Kritik av hemsida

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
ColdStyle
Posts: 5
Joined: 2006-10-27 21:55:04

Kritik av hemsida

Post by ColdStyle »

Hej! Ny på forumet föresten ::)
Jag har nydligen lagt upp min hemsida och skulle var kul om nån person skulle vilja ge lite kritik, typ saker som skulle kunna förbättras eller nåt.

Jag vet, jag vet, den är uppbyggd i tabeller (skäms på mig) men jag ska ändra på det så bry er inte om kodningen så mycket :-[

Martin
Det krävs ett nytt sätt att tänka för att lösa de problem som det gammla sättet att tänka har skapat
aooW
Posts: 43
Joined: 2006-09-25 15:21:00
Location: Göteborg

Post by aooW »

en länk vore bra ;)
Besök Gärna ----> www.aNa-gaming.com
User avatar
ColdStyle
Posts: 5
Joined: 2006-10-27 21:55:04

upps..

Post by ColdStyle »

Snacka om slarvig :P

http://www.coldstyle.se


upps igen... laddade ner FF nyss och såg att jag sidan blev en aning... fel?
så kolla i så fall i IE för att se den redigt :-[
Det krävs ett nytt sätt att tänka för att lösa de problem som det gammla sättet att tänka har skapat
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Är det inte lite konstigt att blanda ihop ett företag och privatperson?
Sen tycker jag att en meritförteckning över vilka program man arbetat med verkar oseriöst.
Om du har ett företag inom webbdesign så går man väl utifrån att du kan dina saker och inte behöver ha en meritförteckning att visa upp.
Tycker du ska omarbeta texten och profilera antingen företaget eller privatpersonen – inte båda.
Det är min personliga reflektion.
Du har många fina alster att visa upp i din portfolio och webbsidan är snyggt utformat.
Jag gillar den.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Tycker verkligen inte om menyn, känns fel bara, dom där blommorna? näe...

Ska inte säga så mycket om bakrunden förutom; Byt.

Sen när man kommer in på forumet, sidan tappar det man fått intrycket av den från början. Helt plötsligt kommer det en stor grön logga. Så borde du ha forum i menyn också, seg att då behöva klicka på kontakt och sedan forum...

Hoppas att du inte tar det personligt! :)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Aj, mina ögon.

Vita (#ffffff) bakgrunder i webbsammanhang är självmord imo.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
ColdStyle
Posts: 5
Joined: 2006-10-27 21:55:04

Post by ColdStyle »

Mr Einstein wrote:Är det inte lite konstigt att blanda ihop ett företag och privatperson?
Sen tycker jag att en meritförteckning över vilka program man arbetat med verkar oseriöst.
Om du har ett företag inom webbdesign så går man väl utifrån att du kan dina saker och inte behöver ha en meritförteckning att visa upp.
Tycker du ska omarbeta texten och profilera antingen företaget eller privatpersonen – inte båda.
Det är min personliga reflektion.
Du har många fina alster att visa upp i din portfolio och webbsidan är snyggt utformat.
Jag gillar den.
Anledningen till att jag gjorde den lite personlig var för att jag har hört att när man har ett enmansföretag så känns dett bättre för kunderna att veta lite om personen i sig. Men jag får kanske kika lite närmare på det. Och texten kan jag hålla med om att den känns lite... ska iafl kolla på det me. Tack för ditt svar föresten.
ADiS wrote:Tycker verkligen inte om menyn, känns fel bara, dom där blommorna? näe...

Ska inte säga så mycket om bakrunden förutom; Byt.

Sen när man kommer in på forumet, sidan tappar det man fått intrycket av den från början. Helt plötsligt kommer det en stor grön logga. Så borde du ha forum i menyn också, seg att då behöva klicka på kontakt och sedan forum...

Hoppas att du inte tar det personligt! :)
Lugnt, fått lära mig att ta kritik positivt :)
Till att börja med forumet så testade jag bara att lägga in det, ska ha en menyknapp också fast jag ska ha en gästbok istället. och knapparna gillade jag faktiskt :-/ , men som sagt så ska jag göra om sidan i divar snart så det blir väl nya knappar när jag ändå håller på :)
Vad är det för fel med bakgruden? är det stilen eller färgerna? eller ingen bakgrund alls? :P

Tack för ditt svar
fisk wrote:Aj, mina ögon.

Vita (#ffffff) bakgrunder i webbsammanhang är självmord imo.
Som sagt, kodning är jag inte så haj på :P
Sysslar inte så värst mycket med webdesign, utan det är mest saker som ska till tryck jag gör mest :)

Tack för ditt svar
Det krävs ett nytt sätt att tänka för att lösa de problem som det gammla sättet att tänka har skapat
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Ääh, vit bakgrund funkar visst. Det beror ju bara på hur resten av sidan matchar den. Fisk har bara ont i ögonen för att han sitter i totalmörker och nördar sig. :)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
Post Reply