Låt oss kasta vårt avsky på svenska kändisar.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Fredrik och Filip är ju bäst ;)

Annars stör jag mig på de flesta skådisar som pratar skånska...
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Kristofer Lundström. Jag avskyr honom på ett positivt sätt.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Kända komiker som måste göra sig till åtlöjen för att verka roliga, som t.ex. Babben Larsson. Jag tvivlar på att hon någonsin har fått folk att skratta utan att höja rösten, alternativt prata med en annan dialekt.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

enix wrote:
ziimzallabiim wrote:
enix wrote:Dokusåpekändisar som ibland hamnar på löpsedlarna på samtliga tidningar
"LINDA I EN BILKRASCH!!!!" eller liknande. Jag avskyr dokusåpor och deras "kändisar" just pga det värdelösa innehållet och hur jävla dumma i huvudet deltagarna är, det värsta är väl ändå att folk tittar på det.....
Det är väl för fagerlund inte kändisarnas fel att de hamnar på löpet, kritisera det som bör kritiseras, i detta och de allra flesta fall, media.
I vissa fall ber dom ju om uppmärksamhet...
Genom att vara med i en bilkrasch? Do i need to state the obvious? Läs igenom ditt inlägg en eller två gånger igen dude.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag trodde motiveringen var självklar men ok :D

De är högljudda, arroganta och inte speciellt roliga.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Kombinationen David Hellenius och Peter Magnusson.

Inte så mycket för hur de är på sidan om, men för kvaliteten på deras tid i media. Min irritation började under idol 2004, och uppgraderades till aktivt ogillande i och med Hey Baberiba och Familjen.

Jag tycker inte att det är inte roligt, och riktigt rejält krystat.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Shan Atci, jag vill förpassa den lille kurden till en mörk grotta.

Alla som sett TV-reklamen rulla om och om och om och ooooom igen vet varför...
iDon't care about your problems.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

_JesteR_ wrote:Kända komiker som måste göra sig till åtlöjen för att verka roliga, som t.ex. Babben Larsson. Jag tvivlar på att hon någonsin har fått folk att skratta utan att höja rösten, alternativt prata med en annan dialekt.
Hur kan du säga sådär? Du borde lyssna på hennes sommarprat i P3, hon är väldigt lågmäld och rolig utan att klä sig i röda lackkläder och sjunga Oops I Did It Again.
Klaar
Posts: 196
Joined: 2005-12-07 20:11:32

Post by Klaar »

Filip och Fredrik, dom har gått ner sig totalt i sina barnsliga frågor om sex, sprit och knark. Det kunde varit skitkul ifall dom inte gjort det till en ritual som måste dras i varje program. Men jag vet att dom tar sig ur den här svackan, det måste dom.

Hatar alla som varit med i parlamentet och motsvarande program. Det är så tillgjort när man sätter in ett gäng flamsapor i samma rum och dom ska verkligen vara just flamsapor heeeeeeeeela tiden. Det förstör hela min bild av dom som människor.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Fredrik och Filip är bättre som "författare" än som tv-personligheter.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

lillis wrote:
_JesteR_ wrote:Kända komiker som måste göra sig till åtlöjen för att verka roliga, som t.ex. Babben Larsson. Jag tvivlar på att hon någonsin har fått folk att skratta utan att höja rösten, alternativt prata med en annan dialekt.
Hur kan du säga sådär? Du borde lyssna på hennes sommarprat i P3, hon är väldigt lågmäld och rolig utan att klä sig i röda lackkläder och sjunga Oops I Did It Again.
Jag är aldrig i Sverige under sommaren, så jag har inte haft ett tillfälle att lyssna på henne.

Aven jag vill tillägga Pernilla Wahlgren. Hennes schamporeklam får mig att önska att hon trampar på en landmina. Biatch!
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Värst just nu:

Anna Book - äckligt glad jämt och ständigt
Pernilla Wahlgren - också hon äckligt glad, och att hennes son var med i melodifestivalen gör ju inte saken bättre...
Den nya svenska stjärnan som vann en slalomtävling i alperna nyligen, "impulsköpte" en bil.
André Pops - Frågan till Anja Persson "hur känns det?"; kan man bli mer trött på denna fråga?!
User avatar
d4kanale
Posts: 330
Joined: 2006-03-19 22:10:10
Location: Linköping

Post by d4kanale »

Haha måste som tredje person också säga :

Anna Book!
Hon har gjort EN hitlåt (ABC) och sen sugit ut det sista hon kan av allt annat hon varit med i..
T.ex. lets dance, hon skulle aldrig deltagit i melodifestivalen om hon inte sög ut lite, lite extra av de "framgångarna" också.
Dessutom enormt glad på ett sätt som känns fake.

