Linksys router och ibook...windows

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Linksys router och ibook...windows

Post by Mitra »

hej har bestamt mig for att kopa en linksys router. nu undrar jag om nagon har erfarenheter med linksys och ibook.
kraven ar att routern inte tappar connections latt och att rackvidden ar en bra 25/30 m minst. och som sagt en bra integrering mellan ibook och andra barbara windows datorer..

sa som sagt finns en hel del routrar dar ute sa kan ni rekomender en mkt bra linksys modell...
behover inte nagra protar forutom de man kopplar in adsl med.. sen ar jag inte saker pa ifall jag behver adsl2.. men om man kan fa den med utan att betala for mkt sa kan det vara trevligt att ha
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Linksys WRT54G(S) är väl the king of cheap shit.
iDon't care about your problems.
User avatar
ESandstig
Posts: 121
Joined: 2006-03-08 17:50:32

Post by ESandstig »

Har själv haft bättre stabilitet när jag kör någon slags 3rd party firmware på min Linksys router (WRT-54GL). Third-party firmware funkar ej på nyare modeller av WRT-54G och WRT-54GS.
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

hej satt och titta på linksys wrt54gr. någon som har någon erfarenhet med den?
tyckte den verka rätt nice.

en annan sak. när det gäller wrt54g serien, hur vet jag om revision är för ny för 3parts firmwaren som gör den trevligt bra? det står inte precis på köp hemsidorna
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
ESandstig
Posts: 121
Joined: 2006-03-08 17:50:32

Post by ESandstig »

De flesta 3rd party firmware funkar bara på WRT-54G v1-v4 eller WRT-54G v1-v4 (och WRT-54GL förstås). Det finns en liten möjlighet att du hittar de modeller begagnad men med stor sannolikhet kommer du bara att kunna köpa de nyare modellerna på affärerna. Det är nog bäst att du satsar på en WRT-54GL istället om du är verkligen sugen på att köra någon annan firmware.

Ett litet tips, GL-modellen kostar 45 spänn billigare än GS-modellen men har också stöd för SpeedBooster. ;)
Post Reply