Hästsvans och gammal halländsk regeringschef

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Hästsvans och gammal halländsk regeringschef

Post by lither »

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=2

Så kom då den nya listan över ministrarna för Sverige. Media säger själva att Carl Bildt månne vara den största chocken av dem alla på utrikesministerposten. Vad säger ni själva? Vilka för- och nackdelar kan vi se med de nya ministrarna?

Själv ser jag helt klart Beatrice Ask som det största misstaget bland alla poster. Men någonstans ska väl skon klämma, antar jag.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag tycker att vi sätter Martin Timell som stadsminister istället, med vårt underbara politiska system.

Och kanske Idol-juryn som riksdag, och så vidare...
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Regering som regering...Sverige går vidare i vilket fall som helst.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Först tyckte jag att Bildt var ett genidrag, sedan insåg jag att han har mycket mer karisma och status än Reinfeldt. Det kan inte båda gott, vare sig han vill det eller inte kommer Bildt att utmana Reinfeldts ledarställning. Den nya integrationsministern är jag starkt för enbart på grund av att Kurdo Baksi hatar henne. Det som är dåligt för Kurdo måste vara bra för Sverige.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Nickes notering@TÅ wrote:Statsministern verkar vara miljömedveten. Satsar på återvinning till och med bland ministrarna!
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Ja, Bildt var ju inget bra beslut... Redan är han och Reinfelt i bråk (enligt kvällstidningarna...)
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Dissident wrote:Först tyckte jag att Bildt var ett genidrag, sedan insåg jag att han har mycket mer karisma och status än Reinfeldt. Det kan inte båda gott, vare sig han vill det eller inte kommer Bildt att utmana Reinfeldts ledarställning. Den nya integrationsministern är jag starkt för enbart på grund av att Kurdo Baksi hatar henne. Det som är dåligt för Kurdo måste vara bra för Sverige.
Tvärtom tycker jag Reinfeldt har mer karisma en Bildt.
Bildt låter alltid så förbannad dryg…en tråkmåns…även om han mognat lite mer åren.
Men han blir säkert bra som utrikesminister… likasinnade tråkmånsar.
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

Att Lars Leijonborg blev utbildningsminister var inte så trevligt att se i mina ögon. Då är det väl bara en tidsfråga innan det kommer installeras en massa kameror på våra skolor, så vara elever är trygga.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Cervantes wrote:Att Lars Leijonborg blev utbildningsminister var inte så trevligt att se i mina ögon. Då är det väl bara en tidsfråga innan det kommer installeras en massa kameror på våra skolor, så vara elever är trygga.
Det finns redan kameror på flera skolor och dessa finns där för att minska skadegörelse och liknande. Huruvida detta är bra eller inte kan man debattera om men det har bevisligen minskat skadegörelse och mobbing på de skolor som jag vet har detta systemet.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Cervantes wrote:Att Lars Leijonborg blev utbildningsminister var inte så trevligt att se i mina ögon. Då är det väl bara en tidsfråga innan det kommer installeras en massa kameror på våra skolor, så vara elever är trygga.
Och???
Skulle det vara en dum idé?
Jag är så jävla trött på att man gömmer sig bakom "integritetsskyddet" för inte sätta upp flera kameror.
Om det fanns masse med kameror på våra skolgårdar så vore det ju perfekt. Det är väl endast ligister som är mot förslaget så att dem kan härja fritt.
Du har väl inget emot ny teknik?
Last edited by Mr Einstein on 2006-10-07 17:06:41, edited 1 time in total.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Marcus.Wallen wrote:Ja, Bildt var ju inget bra beslut... Redan är han och Reinfelt i bråk (enligt kvällstidningarna...)
Skönt att du också är för Timell som stadsminister!
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

fisk wrote:
Marcus.Wallen wrote:Ja, Bildt var ju inget bra beslut... Redan är han och Reinfelt i bråk (enligt kvällstidningarna...)
Skönt att du också är för Timell som stadsminister!
Alltid ;)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Bildt lär ju vara en av de mest kompetenta och erfarna utrikesministrarna vi haft på länge.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

