Nu är det snart över :(

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Nu är det snart över :(

Post by Hipshot »

Jag känner nu, att snart är sommaren slut. Det är förjävla tragiskt när det börjar närma sig Augusti. Snart är det liksom vinter och då finns det ingen återvändo :( Man blir så seg, inget är kul, det blir kallt, denna förpestliga kylan som lägger sig runt benen som om det vore ett lakan :( Jag stod i fönstret från 11-15, ta och ge. Och solen brände värre än 1944, då kände jag att slutet var nära, det bevisar bara att sommaren är undantaget som bekräftar regeln :( Denna sommaren har varit den bästa på årtionden, det har varit så varmt att gräset inte växt en cm, knappt, man har kunnat skippa allt vad heter klippa. Samtidigt har man för en gångs skull kunnat bada i det salta på västkusten och det sandiga på sydkusten för det gröna och kladdiga på ostkusten kan man inte bada i, den förpestliga och äckliga östersjön låter ingen pasera. Men nu är det som det är, tragiskt som vanligt. Hårda och kalla tider väntar, jag ser ingen sol i andra sidan tunneln iaf.

Image
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Nu är det snart över :(

Post by Dissident »

Det har varit för varmt, jag ser fram emot lite höst.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Höst <3
#mac.se @ EFnet
User avatar
Micael Karlsson
Posts: 105
Joined: 2005-01-09 18:48:26

Post by Micael Karlsson »

Hipshot du får väl tänka tillbaka på den underbara sommaren vi haft och glädja dig åt det. Visst kan det vara svårt en gråkall novemberdag, men med lite fantasi så går det riktigt bra!!
If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Jag vill flytta till Sahara, felet är att det är ganska bra att bo och leva i detta jävla skitlandet.
Micael Karlsson wrote:Hipshot du får väl tänka tillbaka på den underbara sommaren vi haft och glädja dig åt det. Visst kan det vara svårt en gråkall novemberdag, men med lite fantasi så går det riktigt bra!!
Det går inte. Man blir bara ledsen när man tänker på bra saker som hänt. Man blir dock glad när man tänker på tragiska saker som hänt andra.
User avatar
gQ
Posts: 142
Joined: 2006-01-10 21:27:13
Location: Sthockholm

Post by gQ »

Väntar på att temperaturen sjunker lite så man kan klä sig lite snyggt och propert! Badshorts och linne är både vulgärt och fult!
Länge leve senvår och förhöst!

/Martin
Antec P180 PC Q6600, 2x8800GT, 2GB. AluBook 2.4 GHz
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Det är ju snart det roliga börjar igen!
Image
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Re: Nu är det snart över :(

Post by enix »

Hipshot wrote:Jag känner nu, att snart är sommaren slut. Det är förjävla tragiskt när det börjar närma sig Augusti. Snart är det liksom vinter och då finns det ingen återvändo :( Man blir så seg, inget är kul, det blir kallt, denna förpestliga kylan som lägger sig runt benen som om det vore ett lakan :( Jag stod i fönstret från 11-15, ta och ge. Och solen brände värre än 1944, då kände jag att slutet var nära, det bevisar bara att sommaren är undantaget som bekräftar regeln :( Denna sommaren har varit den bästa på årtionden, det har varit så varmt att gräset inte växt en cm, knappt, man har kunnat skippa allt vad heter klippa. Samtidigt har man för en gångs skull kunnat bada i det salta på västkusten och det sandiga på sydkusten för det gröna och kladdiga på ostkusten kan man inte bada i, den förpestliga och äckliga östersjön låter ingen pasera. Men nu är det som det är, tragiskt som vanligt. Hårda och kalla tider väntar, jag ser ingen sol i andra sidan tunneln iaf.

Image
Jag håller med dig, den här sommaren har varit en av de bästa på länge. För en gångs skull kunnat bada ordentligt utan att frysa arslet av sig.
Badat både i mälaren, östersjön och Atlanten utan att klaga på att det är för kallt. Det har varit en underbar sommar. Men nu lider sommaren mot sitt slut, snart måste man ta fram mössan igen, vinterjackan och gud vet vad, bara för att överleva -10 kyla etc.
Jag hatar vintern och hösten mer än något annat, kallt och jävligt, usch.
Is och snö och annan jävla skit. Nä de ska vara medelhavsvärme året om förfan. Att man är ledig hela somrarna skadar ju inte heller.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Som Göteborgare kan man i alla fall trösta sig med att större delen av vintern kommer regna bort ändå.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Den här sommaren har jag bara badat en enda gång.. Fråga mig inte varför, för det vet jag inte själv. Dock så har sommaren varit helt okej, förutom att jag inte har någon moped. Så grymt tråkigt och jobbigt att måsta cykla vart man än ska.


Men jag överlever, jag menar, tänk på barnen i Afrika. ::)
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Sommaren har iofs varit trevlig men jag är förundrad hur folk kan få färg. Jag har varit ute ett >30min nästan varje dag men endå nu lyser jag bara inte kritvit utan bara allmänt vit. (Att vara ute X antal timmar på en dag är för mig svårt då jag vet inte vad jag skall göra. Ligga i solstolen/trimma gräset men trimmern som gett upp. Vad mer att göra? Bada? Med vem? Kompis? Vilken kompis? heh. Tja... Är man jag som föredrar att vara ensam än social så ja.)

