på de flesta företag, så det är inget att gråta blod över direkt. Telefonen behöver inte vara trasig bara för det? :)
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
dangon
Posts: 155
Joined: 2005-03-13 16:30:35

Post by dangon »

rokk wrote:Tror detta händer på de flesta företag, så det är inget att gråta blod över direkt. Telefonen behöver inte vara trasig bara för det? :)
men det känns väldig obehagligt... hur kul e d att få en vara som man lägger 3000 kr för? jag ska vara den första som öppnar kartongen! det är ingen begagnad mobbe jag köper..
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

dangon wrote: hur kul e d att få en vara som man lägger 3000 kr för?

Det beror väl lite på vad man beställt.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
dangon
Posts: 155
Joined: 2005-03-13 16:30:35

Post by dangon »

Anteaeg wrote:Det beror väl lite på vad man beställt.
den har jag beställt från tele2 webbutik... äger du en sån?
dangon
Posts: 155
Joined: 2005-03-13 16:30:35

Post by dangon »

Akut!!!

Testade min w810i igår... och det är en jevla problematisk mobil! Jag får ingen jekla täckning, "ingen täckning" står det på skärmen. Jag har bytt mitt nya simkort(comviq kompis) till min gamla mobbe och det funkar skitbra och det gamla (comviq kontant) till den nya mobilen.. fortf. får jag ingen täckning! Är den här mobilen så känslig vad gäller att ta emot radiosignaler? Kan det vara ngn uppdatering jag behöver ladda hem? Men det skall väl inte vara så komplicerat?

Idag när jag testade mobilen så fick den täckning med det nya simkortet. Men det varade inte länge, stapeln gick ner -"ingen täckning". Så jag fick byta till det gamla kortet. Vad hände sen.. Ja, jag fick då ingen täckning heller men med mina andra mobiler(med comviq kontant kort) som jag testar samtidigt med den nya och det visar att båda har täckning.
Det konstiga är att w810i har visat sig väldig instabil vad gäller att söka nät.. ibland funkar det och ibland inte även om andra mobiler hittar sitt nät.
Ganska nyligen testade jag min mobil igen... det visade sig at min nya mobil fick täckning med mina andra mobiler var utan täckning, märkligt märkligt!!!???

Jag försöker lura mig sjäkv att det inte e nått fel med min nya mobil. Den har iaf ett konstigt beteende som jag inte kan lita på i framtiden.. tänk om den sviker mig vid nödsituation?

Det första jag har fått göra med min nya mobil e att FELSÖKA! Och jag har testat med alla tips o råd(från nätet och från manualen).

Fy fan vad tråkit... nu undrar jag bara på hur tele2:s webbutik kommer att hantera detta?! En splitter ny mobil med ett sådant problem?! Och jag som både ha betalt frakt+postförskott... och nu ska jag skicka tillbaka den, ytterlige frakt!
Tror ni att jag slipper det här med frakt-postförskott+frakt? Det för fan ínte mitt fel! Jag har inte ens ringt ett enda samtal ännu!

Nu undrar jag om jag har fått en begagnad mobil som ngn har bytt ut eller lämnat tebax... batteritiden suger... jag testade min mobil i nåra timmar igår utan att lyssna på musik.. jag kanske testade nåra ringsignaler och det tog endast nåra minuter.
Idag slog jag bara på mobilen för att se om jag får nån täckning.. osv. Batteritiden har redan gått ner till hälften?!

Ge mig lite tips & råd, tack.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Kontakta kundtjänst är nog en bra sak du kan göra.

Batteriet är väl inte helt i toppform först i början, utan man ska väl tömma den helt ett par gånger och där efter skall den bli bättre (jag har för mig att det var så tidigare iaf, men jag kan juh ha fel).
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
dangon
Posts: 155
Joined: 2005-03-13 16:30:35

Post by dangon »

elvenman wrote:Kontakta kundtjänst är nog en bra sak du kan göra.

Batteriet är väl inte helt i toppform först i början, utan man ska väl tömma den helt ett par gånger och där efter skall den bli bättre (jag har för mig att det var så tidigare iaf, men jag kan juh ha fel).
Mmm... det har jag redan gjort. Men det är tyvärr till webutiken i Hbg jag ska ringa till...
User avatar
KeeKe
Posts: 73
Joined: 2005-09-06 22:29:27
Location: Dalby

Post by KeeKe »

dangon wrote:Ni som har handlat er mobil från nätet... brukar ni få allt i lådan oförslutna... tex att batteriet ligger i liten påse som inte e försluten. Borde inte allt vara försluten i plastpåsar? Och sitter det ngn etikett som bevisar att mobilförpackningen e oöppnad?
jag fick det när jag beställde min w800i från prispress
Abit AW9D-MAX
Intel Core 2 Duo E6700
Team Xtreem DDR2 6400 2x1Gb
Sapphire HD3870
dangon
Posts: 155
Joined: 2005-03-13 16:30:35

Post by dangon »

fortsättning...


Jag har testat mobben hela dagen... Ibland får jag täckning och för det mesta får jag ingen täckning medans mina andra mobiler får d. Mobilen är helt enkelt inte 100%-tig...

Det blir förmodligen ett återköp/ångerätt, har ju d i 14 dagar, jag fick mobben den 26:e från TELE2. Problemet e nu att jag har testat mobilen... hmm.. får väl se om det blir reklamation eller ångerätt.

Just nu har jag betalat både frakt och postförskott(89+50kr) och jag vill helst att de står för dessa kostnader och samt för returfraktkostnaden. Men så enkelt blir det nog inte... Om det inte blir som jag vill, lägg då TELE2 på minnet... och köp aldrig elektronik från nätet!!!

Jag e rent ut sagt jevligt Besviken... man förväntar ju sig en fungerade mobil första gången man slår på den. Och så händer detta.. mitt fel, nej!

Tele2:s fel... ja, för en viss del... Sony Ericssons fel, ja!!!! Men vad säger konsumentlagen?

Det ser inte ljust ut det här inte... :(
Post Reply