Hard Candy - Spoilers tillåtna

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Hard Candy - Spoilers tillåtna

Post by lither »

http://www.apple.com/trailers/lions_gate/hardcandy/

Måhända att jag är lite efter, men det hindrar ändå inte Hard Candy från att vara en av förrförra (även om den började gå på biograferna 2006 i USA) årets bästa filmer. En 2on2-film som är löjligt bra på att starta flera hundra debattfrågor. Alltså, en mycket god bubblare bland alla utnötta skräpfilmer som dyker upp i skolan. Här är faktiskt ett potentiellt medel för att väcka diskussioner till liv i klassrummet i min mening.
Men inte bara det. Filmen i sig är bra på alla sätt och vis. Foto, klippning, skådespeleri, manus.

Ni som sett den, vad säger ni?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Tycker att den är grymt bra. Blev dock lite besviken på att hon fakade kastrationen.
Men slutet va bra. ;D
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

malici0us wrote:Tycker att den är grymt bra. Blev dock lite besviken på att hon fakade kastrationen.
Kastreringen menar du? Jag tyckte snarare att filmen blev mer intressant när hon faktiskt gjorde det. Fler intressanta topics att diskutera, som exempel "hade det varit rättfärdigat att göra det?" och "var hon rätt person att få göra det i så fall?"
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Var ett tag sen jag såg den (nudge nudge!) men jag gillade den verkligen. Tycker tjejen spelar riktigt bra, speciellt för att vara så ung.

En intressant film.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

lillis wrote:Var ett tag sen jag såg den (nudge nudge!) men jag gillade den verkligen. Tycker tjejen spelar riktigt bra, speciellt för att vara så ung.

En intressant film.
Hon är i vår ålder, lillis. Och ja, hon gjorde en superb insats enligt mig.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Fruktansvärt bra insats av Ellen Page, och en väldigt bra film. Men slutet var ingen höjdare, för min del hade den gärna fått sluta efter "kastreringen".
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Såg den nyss.
En liten del av mig ville att hon skulle dö...
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Bra skådespelarinsatser gjorde en film med i hudsak bara två rollpersoner intressant. Dock en av många filmer som hade vunnit på att kortats ner till omkring en timme. Filmen är rätt svag innehållsmässigt även om det är långt ifrån SPARTA-varning. ;)
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Helt ok film. Men den hade med fördel kunnat vara en kortfilm på typ 40 minuter max. Sedan så finns det en del fågetecken i filmen som tex. hur hon klarade av att få killen att stå upprätt på en stol med snara runt halsen. Visst, det går säkert...
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
Post Reply