IPod Problem

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
Post Reply
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

IPod Problem

Post by iddiJEWTEN »

Hejsan, Har en IPod Fjärde Generation som jag har haft mycket problem med på sistone. Jag får upp en mapp och ett uttropstecken. Har återställt ipoden kanske 20 gånger, funkar i en dag eller något sen så slutar den funka igen. Fast märkt att när den inte funkar så stoppar man in den i datorn så brukar den kunna funka ett litet tag till. Blir så grymt irriterad på detta och och frågar därför er vad jag bör göra. Har dessutom laddat ner nyaste iTunes och försökt återställa den med det men då hittar den helt enkelt inte iPoden.

Tacksam för svar /iddiJewten.
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

är detta på Mac eller PC?

har du testat resetta den?
Återställa till fabrikinställningar?
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

mnus wrote:är detta på Mac eller PC?
På en iPod.
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

kr1sse wrote:
mnus wrote:är detta på Mac eller PC?
På en iPod.
lol!

Tänkte att utroppstecknet ("!") uppkom i datorn >.<
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Testat det som står på Apples hemsida?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61003

Jag skulle tippa på att hårddisken inte mår så bra kanske, och det är ingen rolig historia då det är den klart dyraste delen.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Min disk i min iPod G4 började få problem för kanske tre månader sedan och betedde sig som du beskriver. Jag löste mitt problem med att börja utsätta min iPod för stötar (släppt från ca 30 centimeter från golvet/underlaget) för att vinna kanske en halvtimmas lyssnande. Den senaste månaden har disken slutat ge mig problem och fungerar briljant igen.

Notera att detta är hur jag löste problemet och att metoden kan orsaka större skada på din disk.

Tråden flyttas till Musikspelare / Hörlurar / Handdatorer / Mobiltelefoner
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Den tekniken använde min pappa på sin G3:a också i slutet, fungerade väldigt bra många gånger...tills den la av för alltid.
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

Har öppnat den och kollat kontakterna till HDD:n men det verkar ok, kollat det mesta i den och det ser väl ganska bra ut. Ska pröva lite mer och om det inte funkar då så är det nog HDD:n och den går på 140$ och det är mer än skräpet är värd, Så då kan jag lika gärna börja med "stöt-tekniken" för ett sista återupplivningsförsök. Sista gången jag köper någon av Apple's produkter iaf.
LimpFish
Posts: 15
Joined: 2007-04-19 17:30:16

Post by LimpFish »

Apples produkter är förvånansvärt ofta av riktigt dålig kvalité, om man ser till priset. Det enda som är av hög kvalité på deras produkter verkar vara utseende och finish, så det är väl det man betalar för antar jag. Men snygga är dom ju iof också.
Post Reply