Mr Einstein wrote:Och???
Skulle det vara en dum idé?
Jag är så jävla trött på att man gömmer sig bakom "integritetsskyddet" för inte sätta upp flera kameror.
Om det fanns masse med kameror på våra skolgårdar så vore det ju perfekt. Det är väl endast ligister som är mot förslaget så att dem kan härja fritt.
Du har väl inget emot ny teknik?
Vi borde också anställa 200 000 nya poliser som patrulerar runt i våra skolor så att man känner sig säker. Jag känner mig inte säker annars.

nej, det har jag inte. Övervakningskameror är vettigt, men det måste finnas en gräns.

Har du något emot personlig integritet?
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Cervantes wrote: Har du något emot personlig integritet?
Bara den som är kriminell har något att dölja...


;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

Big_Bird wrote:Bara den som är kriminell har något att dölja...


;)

:P
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Big_Bird wrote:Bildt lär ju vara en av de mest kompetenta och erfarna utrikesministrarna vi haft på länge.
Nej, men Freivalds var en av de mest inkompetenta. Lindh blev mördad och Eliasson var inte i office tillräckligt länge för att visa sin kompetens, som allt för mycket hölls tillbaka av den före detta presideten Göran Persson.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Mr Einstein wrote:Och???
Skulle det vara en dum idé?
Jag är så jävla trött på att man gömmer sig bakom "integritetsskyddet" för inte sätta upp flera kameror.
Om det fanns masse med kameror på våra skolgårdar så vore det ju perfekt. Det är väl endast ligister som är mot förslaget så att dem kan härja fritt.
Du har väl inget emot ny teknik?
Ok, då kommer jag hem till dig imorgon och sätter upp ett par kameror. Du har ju inget emot det.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Bara den som är kriminell har något att dölja...


;)
Eftersom du skämtar, så tänker jag spinna vidare:

Alla medborgare är potentiella brottslingar.

Alla med två öron kan vara en mördare.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

jallabert wrote:
Mr Einstein wrote:Och???
Skulle det vara en dum idé?
Jag är så jävla trött på att man gömmer sig bakom "integritetsskyddet" för inte sätta upp flera kameror.
Om det fanns masse med kameror på våra skolgårdar så vore det ju perfekt. Det är väl endast ligister som är mot förslaget så att dem kan härja fritt.
Du har väl inget emot ny teknik?
Ok, då kommer jag hem till dig imorgon och sätter upp ett par kameror. Du har ju inget emot det.
Lugn nu jallabert...man behöver inte gå till ytterligheter.
Vi kan hålla oss till offentliga inrättningar och inte våra hem.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

De som är rädda för kameror är kriminella. Jag är rädd för kameror och hymlar inte med min kriminalitet.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Dissident wrote:De som är rädda för kameror är kriminella. Jag är rädd för kameror och hymlar inte med min kriminalitet.
Det där är ju bara för att du är rädd för att bli plåtad naken, och bli utskrattad för din Auschwitz-kropp. Skulle bilderna spridas.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Fy fan vad jag älskar detta. Jag älskar att se nya ministrar från andra partier, inte bara massa sossar som står och är nöjda men inte stolta. Och fat chance att Lars Danielsson blir ambasadör i norge nu när billan styr över UD.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

arbetslös trettioåring wrote:Det där är ju bara för att du är rädd för att bli plåtad naken, och bli utskrattad för din Auschwitz-kropp. Skulle bilderna spridas.
Touché.
unk
Posts: 74
Joined: 2006-01-27 11:31:38

Post by unk »

Jag tycker carl bildt är bra, han har sunda svar & sköter sitt jobb - även om hela systemet är kört så är han okey.
Post Reply