Tattoo - Tribals

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Tattoo - Tribals

Post by Mr Einstein »

Letar efter snygga tribals tatueringar...allt av intresse.
Inte bilder här i forumet utan det räcker med en adress ;)
User avatar
2mAz
Posts: 284
Joined: 2005-03-17 21:47:57
Contact:

Post by 2mAz »

Jag hoppas du inte tänker tatuera en tribal.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Jag kan be en kompis rita en fin imorgon, han är förbaskat bra på att göra tribals och dylikt.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

2mAz wrote:Jag hoppas du inte tänker tatuera en tribal.
Varför inte det då?
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Mr Einstein wrote:
2mAz wrote:Jag hoppas du inte tänker tatuera en tribal.
Varför inte det då?
Smaken är som baken, men det känns så jäkla vanligt. Lite tråkigt i min mening.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

soederstierna wrote:
Mr Einstein wrote:
2mAz wrote:Jag hoppas du inte tänker tatuera en tribal.
Varför inte det då?
Smaken är som baken, men det känns så jäkla vanligt. Lite tråkigt i min mening.
Kanske det...men jag vill inte ha en bild som föreställer något ;D
Då är det bättre med ett abstrakt Tribal mönster.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Mr Einstein wrote:
soederstierna wrote:
Mr Einstein wrote:
2mAz wrote:Jag hoppas du inte tänker tatuera en tribal.
Varför inte det då?
Smaken är som baken, men det känns så jäkla vanligt. Lite tråkigt i min mening.
Kanske det...men jag vill inte ha en bild som föreställer något ;D
Då är det bättre med ett abstrakt Tribal mönster.
Stämmer. Jag kan väl luska lite och se om jag får fram nåt fint.
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

2mAz wrote:Jag hoppas du inte tänker tatuera en tribal.
Word! Otroligt vanligt och enformigt. Har sett så otroligt många raggare och likande raser som har det.
Tycker du ska tänka ut något annat som verkligen betyder något för dig. Men som sagt smaken är som baken.

http://home.swipnet.se/skinart/tribal6.htm

Där har du lite iaf...
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
RuNe
Posts: 181
Joined: 2006-07-30 13:51:02

Post by RuNe »

den här tråden kom som på beställning, jag funderar nämligen på att tattuera en tribal på axeln, men jag hittar inga snygga
CPU: AMD x2 6400+
RAM:3Gb DDR 2
Grafik:GeForce 7600gt
HDD: samsung sp 250Gb+ samsung SP 400gb
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Hatar tribal tatueringar så jävla fult var väll kul 1995 men idag springar alla gym nissar runt med tribaler för att se tuffa ut.

En tatuering ska vara ett konstvärk och inget vem som hells han kladdra på armen på några minuter.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Skall du pumpa upp lite biceps också? Då passar du perfekt in i facket!
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

EZA wrote:Hatar tribal tatueringar så jävla fult var väll kul 1995 men idag springar alla gym nissar runt med tribaler för att se tuffa ut.

En tatuering ska vara ett konstvärk och inget vem som hells han kladdra på armen på några minuter.
Ja det är ju jävla smart att tatuera sig efter ett mode...det är väl det dummaste man kan göra i tatueringsväg.
Jag skiter väl fullständigt vad som var inne 1995.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

soederstierna wrote:Smaken är som baken, men det känns så jäkla vanligt. Lite tråkigt i min mening.
Säger mannen som har tatuerat in två duvor vid naveln.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Eftersom tribals fortfarande håller i sig måste de väl sägas vara ganska tidlösa?
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Dissident wrote:Eftersom tribals fortfarande håller i sig måste de väl sägas vara ganska tidlösa?
Precis...jag tycker tribals är just tidlösa och följer inget mode.
Däremot är det skillnad på Tribals och Tribals...och då tänker jag på speciella mönster som gäller t ex i olika stammar, Tahiti, Borneo mm (tribals).
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

Einstein, vill du ha en tribal så ska du skaffa en och skita i vad alla andra säger. Vem bryr sig om ngt är "inne" el "ute". En tatuering är högst personlig och skall vara något som du ska känna dig bekväm i.