Jag som tidigare inte direkt har gillat sommaren kan man väl säga att vintern inte är rolig alls efter att själv ha bott i ett veduppvärmt hus i vintras <10C inomhus är inte direkt roligt när man inte orkar bära ved och låta den torka inomhus.

Aja, det kommer i alla fall vara relativt varmt till september/oktober för att sedan kallare, kallare, kallare, kallare för att sedan våren. Det hade varit trevligt om vintern var 10C varmare men endå slippa alla småkryp som smått invaderar landet nu pga det varmare klimatet.

Imorgon skall svenska sommaren komma till oss här i Göteborg. Äntligen tycker vissa men det är enkelt att inte svettas, tag skydd t.ex inomhus från solen. Fast nackdelen är att regn + bil = rost. :/
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Fluffy wrote:Sommaren har iofs varit trevlig men jag är förundrad hur folk kan få färg.
Man åker utomlands.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
redhat
Hedersbit
Posts: 2272
Joined: 2002-02-18 17:47:11
Location: Luleå, Sunderbyn
Contact:

Post by redhat »

Och jag som just fått ledigt från jobbet. :P
"You were right about the stars.
Each one is a setting sun." -Wilco, Jesus, etc.
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

24 grader i gullmarsfjorden och 23 grader i halland, wohoo, party. ;)
påtal om färger..
det är hudfärgen efter en lyckad sommar som skiljer datanurddar från icke daudanurddar.
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Satan vad kallt ni haft det i Sverige!!!
En hel månad varje dag i solen 12h, 36C har jag var på i Österrike.
Päronen kände inte igen mig när jag kom hem.

Men men, snart är det sommar igen, åren går lika fort som när man läser en tråkig bok då man bläddrar bladen
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Jag är mer lagd åt våren och hösten. Då är det varken för varmt eller kallt. Just nu så är det varmt och klibbigt i min lägenhet och jag får knappt något syre. Av alla årstider tycker jag minst om sommaren (för att inte nämna alla sommarhits och desperata och lättklädda horor).

Genom åren har jag mest fått intrycket av att folk tycker om sommaren för att dem förväntas göra det.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Re: Nu är det snart över :(

Post by lither »

Dissident wrote:Det har varit för varmt, jag ser fram emot lite höst.
Exakt, vill man ha sådan värme åker man på semester.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Re: Nu är det snart över :(

Post by Hipshot »

lither wrote:
Dissident wrote:Det har varit för varmt, jag ser fram emot lite höst.
Exakt, vill man ha sådan värme åker man på semester.
Vill du ha kyla kan du ju flytta till svalbard...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Re: Nu är det snart över :(

Post by lither »

Hipshot wrote:
lither wrote:
Dissident wrote:Det har varit för varmt, jag ser fram emot lite höst.
Exakt, vill man ha sådan värme åker man på semester.
Vill du ha kyla kan du ju flytta till svalbard...
Det finns ett mellanting, ett mellanting som är runt 20 grader.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
mixbox
Avstängd
Posts: 6
Joined: 2006-07-31 1:58:58

Post by mixbox »

Jag tycker det ska bli skönt att få en anledning till att ta bilen istället ;)
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Re: Nu är det snart över :(

Post by Hipshot »

lither wrote:
Hipshot wrote:
lither wrote:
Dissident wrote:Det har varit för varmt, jag ser fram emot lite höst.
Exakt, vill man ha sådan värme åker man på semester.
Vill du ha kyla kan du ju flytta till svalbard...
Det finns ett mellanting, ett mellanting som är runt 20 grader.
Tycker du det är 20 positiva grader här på vintern eller vadå?
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

sorgligt å tänka att sommaren tar slut. Men vad gör väll det? vintern är det inte heller någe fel på. Så vida man inte bor på sett ställa där vintern reganr bort. Den lukten som sprider sig bland gårarna då den första skaren algt sig på vintern är ju ovärdelig. 2 takts röken från kalla skoter motorer bland åk-kåta skoter ägare. Mm Mm Mmmm!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Efter ett par månader här har jag vant mig vid Kaliforniens behagliga temperatur och har verkligen ingen lust att bege mig hemåt till skolbänken och Sverige igen.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Re: Nu är det snart över :(

Post by lither »

Hipshot wrote:
lither wrote:
Hipshot wrote:
lither wrote:
Dissident wrote:Det har varit för varmt, jag ser fram emot lite höst.
Exakt, vill man ha sådan värme åker man på semester.
Vill du ha kyla kan du ju flytta till svalbard...
Det finns ett mellanting, ett mellanting som är runt 20 grader.
Tycker du det är 20 positiva grader här på vintern eller vadå?
Nej, men att det finns en sommartemperatur som jag behagar mer än den "rekordvärme" som nu varit.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Det har varit riktigt skönt i Stockholm dom sista dagarna, förutsatt att man inte är påklädd.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply