Windows Vista Home Premium

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Icetoe
Posts: 295
Joined: 2002-03-08 13:18:21
Location: Stockholm

Windows Vista Home Premium

Post by Icetoe »

Jag har försökt installera Vista HP på min HP Pavilion 6000 dator, men misslyckats flera gånger på samma ställe under installationen. Installationen misslyckas under sista delen av uppdateringen av Vista, dvs när det är ca 57% kvar av själva uppdateringsfasen. Programmet säger att uppdateringen ej kan avslutas samt att datorn återgår till Windows XP igen.

Kompabilitetsprogrammet till Vista säger att min dator skall klara av Vista men att vissa program ej kommer att fungera, t.ex. virusprogrammet etc...

Jag har installerat nya drivrutiner till det mesta i datorn och kan inte förstå vad som är felet.

Icetoe
Open your eyes.....it's the intersection to the soul
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Ja, det här problemet har hänt, vanligtvis hjälper det att starta om datorn och resumera installationen.

Kontakta supporten om det fortsätter krångla. :)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Icetoe
Posts: 295
Joined: 2002-03-08 13:18:21
Location: Stockholm

Post by Icetoe »

fisk wrote:Ja, det här problemet har hänt, vanligtvis hjälper det att starta om datorn och resumera installationen.
Så det betyder att man skall stänga av datorn vid felmeddelandet, vilket skall medföra att uppdateringen kommer att fortsätta??

Icetoe
Open your eyes.....it's the intersection to the soul
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag startade om, och kunde återuppta installationen, den gången gick det smärtfritt.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Gör en ren installation istället.
#mac.se @ EFnet
Post Reply