Tysk Techno!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
d4kanale
Posts: 330
Joined: 2006-03-19 22:10:10
Location: Linköping

Tysk Techno!

Post by d4kanale »

Guten tag!

Roligaste partymusiken är ju som alla vet (jaa) Tysk Techno..
Är på jakt efter något "bra" band som har några roliga låtar.
Har ni några att tipsa om?

Minns att jag har hört en låt med en snubbe som sjunger typ "Ich muss jetzt tanzen tanzen" och en massa djur bräkar o råmar i bakgrunden..
Some idea of its name?

Tyska hälsningar / D4k
AMD Athlon 64 AM2 X2 4200+ , MSI K9N NEO-F, Sapphire Radeon X1900XT 256mb, 250gb WD Caviar, Hiper M-series 580W..
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Re: Tysk Techno!

Post by Viscum »

d4kanale wrote:Guten tag!

Roligaste partymusiken är ju som alla vet (jaa) Tysk Techno..
Är på jakt efter något "bra" band som har några roliga låtar.
Har ni några att tipsa om?

Minns att jag har hört en låt med en snubbe som sjunger typ "Ich muss jetzt tanzen tanzen" och en massa djur bräkar o råmar i bakgrunden..
Some idea of its name?

Tyska hälsningar / D4k
Oj oj som technofrälst blir jag ju först glad över att hitta en likasinnad. Sen blir jag skeptisk eftersom rätt många personer här i världen tror techno är samma sak som E-type ;D

Men jag tar glädjebiten tror jag. När du endast skriver tysk techno så kan det vara allt från mjuka Sven Väth till hårda Felix Kröcher. Du får hjälp mig lite på traven med att komma närmare just din smak av den tyska techno. Så jag kan bubbla ur mig bra artister sen :)
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Ååh, så det finns alltså människor här på forumet med bra musiksmak. =)

Jag själv är väl mer imot hardcore/hardstyle numera men lyssnar likagärna på trance (Psy då såklart). :)

Jag lyssnar väl inte direkt på Infected, mer åt Sean Tyas och The Prophet (Cocaie Bizznizz bla.). Så, vad lyssnar alla andra på? :)
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

DANSBAND FFS!

Nej men jag lyssanr fan på allt å då menar jag allt. Allt utom de där jävla grekisk folk låtarna som på nått mystikt sätt dök in på min dator för nån månad sedan!
men förstår inte vad det är för tystk tekno du vill ha.

det enda tyska jag känner till (råkat springa förbi) är väll nånå jekla hobby nazi musik som typ DJ adolf... men det är ju crap! inget jag lyssnar på bara så ni vet. råkade springa vöer nått sånt nånå gång bara. Och jag tror inte heller att det är sån musik du vill ha!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Stiiig wrote:DJ adolf...
Haha! DJ-Adolf FTW!! LOL!!1

Nä, ärlig talat, han suger...stenhårt, men lite småkul är det allt...
Lite tragiskt bara att han suttit i Ejay och knåpat ihop låtarna.
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Vet inte hur tyskt det är men det dunkar på i vilket fall. Hamnar nog inte under kategorin trance heller för den delen.

Mer eller mindre känd låt: Bubbles - bidibodi bidibu
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

malici0us wrote:
Stiiig wrote:DJ adolf...
Haha! DJ-Adolf FTW!! LOL!!1

Nä, ärlig talat, han suger...stenhårt, men lite småkul är det allt...
Lite tragiskt bara att han suttit i Ejay och knåpat ihop låtarna.

inte dne ja hört.. det är väll typ nån live mix med bla Its a dream och nånå till låt.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

smorgar wrote: Mer eller mindre känd låt: Bubbles - bidibodi bidibu
Tysk Porsche-techno i sitt esse :D
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
d4kanale
Posts: 330
Joined: 2006-03-19 22:10:10
Location: Linköping

Re: Tysk Techno!

