Börjar det kännas som en "riktig" sida?

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Börjar det kännas som en "riktig" sida?

Post by maciato »

Latexlilly.se

Vet att jag haft den uppe för inte alls länge sen, men sidan är ganska mycket omgjord nu. Skulle vilja höra om ni tycker den känns tillräckligt "seriös" och genuin för att kunna funka för allmänhet på något vis?

Tackar på förhand...
Obs. gillar ni musik och sånt kan ni ju alltid regga er i forumet också ;)
User avatar
ESandstig
Posts: 121
Joined: 2006-03-08 17:50:32

Post by ESandstig »

Bortsett från att du använde frames tycker jag att sidan ser bra ut.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Jag älskar den där menyn, den är så rolig! :)
Sidan är fin den!
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Ja...den ser bra ut

Post by Mr Einstein »

En sida med potensial, helt klart. Många guldkorn.
Känns skön att surfa på den men jag blir inte klok på länken "Nyheter" som endast leder tillbaka till huvudsidan :o
Om man har nyheterna på huvudsidan varför överhuvudtaget ha en länk till samma information som redan finns på huvudsidan.

Du kanske borde byta ut nyheter med "första sidan", den leder ju ändå dit. Eller är det bara en tillfällig lösning?

Sen skulle jag gärna villa se lite bilder redan på bildbankens huvudsida.
Känns lite för mycket som en dagstidning med all den textmassan och de stora rubrikerna 8)
Intressanta bilder på bildbankens huvudsida kan locka många att fortsätta kolla på bilder ;D
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Re: Ja...den ser bra ut

Post by maciato »

Mr Einstein wrote:En sida med potensial, helt klart. Många guldkorn.
Känns skön att surfa på den men jag blir inte klok på länken "Nyheter" som endast leder tillbaka till huvudsidan :o
Om man har nyheterna på huvudsidan varför överhuvudtaget ha en länk till samma information som redan finns på huvudsidan.

Du kanske borde byta ut nyheter med "första sidan", den leder ju ändå dit. Eller är det bara en tillfällig lösning?

Sen skulle jag gärna villa se lite bilder redan på bildbankens huvudsida.
Känns lite för mycket som en dagstidning med all den textmassan och de stora rubrikerna 8)
Intressanta bilder på bildbankens huvudsida kan locka många att fortsätta kolla på bilder ;D
Ska komma upp massa "thumbs", eller ja, iallafall några från de bästa festivalerna osv.

Roligt att du sa det om nyheterna, aldrig tänkt på det. Men kanske är sant. Får se om jag ändrar senare ;)

Men sen är det ju mycket småjobb som kommer komma till eftersom med allt grafisk som ska få sidan att leva och inte vara toksteril.
Men, men... skönt att det inte är några större fel.

ESandstig - skalade faktiskt bort framesen på huvudsidan så långt jag kunde nu. Kom fram till att dom va sjukt onödiga och störiga.
Ska nog ta bort den på forumsdelen också.
Dock krävs det att jag har kvar "header" framen för att få använda mitt fina textscript...

Måste även tilläga att forumet ska finjusteras mycket grafiskt innan jag är nöjd ;)

/peace

Och måste passa på att tacka Poller offentligt för all hjälp med php skiten som kom med forumet som jag inte klarar av själv ;D
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

Känns väldigt seriös och stabil - menyn ägde :)
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
redhat
Hedersbit
Posts: 2272
Joined: 2002-02-18 17:47:11
Location: Luleå, Sunderbyn
Contact:

Post by redhat »

Jag känner igen det där fotogallerisystemet, vad heter det?

Edit: Aha, Photoshop! :)
"You were right about the stars.
Each one is a setting sun." -Wilco, Jesus, etc.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

redhat wrote:Jag känner igen det där fotogallerisystemet, vad heter det?

Edit: Aha, Photoshop! :)
Indeed, tog det tills jag får igång php galleriet integretat i designen... :D
User avatar
Stuggi
Posts: 1157
Joined: 2005-02-24 20:04:04
Location: Jakobstad, Finland

Post by Stuggi »

Nåt som stör mig är att hela sidan är i vänstra sidan av skärmen. Om du skulle slänga om den där grejen i mitten till vänstra kanten och lägga huvudinnehållet i mitten skulle jag gilla den mera... Dock är det ju inte lika unikt, men ur användarvänlighetssynpunkt är det lite bättre tycker jag.
Main: A64 3800+ Venice med AC Freezer 64 Pro | 1 Gb RAM | X850XT/2HDTV med Zalman VF700-Cu | 4x 250 Gb WD Caviar SataII
Laptop: Hp Nx6125 | Amd Turion ML-32 1,8 Ghz | 512 Mb RAM |Radeon X300 | 60 Gb
Post Reply