Nytatuerad

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Pinto wrote:Jag tycker att det är lite synd när folk som väljer att tatuera sig, tatuerar in någon som inte är speciellt inovativt. Men det är deras kropp så dom väljer själva vad dom gör med den. Men jag har fortfarande rätt att tycka att det är fult. Dina svalor är fula, i mitt tycke. Men det skiter väl du fullständigt i, av samma anledning att ja skiter i att du tycker det.

Just piercingar och tatueringa är inget som jag finner onördigt, men plastikoperationer är en annan femma. Visst, folk ska självklart få göra det om dom vill, men vet inte om jag tycker att det löser något egentligen.
Klart du får tycka vad du vill, det var hela meningen med tråden :) Men gör gärna en "inovativ" tatuering du, men tala inte om för mig vad jag ska göra, det har jag inte bett om.

Hmm det är kanske inte meningen att det ska lösa någonting, utan bara till för att personen i fråga ska känna sig nöjd med sig själv. Piercingar och tatueringar kan också vara en sak för att attrahera likasinnade personer. Man får en uppfattning om vad en person tycker om möjligtvis.. Jag ska inte tala för alla, men så är det för mig iaf.
User avatar
robbobban
Posts: 501
Joined: 2006-10-17 18:10:59
Contact:

Post by robbobban »

maciato wrote:Är ju sweet med piercade nipples ju... :D
yes!
CPU: Amd X2 4200+ @ 2600MHz | Minne: 2047 Pc3200 | HDD:410GB | Grafikkort: 9600SE 128MB
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

egar wrote:
stealth wrote:
Moonsky wrote:Piercing i tuttarna tycker jag är äckligt.
Sett några tuttar som inte är i jpeg-format överhuvudtaget?
Jag håller med honom, men jag har bara sett tuttar i avi-format. ;D
Jag har kännt på bröst, men aldrig sett några live ;D
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Post by Bodego »

Skulle vilja tatuera mig nångång, men det är ju som många säger, det måste ha någon betydelse för individen. Vill inte ha en massa mainstream tatueringar som tribals'n shit. Ska designa min/mina egena även om det lär dröja innan jag blir inspirerad.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Snygg tatuering!

Men angående innerveringen av magen kan jag bara säga att det där inte stämmer. Varför skulle just magen vara rikligt innerverad när vi egentligen inte har någon faktiskt funktion av en sån sak?

Däremot är mag-tarm-kanalen är rikligt innerverad, men dit in kommer aldrig nålen ;)

Jag vet inte hur ont det gör att tautera in något på magen då jag inte har en där, men när jag frågade min tatuerare när han gjorde min så sa han att mest ont gör det där huden är som tunnast och där ben ligger i direkt anslutning dvs huvud, ryggrad, armbågar etc. Det låter personligen mer sanningsenligt, då man kommer åt periosten som är rikligt innerverad.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

egar wrote:Jag håller med honom, men jag har bara sett tuttar i avi-format. ;D
Högupplöst skall det ju vara :)
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

CSM101 wrote:Snygg tatuering!

Men angående innerveringen av magen kan jag bara säga att det där inte stämmer. Varför skulle just magen vara rikligt innerverad när vi egentligen inte har någon faktiskt funktion av en sån sak?

Däremot är mag-tarm-kanalen är rikligt innerverad, men dit in kommer aldrig nålen ;)

Jag vet inte hur ont det gör att tautera in något på magen då jag inte har en där, men när jag frågade min tatuerare när han gjorde min så sa han att mest ont gör det där huden är som tunnast och där ben ligger i direkt anslutning dvs huvud, ryggrad, armbågar etc. Det låter personligen mer sanningsenligt, då man kommer åt periosten som är rikligt innerverad.
Tack.

Nej jag är är inte hundra på min sak, utan jag har själv hört att det skulle vara så, och efter att ha tatuerat mig på magen så tvekade jag inte särskilt mycket utan trodde på det..
Och eftersom jag bara har gjort en tatuering på magen har jag inget att jämföra med, men han som tatuerade mig talade iaf om att magen var ett av de mest smärtsamma stället att tatuera på. Om det är sant eller inte låter jag vara osagt ;P
User avatar
perhaven
Posts: 360
Joined: 2005-01-30 23:06:06
Location: Småland

Post by perhaven »

Image
Atlhon64 x2 5200+, Abit KN9 ultra nforce570, Crucial 2048mb, XFX Geforce 8800GTS 320mb, NorthQ 500w, 320GB spinpoint //
8125p 3dMark06
User avatar
perhaven
Posts: 360
Joined: 2005-01-30 23:06:06
Location: Småland

Post by perhaven »

glömde skiva text ;D
tatuerat den själv, skitsvårt men roligt.. nöjd för att vara det första man tatuerat själv iallafall. kom inte på nåt bra att göra först sen fick jag syn på doom loggan så det fick bli det. Skuggning och lite återstår dock.. får bli när man har ork att fixa till det.

Ursäkta bildkvaliteten, tagen på min mob..
Atlhon64 x2 5200+, Abit KN9 ultra nforce570, Crucial 2048mb, XFX Geforce 8800GTS 320mb, NorthQ 500w, 320GB spinpoint //
8125p 3dMark06
DimpZ
Posts: 587
Joined: 2006-10-23 21:01:30

Post by DimpZ »

Gjort hemma, eller jobbar du på en tatueringsstudio(?)?
Men den var ju grym!
Post Reply