Och sen också miljöpartiet's språkrör Maria Wetterstrand.
Kanske inte stör mig jättemycket på henne med det går inte att lyssna/se på henne.
AMD Athlon 64 AM2 X2 4200+ , MSI K9N NEO-F, Sapphire Radeon X1900XT 256mb, 250gb WD Caviar, Hiper M-series 580W..
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Post by fredo »

Först vill jag säga att jag gillar Anna Book - för att hon är så glad. Jag tycler det verkar vara äkta dessutom.

Däremot gillar jag inte Agneta Sjödin, därför att hon mestadels bara står och babblar en massa strunt på nåt tråkigt, mekaniskt vis.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

Ernst-Hugo Järegård är nog den kändis jag hatat mest
som t.e.x postbanken reklamen när jag ser den är det nått elakt inom mig som bara ville sparka in hans skalle
men han har ju trillat av pinn nu så man slipper se han på tv
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

fisk wrote:Orvar <whatever>, var i filmkrönikan ett tag - en riktig kulturkossa som jag kallar det. "Jag vet vad som är bra film, alla som tycker illa om mina favoritfilmer har läst för lite filmkunskap".
Orvar Korvar. Han bösade sig förbi hela kön under sci-fi mässan bara för att snacka med Boba Fett.
han är verkligen urusel
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Orvar Säfström startade Nirvana 2002, så det ska han iaf ha cred för.
http://youtube.com/watch?v=a0TxTpdQQUs
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
robbobban
Posts: 501
Joined: 2006-10-17 18:10:59
Contact:

Post by robbobban »

jonas gardell Tål han inte
CPU: Amd X2 4200+ @ 2600MHz | Minne: 2047 Pc3200 | HDD:410GB | Grafikkort: 9600SE 128MB
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

ziimzallabiim wrote:
enix wrote:Dokusåpekändisar som ibland hamnar på löpsedlarna på samtliga tidningar
"LINDA I EN BILKRASCH!!!!" eller liknande. Jag avskyr dokusåpor och deras "kändisar" just pga det värdelösa innehållet och hur jävla dumma i huvudet deltagarna är, det värsta är väl ändå att folk tittar på det.....
Det är väl för fagerlund inte kändisarnas fel att de hamnar på löpet, kritisera det som bör kritiseras, i detta och de allra flesta fall, media.
Att BB-Linda är med i en krock är inte något negativt. Jag önskar att hon vore död. Hon och Per Gessle, Bingo, Ebba von Sydow. Ja listan kan göra lång.

Jag kan editera att jag är fult seriös. Jag önskaer verkligen livet ur dessa människor.
Last edited by Pinto on 2007-02-15 22:37:17, edited 1 time in total.
We dance to all the wrong songs
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag måste säga att Jonas Gardell och Mark Levengood är några av mina favoritkändisar i Sverige. Jag upplever dem som så otroligt sympatiska båda två.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Pinto wrote:
Att BB-Linda är med i en krock är inte något negativt. Jag önskar att hon vore död. Hon och Per Gessle, Bingo, Ebba von Sydow. Ja listan kan göra lång.

Jag kan editera att jag är fult seriös. Jag önskaer verkligen livet ur dessa människor.
Låter som ett intressant fall för SÄPO hörru...nu blir det avlyssning av din telefon och datatrafik.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

lillis wrote:Jag måste säga att Jonas Gardell och Mark Levengood är några av mina favoritkändisar i Sverige. Jag upplever dem som så otroligt sympatiska båda två.
Hyllande är nästa dörr.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

Sasha är ju bäst..

"jävvla bondtdjäevvel"
Rockabilly,Psychobilly
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

ziimzallabiim wrote:Det är väl för fagerlund inte kändisarnas fel att de hamnar på löpet, kritisera det som bör kritiseras, i detta och de allra flesta fall, media.
Det är faktiskt det, ofta handlar det om saker som tidningarna inte kan eller får skriva annars. Om det t.ex. är någon sjukdom inblandad är det alltid personerna själva som har ringt tidningarna, sådan information är sekretessbelagd.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Dissident wrote:
ziimzallabiim wrote:Det är väl för fagerlund inte kändisarnas fel att de hamnar på löpet, kritisera det som bör kritiseras, i detta och de allra flesta fall, media.
Det är faktiskt det, ofta handlar det om saker som tidningarna inte kan eller får skriva annars. Om det t.ex. är någon sjukdom inblandad är det alltid personerna själva som har ringt tidningarna, sådan information är sekretessbelagd.
It may so be, men att tidningarna skulle bryta pressetikiska regler skulle vara lika förvånandsvärt som om ifall jag skulle gå mot röd gubbe. Tom sådana rikspuckon som Linda or whoever ringer nog inte in till en tidning och säger att man ska in för operation yada yada. Jag går nog på linjen bristande pressetik här.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
Post Reply