Ett liv utan internet?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Ett liv utan internet?

Post by wille »

Hejsan!

Jag har, som ett steg i att förändra mig själv, valt att avstå från internet hemma för ett tag. Jag måste säga att det var enklare än väntat att låta sladden vara. Särskilt med tanke på att jag större delen av mitt liv har varit beroende av att sitta framför datorn och nätet.

Följderna av mitt val:
*Jag har sjukt mycket fritid.
*Jag ringer mina vänner oftare.
*Jag tränar regelbundet.
*Jag lagar nyttig mat.
*Jag läser mer.
*Jag pluggar mer.

Helt enkelt. Mitt val att inte ha tillgång till internet hemma är något som jag inte ångrar det minsta. Nu får vi se hur pass länge jag kan hålla mig borta och om jag eventuellt så småningom kan lära mig att leva det liv jag vill leva även med internet.

Så om ni inte ser mig här lika ofta kan det vara för att jag försöker skaffa mig ett liv (no disrespect to you people).

Lev och må!
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

:o inget internet?

Har själv tänkt i de banorna, men jag tror att jag är för beroende av att läsa nyheter, kolla diverse forum och hitta ny musik för att klara brytningen :-/
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Ibland behöver man en time out ;D
Jag har slutat spela och strösurfa...och bakar kanelbullar mm istället.
Interaktiva bullar kan se goda ut men smakar tyvärr inget.
Däremot behöver man inte kapa internetlinan...man mår bättre av lite självdiciplin.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag inväntar ett intressant inlägg från fisk i den här tråden, med tanke på hans planer på att flytta till Nya Zeeland om några år (hur lång tid är det kvar, för övrigt?).