Hur stor är skillnaden mellan 6ms och 12ms (exmpel) egentligen?
Mina anningar är att man märker det först i Quake 4 vid musrörelser runt 200km/h...
Eller kan det vara så att jag märker skillnad även i medel-lugna strategispel?
Det här med responstid och skärmar
Det här med responstid och skärmar
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
Man märker att man har en tft genom att text blir smetig när man flyttar runt den sakta på skärmen. I det momentet borde man se lite skillnad mellan responstiderna.
Responstider märks inte mer i snabbare rörelser. De märks lika mycket om man allt rör sig en pixel åt sidan som om man snurrar ett halvt varv i ett 3d spel.
Dock är det nämnvärd skillnad mellan 6ms och 12ms.
Responstider märks inte mer i snabbare rörelser. De märks lika mycket om man allt rör sig en pixel åt sidan som om man snurrar ett halvt varv i ett 3d spel.
Dock är det nämnvärd skillnad mellan 6ms och 12ms.
Kör just nu dubbla skärmar, en 17TFT med 8ms och en CRT.
Jag märker ingen skillnad alls faktist.
Jag märker ingen skillnad alls faktist.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2