Jos mp-120 problem (man måste älska det)

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
Post Reply
Slappy
Posts: 10
Joined: 2007-01-05 0:02:25

Jos mp-120 problem (man måste älska det)

Post by Slappy »

Skulle uppgradera min mp-120 och den uppgraderade och allt men när jag tog ur den ur usb porten och skulle starta den så var den stendöd -.- nån som kan ge mig lite hjälp här. Har hört att man kan reseta den men hur fan gör man det?
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

stoppa in en nål i ett litet hål i sidan, dock kommer det nog inte hjälpa, maila jens.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
Slappy
Posts: 10
Joined: 2007-01-05 0:02:25

Post by Slappy »

Nope det hjälpte inte och jag testade att maila dom igår och fick bara svaret tillbaka att min garanti har gått ut... borde ju för fan ha mail support för den iaf jag tänker inte skicka den till dom jag vill bara ha hjälp att få igång den igen.
Slappy
Posts: 10
Joined: 2007-01-05 0:02:25

Post by Slappy »

Efter många försök med att reseta den så gick det tillslut och nu funkar den klockrent igen :) rekomenderar andra att testa det med för det funkade till slut fint för mig :) .
forky
Posts: 2
Joined: 2007-03-11 11:29:27
Location: fotöljen

Hur?

Post by forky »

Hur gjorde du för att resetta ? har själv samma problem, och har haft spelaren liggandes bortglömd i en mörk låda för överbliven elekronik.
vore kul att få igång den igen. :)
"If you are not criticized, you may not be doing much." -Donald H. Rumsfeld
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Jag läste ett tips som funkar, man håller in start knappen hela tiden och stoppar in den i en usb port med datorn på, sen startar man uppdaterings programmet man har till spelaren, funkar för mig
The town where i was born...
soulsistah
Posts: 1
Joined: 2007-05-13 18:35:46

Post by soulsistah »

Fy fan vad jag hatar detta. Min JOS har också lagt ner. Lagom passande när mitt projektarbete ligger där som skall in imorgon.

Jag laddade den vis USBn men strömmen gick. Nu står det att batteriet är färdigladdat men kan varken stänga eller sätta på den.

När jag kopplar in den i USB står det "okänd enhet" samt att inga drivrutiner är installerade för den här enheten.

Jag laddade ner MP-120 Drivrutin & firmwareinstallation 5410 men när jag ska stoppa in MP3n samtidigt som jag håller in playknappen så fungerar det fortfarande inte.

Om jag håller in resetknappen, försviner mitt arbete då?

TACK Isabelle
Post Reply