rondelljyckarna

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

rondelljyckarna

Post by Stiiig »

Hmm.. ni får ursäkta om jag är lite tjatig med trådar ikväll.

Men tycker detta med trä hundar som dykt upp i rondeller lite här å där är ganska skojjigt :D kul at en sån grej som kanske bara börjat som ett busstreck för någon blivit så påfluget av media och genom det växt å blivit ganska stort.

En del ahr ju tom börjat skriva webbadrresser på hunarna och på så sätt få en hel del gratis reklam. Borde inte detta även funka på 64?

Mer info om romdel jyckarna:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 55,00.html
http://www.corren.se/archive/2006/11/2/ ... 96984640-4&
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Men i Härnösand, fem mil bort, får de stå kvar. När vi träffar byrackorna och deras hussar i rondellen utanför järnvägsstationen åker en polisbil förbi.
Men mer än en barsk blick från konstapeln blir det inte.
Poliserna är vänliga här. :)


8)
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Aldrig sett någon sådan här trähund och bryr mig inte. Om det skulle stå någon adress på dessa trähundar så tja. Om det inte är någon sketsida som gör reklam så är det väl ok med trähundar i rondeller som reklampelare.

...
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Låter som en kul grej men jag ser helst att man inte använder några konstinstallationer i rondellerna faktiskt då detta kan påverka säkerheten.
Det är säkert kul med jyckar men om detta får fortsätta så har man snart alla möjliga slags djur i rondellerna.
Det är ingen bra utveckling.
En rondell är en cirkulationsplats och inte en plats för att beskåda konstigheter.
User avatar
RustYChainS
Posts: 115
Joined: 2006-10-23 21:17:53

Post by RustYChainS »

Om alla 64bitare sätter ut en som det står 64bits.se/forum på så kommer vi nog bli rätt uppmärksammade i media, skulle väl va kul?
"By the 7 arms of Visnu, I swear it. I am not a Hindu. " Apu Nahasapeemapetilon
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

RustYChainS wrote:Om alla 64bitare sätter ut en som det står 64bits.se/forum på så kommer vi nog bli rätt uppmärksammade i media, skulle väl va kul?
Kan vi inte vara lite kreativa och sätta ut chassin där det är graverat 64 bits på?
Dyslexi
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Hur många sekunder står ett datorchassi kvar i en rondell?

Det finns en lag som säger att ingenting som kan vara farligt att köra på får placeras i en rondell. De flesta kommuner skiter fullständigt i detta och jag har sett allt från skrotkonst till betongklumpar mitt i rondeller, så ur trafiksäkerhetssynpunkt bör kommunen kanske "städa på sin egen gård" innan de börjar "klaga på grannarna".
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

MooDHooDs wrote:
RustYChainS wrote:Om alla 64bitare sätter ut en som det står 64bits.se/forum på så kommer vi nog bli rätt uppmärksammade i media, skulle väl va kul?
Kan vi inte vara lite kreativa och sätta ut chassin där det är graverat 64 bits på?
Ställ dig och skrik i en megafon också, det märks bättre om det både hörs och syns.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Neje, vi gömmer en ordentlig förstärkare i chassit.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Tror jag skall ut å snicra ihop en jycke. :D sedan kan man ju länka nån address till nån bra sån där 50öre per klick sida och dra in liute pengar :D ehhe!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

hunden som har nr 6 är stulen :P den va inte i rondellen när ja åkte hem i fredags iallfall =)
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

MEn om jag nu sätter ihop en sida och gör en SMS tjänst via mosms. En tjänst som kostar 5 kr då man röstar på vilken av 3 hundar jag placerar ut är finast. Och säge ratt man kan vinna ett hemligt pris för 250kr. Då lär man väll gå plus iaf? :D
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Stiiig wrote:MEn om jag nu sätter ihop en sida och gör en SMS tjänst via mosms. En tjänst som kostar 5 kr då man röstar på vilken av 3 hundar jag placerar ut är finast. Och säge ratt man kan vinna ett hemligt pris för 250kr. Då lär man väll gå plus iaf? :D
Du borde omhändertas av säkerhetspolisen ;)
Inga jyckar eller annat skräp i rodellerna tack!
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Stiiig wrote:MEn om jag nu sätter ihop en sida och gör en SMS tjänst via mosms. En tjänst som kostar 5 kr då man röstar på vilken av 3 hundar jag placerar ut är finast. Och säge ratt man kan vinna ett hemligt pris för 250kr. Då lär man väll gå plus iaf? :D
Jag skulle inte vilja ha ett hemligt pris för 250kr, det kan ju vara vad som helst. Säkert diesel.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

jallabert wrote:
Stiiig wrote:MEn om jag nu sätter ihop en sida och gör en SMS tjänst via mosms. En tjänst som kostar 5 kr då man röstar på vilken av 3 hundar jag placerar ut är finast. Och säge ratt man kan vinna ett hemligt pris för 250kr. Då lär man väll gå plus iaf? :D
Jag skulle inte vilja ha ett hemligt pris för 250kr, det kan ju vara vad som helst. Säkert diesel.
Hmm.. kul. MNen du ta å håll käften!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Eller ett spel för 500kr, som man får skicka ett betalSMS som kostar 250 kr för att få spelet :p
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Stiiig wrote:MEn om jag nu sätter ihop en sida och gör en SMS tjänst via mosms. En tjänst som kostar 5 kr då man röstar på vilken av 3 hundar jag placerar ut är finast. Och säge ratt man kan vinna ett hemligt pris för 250kr. Då lär man väll gå plus iaf? :D
Du har inte funderat på det här med att arbeta?
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Dissident wrote:
Stiiig wrote:MEn om jag nu sätter ihop en sida och gör en SMS tjänst via mosms. En tjänst som kostar 5 kr då man röstar på vilken av 3 hundar jag placerar ut är finast. Och säge ratt man kan vinna ett hemligt pris för 250kr. Då lär man väll gå plus iaf? :D
Du har inte funderat på det här med att arbeta?
Jo men jag har fått jobb nu! :D Efter att ha vart arbetslös i nästan ett år så får jag jobb :D jag är på en typ av second hand butik som säljer ALLT från underkläder till gräsklippare. Det jag gör att att gå igenom och laga en del elektronik dom får inte. Datorer, TV apparater och radio grejer å sånt :D paserar mkt kul där :D och deras lager är underbart! kartoingvis med nät aggregeat och sånt kul :D Dock inge nya grejer så ofta. Men då å då! I torsdags kom det in 2 st 50gb hdd :D

EDIT: shiit! det vart bara Trettioelva glada gubbar i den där texten!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Post Reply