fLANo6 [Litet-Lan]

LAN, Demoparty och allt som rör området.
Post Reply
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

fLANo6 [Litet-Lan]

Post by Stiiig »

fLANo6 (finnsnäs LAN -06) Är ett ganska litet LAN. Lanets storlek är begränsat pga att det hålls i Finnsnäs vilket är en Bystuge färening. Men en bystuga godkänd för 50 pers. Så Lanet har bara 24 platser för enkelthetens skull. Man måste ju sova nånstans å! Vi har inte spec turneringar utan kör bara på å spelar när vi känner för det. För det mesta kollar de flesta på porr film och dricker öl. ni ksall dock inte tro att det är ett oseriöst lan.

Det första Finnsnäs LANet var för ca 4-5 år sedan. Då alla satt med sina värsting IBMer. klockade P2or och mIRCwar spelades för full volym ur hörlurarna. Ljudet av laggande å sprakade ljud från AQ2 menyn hördes överallt. Och folk som spelat diablo 2 hela natten hade somnat på deras platser. hehe lite dramatiskt skrvet kanske. Det är inte jag som startade Finnsnäs LAN från första början. Det ett gäng personen som var ett år äldre än mig som gjorde det. Nästan alla av dom flyttade till Alvesta å börjat på nått data gymnasium.

Det har gått ca 1½ år sedan det var Finnsäs LAN senast. Så jag och brorsan bestämde oss för att det var dags att dra igång ett Finnsnäs LAN igen. Vi började arbeta på en Hemsida och kom på de inteligenta namnet fLANo6 till LANet. Vi skall försöka återupliva det här lanet igen. Men det komemr nog inte heta fLAN efter detta lan då vi planerar att ta nästa en en större lokal med plats för 70-100 pers. Men vi börjar med ett på 24 pers. Alldeles lagom!

hehe vart ganska mkt text å historia där! Ursäkta ev stavfel och dyl.

Addressen till sidan: http://flan06.net/
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Post Reply