Mitt förslag är följande, hitta en bra tatuerare. Kolla runt på internet efter tribals som inspiration, du kan även hitta mängder med bilder i böcker hos din tatuerare. Rita din egen tribal (även om du är sämst på bild) gå med den till din tatuerare och be honom att hjälpa dig att färdigställa den. Du kommer nu att ha en egen och unik tribalskiss. När den är klar ber du honom att "rita" den på din arm eller vart du nu vill ha den. Känn efter att det är helt rätt för dig eller fixa de åtgärder som behövs. Gå sen och gör en riktig tatuering.

Lycka till!
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
User avatar
2mAz
Posts: 284
Joined: 2005-03-17 21:47:57
Contact:

Post by 2mAz »

Dissident wrote:Eftersom tribals fortfarande håller i sig måste de väl sägas vara ganska tidlösa?
Det är ju just det dom inte gör, ser lika förjävliga ut idag som 1995. Men det är min åsikt. Gå du och tatuera dig Einstein, men kom inte och starta en tråd här om ett par år med topic: vad kostar det att ta bort en tribal? ;)
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

2mAz wrote:
Dissident wrote:Eftersom tribals fortfarande håller i sig måste de väl sägas vara ganska tidlösa?
Det är ju just det dom inte gör, ser lika förjävliga ut idag som 1995. Men det är min åsikt. Gå du och tatuera dig Einstein, men kom inte och starta en tråd här om ett par år med topic: vad kostar det att ta bort en tribal? ;)
Jag menar att de var populära 1995 och de är populära idag. Knappast en övergående trend med andra ord.
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Hur vet man om tatueraren är bra? Tattuera tribaler kan vem som hellst göra efter några försök. :P
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Pinto wrote:
soederstierna wrote:Smaken är som baken, men det känns så jäkla vanligt. Lite tråkigt i min mening.
Säger mannen som har tatuerat in två duvor vid naveln.
Du har sagt det förut, ja.
Hur många känner du som har svalor tatuerat på magen då ?
De betyder nåt för mig, att de inte står för ett skit för dig är väl skitsamma.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

soederstierna wrote:Du har sagt det förut, ja.
Hur många känner du som har svalor tatuerat på magen då ?
De betyder nåt för mig, att de inte står för ett skit för dig är väl skitsamma.
Ingen, men det gör inte motivet snyggare för det. Men som du sa så betyder det skit för dig så självklart ska du få ha dom där.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

2mAz wrote:
Dissident wrote:Eftersom tribals fortfarande håller i sig måste de väl sägas vara ganska tidlösa?
Det är ju just det dom inte gör, ser lika förjävliga ut idag som 1995. Men det är min åsikt. Gå du och tatuera dig Einstein, men kom inte och starta en tråd här om ett par år med topic: vad kostar det att ta bort en tribal? ;)
LOL...det är ingen risk ;D
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Jag rekommenderar en dialog med en tatuerare. De kan ta hänsyn til var du vill ha tatueringen och hur stor den skall vara, och därefter ta fram förslag. Skräddarsydd för just dig, plus att många tatuerare uppskattar sådant och därför brukar gå ner i pris.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
d4kanale
Posts: 330
Joined: 2006-03-19 22:10:10
Location: Linköping

Post by d4kanale »

De fränaste tribalerna tycker jag är sådana som löper ut i t.ex. ett drakhuvud, alltså inte bara lite spetsar som det brukar vara.
AMD Athlon 64 AM2 X2 4200+ , MSI K9N NEO-F, Sapphire Radeon X1900XT 256mb, 250gb WD Caviar, Hiper M-series 580W..
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

EZA wrote:Hur vet man om tatueraren är bra? Tattuera tribaler kan vem som hellst göra efter några försök. :P
Varför så förbannat anti tribals? Först ett töntigt inlägg om att tribals på något sätt skulle vara ute och allt för vanligt. Sedan kommer något ännu mera idiotiskt påstående att vem som hellst kan tatuera tribals efter nått försök och att man inte skulle kunna avgöra hur bra en tatuerare är om man tittar på en tribal?
Det märks vem som besitter tatuerarskills..eller så inte...


Mitt råd till trådskaparen är att designa en egen tribal.
Post Reply