Extremt hög grafikorts tempratur (radeon xt 850)

Avdelningen för dig som skall överklocka eller kyla din dator.
Post Reply
Mrkong
Posts: 2
Joined: 2007-02-05 19:09:11

Extremt hög grafikorts tempratur (radeon xt 850)

Post by Mrkong »

Jag har fåt ett litet eller ganska stort problem med mitt grafik kort nämligen att temperaturen på det höjs till extrema nivåer så fort jag startar ett spel till exempel som kräver att grafik kortet arbetar. Jag använde ati catalyst control center för att se tempraturen och det kan röra sig om enda up till 90 grader!

Det som händer då är att datorn stänger av sig själv vilket inte är så konstigt men jag har aldrig haft detta problem förut och jag har inte clockat datorn eller någonting sådant så jag vet inte riktigt vad som har hänt. Jag vet inte riktigt vilken fläkt jag har men eftersom den har funkat förut så trott jag nog att den skall vara tillräckligt för att kyla ner datorn.

Jag har oxå testat att damma av datorn i fall att det skulle vara att dammet hindra ventilationen eller något annat skumt fast det har fortfarande inte hjälp. Det skulle vara kull om någon kunde hjälpa mig med detta lilla problem så att jag kan gå till baka och nörda mig med mitt BF2. Tack på förhand.
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Snurrar graffefläkten? :P
Vem f.n fann upp fanér?
Mrkong
Posts: 2
Joined: 2007-02-05 19:09:11

Post by Mrkong »

Det är lite det som är det skuma att den snurar faktiskt så det verkar inte vara någonting fell på den....
zajpner
Posts: 318
Joined: 2006-04-29 13:06:32
Location: Skövde

Post by zajpner »

jag har x850xt pe, mitt blev allstå 90 grader när jag spelade,samma med min kompis vi köpte varsin kylare för 250kr sen dess går det skit bra ligger på 55-60 på full load. Det kan ju också vara fullt med dam
Post Reply