Ang, WAYs White And Neardy.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Ang, WAYs White And Neardy.

Post by Stiiig »

Hej på er!

jaja jag kan ansese som lite töntig å så nu med tanke på att låten är en parodi! Men ändå, Skulle en person som Wierd Al sjunga "im so black and neardy" då skulle det väll bli ett jhävla liv. I detta fallet är det tvärtom! Jag menar inte nu att vi skall bete oss som en del andra hade gjort om det hade vart black ist för white. Men liksom vad är skillnaden?

Det har lite å göra med "varför får man inte säga negerboll när man får säga vitlök" å göra.
Från början såg man den på google video och tog den som ett roligt skämt bara. Men nu när den kommit med i Absolute Music så går det väll lite väl långt?

Har jag rätt?

För er som inte vet vad jag snackar om, Här e vidon: http://video.google.com/videoplay?docid ... 6451157121
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
robbobban
Posts: 501
Joined: 2006-10-17 18:10:59
Contact:

Post by robbobban »

Kanke för det heter vitlök . negerbollar heter ju kockosbollar
CPU: Amd X2 4200+ @ 2600MHz | Minne: 2047 Pc3200 | HDD:410GB | Grafikkort: 9600SE 128MB
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Han sjunger "white and nerdy" för att det assonerar med "riding dirty".
DimpZ
Posts: 587
Joined: 2006-10-23 21:01:30

Post by DimpZ »

robbobban wrote:Kanke för det heter vitlök . negerbollar heter ju kockosbollar
Chokladbollar ;)
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Min far säger att det heter Negerbollar och han är expert när det kommer till Negerbollar. EOD!
我思う、ゆえに我あり
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

thimp wrote:Min far säger att det heter Negerbollar och han är expert när det kommer till Negerbollar. EOD!
Det heter Dahlinare! ;)
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det hade kanske blivit någon dum artikel, men knappast några faktiska påföljder om han hade sjungt "black and nerdy", om du hört hur texter och filmmanus ser ut i dagsläget hade du insett att det finns mycket få saker man inte får säga.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Jupp, det är lungt att säga "white and nerdy", man får säga "black and nerdy" också" så länge man inte säger "I'm Mohammed and nerdy" för då börjar flaggor brännas, bilar explodera, och bomber smälla.
User avatar
robbobban
Posts: 501
Joined: 2006-10-17 18:10:59
Contact:

Post by robbobban »

Moonsky wrote:Jupp, det är lungt att säga "white and nerdy", man får säga "black and nerdy" också" så länge man inte säger "I'm Mohammed and nerdy" för då börjar flaggor brännas, bilar explodera, och bomber smälla.
japp ;D
CPU: Amd X2 4200+ @ 2600MHz | Minne: 2047 Pc3200 | HDD:410GB | Grafikkort: 9600SE 128MB
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Förutom Filip och Fredrik och Killinggänget så tycker ingen det är roligare att driva med de som inte har övertaget än det är att driva med dem som har det. Så i USA skulle Black and Nerdy inte vara gångbar, (förutom att den inte skulle rimma med originallåten dårå plus att vem skulle en svart nördig kille inte få hänga ihop med? De coola killarna i Indy 500-publiken?)

Försök sälja in idén till en komiker ifrån Botswana istället.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Re: Ang, WAYs White And Neardy.

Post by Gebba »

Stiiig wrote: Det har lite å göra med "varför får man inte säga negerboll när man får säga vitlök" å göra.

vit är en färg o negrer är ju menniskor.

i så fall så skylle man väl kunna säja svartboll....fast den är brun igentligen :P


videon va lite rolig ialfall ;D
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

DimpZ wrote:
robbobban wrote:Kanke för det heter vitlök . negerbollar heter ju kockosbollar
Chokladbollar ;)
*håller med*. Inte för att vara pk, men jag har alltid sagt så.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

robbobban wrote:Kanke för det heter vitlök . negerbollar heter ju kockosbollar
Negerbollar heter negerbollar, inget annat. Kolla i en äldre receptbok så ska du få se. Det har blivit ändrat på senare dagar, för att folk ser det som stötande.
Gebba wrote:vit är en färg o negrer är ju menniskor.

i så fall så skylle man väl kunna säja svartboll....fast den är brun igentligen
Negro är spanska och betyder svart, därifrån kommer det. "Negroboll" låter dock inte så bra. Men jag förstår fortfarande inte hur man kan få "Negerboll" till något stötande. Jag har iaf alltid sagt negerboll, och kommer inte sluta med det.

Edit:
Wikipedia wrote:Ett annat namn som ofta användes förr och även används idag är negerbollar, men på senare tid har namnet kritiserats då det uppfattas som stötande. Tillverkaren Delicato säljer dem under namnet "Delicatobollar".

Debatten om huruvida namnet är uttryck för rasism eller ej infekteras av att utpräglat rasistiska grupperingar stödjer benämningen. 2003 anmäldes ett konditori i Sjöbo till DO eftersom konditoriet sålde bakverket som negerboll. Granskningen lades ner på grund av att anmälaren inte blev personligt kränkt. En brasklapp lämnades dock om att namnet inte bör användas, eftersom det är "föråldrat" och lätt förknippas med "slaveri, förtryck och brist på respekt för människors lika värde".