Post by d4kanale »

Viscum wrote:
Oj oj som technofrälst blir jag ju först glad över att hitta en likasinnad. Sen blir jag skeptisk eftersom rätt många personer här i världen tror techno är samma sak som E-type ;D

Men jag tar glädjebiten tror jag. När du endast skriver tysk techno så kan det vara allt från mjuka Sven Väth till hårda Felix Kröcher. Du får hjälp mig lite på traven med att komma närmare just din smak av den tyska techno. Så jag kan bubbla ur mig bra artister sen :)
Vet inte om du redan kan kalla mig likasinnad men rätt schysst musik 8)
Har bara hört två Felix Kröcher låtar och de är ju rätt grymma må jag säga, Sven Väth har man ju hört desto mer och favoriten av honom antar jag är "Ghost".. :)
Men är inte så jätte hemma i genren, men gillar som sagt ghost, och låtar där man får höra mycket tysk röst.
Dock blir Felix Kröcher lite för hårt i längden.
AMD Athlon 64 AM2 X2 4200+ , MSI K9N NEO-F, Sapphire Radeon X1900XT 256mb, 250gb WD Caviar, Hiper M-series 580W..
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Stiiig wrote:
malici0us wrote:
Stiiig wrote:DJ adolf...
Haha! DJ-Adolf FTW!! LOL!!1

Nä, ärlig talat, han suger...stenhårt, men lite småkul är det allt...
Lite tragiskt bara att han suttit i Ejay och knåpat ihop låtarna.

inte dne ja hört.. det är väll typ nån live mix med bla Its a dream och nånå till låt.
Hehe, ok...låten jag hörde var med största säkerhet skapad i nåt Dance Ejay blaha-program ::)
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Re: Tysk Techno!

Post by Viscum »

d4kanale wrote:
Viscum wrote:
Oj oj som technofrälst blir jag ju först glad över att hitta en likasinnad. Sen blir jag skeptisk eftersom rätt många personer här i världen tror techno är samma sak som E-type ;D

Men jag tar glädjebiten tror jag. När du endast skriver tysk techno så kan det vara allt från mjuka Sven Väth till hårda Felix Kröcher. Du får hjälp mig lite på traven med att komma närmare just din smak av den tyska techno. Så jag kan bubbla ur mig bra artister sen :)
Vet inte om du redan kan kalla mig likasinnad men rätt schysst musik 8)
Har bara hört två Felix Kröcher låtar och de är ju rätt grymma må jag säga, Sven Väth har man ju hört desto mer och favoriten av honom antar jag är "Ghost".. :)
Men är inte så jätte hemma i genren, men gillar som sagt ghost, och låtar där man får höra mycket tysk röst.
Dock blir Felix Kröcher lite för hårt i längden.
Den hårda technon (även kallad schranz)är just nu störst inom technon i Tyskland
men det finns gott om godbitar av vanlig techno hos skivbolaget Tresor (stationerad i Berlin) om den hårda stilen är för mycket i längden :)
Du kan ju kika lite på vad det släppts för skivor på bolaget.

Själv gillar jag den hårda technon bäst.
Lite synd att den svenska lysande techno med Adam Beyer och Henrik B i spetsen numera börjat göra minimal techno.
Minimal är alldeles för segt för mig..ska vara mer dansbart tycker jag.
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

markmc wrote:Ååh, så det finns alltså människor här på forumet med bra musiksmak. =)

Jag själv är väl mer imot hardcore/hardstyle numera men lyssnar likagärna på trance (Psy då såklart). :)

Jag lyssnar väl inte direkt på Infected, mer åt Sean Tyas och The Prophet (Cocaie Bizznizz bla.). Så, vad lyssnar alla andra på? :)
Hardcore/hardstyle är rätt trevligt ibland jao :)
Om jag inte misstar mig så gjorde vällan The Prophet hardcore förr i tiden under nått annat djnamn?

Det som är lite roligt med hardcore/hardstyle är att det börjat komma fester/klubbar till Sverige nu också med den musikstilen så man behöver snart inte åka till Holland för att få njuta:)

I Halmstad körde de inte för så längesen en hardstylefest där de bokade in dj Zany, och det var en riktig skojig kväll faktiskt. Blev mycket dans då.

Och igår körde hardcoreklubben Shocks i Göteborg igen, börjar bli ett riktigt stammis ställe för mig :)
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

tyskarna aus lund
Dyslexi
Post Reply