Kuriosa

Ordet "negerboll" är en svensk bildning vilket märks inte minst om man direktöversätter det till engelska. Negro balls skulle uppfattas sexuellt ("negertestiklar"). I filmen Sunes sommar från 1993 blir detta en sketch då Sunes pappa Rudolf försöker förklara för några svarta engelskstalande basketspelare vad bakelsen heter, varvid han till slut säger att bakelsen heter wienerbröd, "wiener bruds".
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
DimpZ
Posts: 587
Joined: 2006-10-23 21:01:30

Post by DimpZ »

Delicatobollar har inte dom typ nåt annat är socker på sig?
Nig..Nig..Nig..Nigge.... Wienerbreads

200
User avatar
d4kanale
Posts: 330
Joined: 2006-03-19 22:10:10
Location: Linköping

Post by d4kanale »

Dessutom om du hör "Nördig" så tänker man ju mer på en vit amerikan än en svart.
"Black" skulle väl funka om de skulle sjunga black and gangsta lr nåt (till nån annan låt dessutom eftersom det inte rimmar) :P

Men känns som en ganska knäpp tråd det här :P
(No offense)

Och själv tycker jag videon o låten är "hilarious" som de säger i amerka.:D
Riktigt välgjord :D
AMD Athlon 64 AM2 X2 4200+ , MSI K9N NEO-F, Sapphire Radeon X1900XT 256mb, 250gb WD Caviar, Hiper M-series 580W..
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

DimpZ wrote:Delicatobollar har inte dom typ nåt annat är socker på sig?
Nig..Nig..Nig..Nigge.... Wienerbreads

200
Sunes sommar :D haha

Jaja.. vad kan vi eg göra åt detta när jag tänker efter. Det är ju ingen ide att gagga upp sig på en sån här liten sak egentligen! Men ändå!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Stiiig wrote:Sunes sommar :D haha

Jaja.. vad kan vi eg göra åt detta när jag tänker efter. Det är ju ingen ide att gagga upp sig på en sån här liten sak egentligen! Men ändå!
Äh, vad vore "Allmänt prat" utan skitsnack? ;)
Last edited by Des on 2006-11-30 16:00:50, edited 1 time in total.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Stiiig wrote:Det är ju ingen ide att gagga upp sig på en sån här liten sak egentligen! Men ändå!
Äh, vad vore "Allmänt prat" utan skitsnack? ;)
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

DimpZ wrote:Delicatobollar har inte dom typ nåt annat är socker på sig?
Nig..Nig..Nig..Nigge.... Wienerbreads

200
http://www.youtube.com/watch?v=1Vb_FY_mDNI
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

elvenman wrote:
DimpZ wrote:Delicatobollar har inte dom typ nåt annat är socker på sig?
Nig..Nig..Nig..Nigge.... Wienerbreads

200
http://www.youtube.com/watch?v=1Vb_FY_mDNI
Haha, så jävla bra :P

Det heter Negerbollar...!
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag måste faktiskt säga att det är bra mycket löjligare att klaga på den där videon än på ordet negerbollar.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
robbobban
Posts: 501
Joined: 2006-10-17 18:10:59
Contact:

Post by robbobban »

jallabert wrote:
DimpZ wrote:
robbobban wrote:Kanke för det heter vitlök . negerbollar heter ju kockosbollar
Chokladbollar ;)
*håller med*. Inte för att vara pk, men jag har alltid sagt så.
Nej kockosboll . kolla vad det står på affärerna! inte fan står det negerboll eller Chokladboll .
CPU: Amd X2 4200+ @ 2600MHz | Minne: 2047 Pc3200 | HDD:410GB | Grafikkort: 9600SE 128MB
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

robbobban wrote:
jallabert wrote:
DimpZ wrote:
robbobban wrote:Kanke för det heter vitlök . negerbollar heter ju kockosbollar
Chokladbollar ;)
*håller med*. Inte för att vara pk, men jag har alltid sagt så.
Nej kockosboll . kolla vad det står på affärerna! inte fan står det negerboll eller Chokladboll .
Men det finns väl ändå hur många olika sorter och recept som möjligt...

Mina jag gör själv (Perfekta) heter negerbollar.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
McMoj
Posts: 120
Joined: 2005-01-03 1:48:03
Location: Linköping
Contact:

Post by McMoj »

robbobban wrote:Kanke för det heter vitlök . negerbollar heter ju kockosbollar
Kokasboll? Är du helt jävla pantad i huvudet. Kokosboll är dem med vitt skum i, negerboll är negerboll och chokladboll är chokladboll.
Det är faktist skillnad på negerboll och chokladboll (ingredienserna)

Så kom fan inte och säg att negerboll inte heter negerboll, har jag använt sen jag var liten och har vuxit upp med. Och mina föräldrar är fan långt ifrån rasister!
Mjölner och solhjul står för ondskan själv medans hammar´n och skäran är lag.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

McMoj wrote:Kokasboll? Är du helt jävla pantad i huvudet. Kokosboll är dem med vitt skum i, negerboll är negerboll och chokladboll är chokladboll.
Det är faktist skillnad på negerboll och chokladboll (ingredienserna)

Så kom fan inte och säg att negerboll inte heter negerboll, har jag använt sen jag var liten och har vuxit upp med. Och mina föräldrar är fan långt ifrån rasister!
Måste du vara så himla förbannad på den saken att han faktiskt har en åsikt? Sluta bete dig som en grobian, skaffa lite ödmjukhet sen så kan du försöka fortskrida denna diskussion.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Post Reply