Jobbigt S-VIDEO-problem.

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
Post Reply
GoMe1
Posts: 3
Joined: 2007-04-07 3:26:18

Jobbigt S-VIDEO-problem.

Post by GoMe1 »

Hej,

Jag har ett stort problem med min S-VIDEO-anslutning från dator till TV. Allting har alltid funkat perfekt: jag har en DELL XPS och en TV från LG som har ett S-VIDEO uttag direkt på baksidan (behöver således ingen scartadapter). När jag kommer hem en dag och ska slå över till TV:n som jag gjort så många gånger förut möts jag av en svartvit bild. Jag meckar runt lite utan resultat och drar slutsatsen att kabeln antagligen har gett upp, men köper en ny med samma resultat. Köper även en scartadapter och försöker testa den vägen, men utan resultat. Har ingen aning om vad som kan ha orsakat problemet. Jag har en skarp svartvit bild och har testat att ändra runt med PAL och dylika inställningar utan resultat (även testat byta drivers). Är lösningen att köpa en S-VIDEO till compo-sladd? Försämras bildkvalitén mycket då? Jag menar, det har ju funkat perfekt innan.

Någon som har någon aning?

Tacksam för svar.

EDIT: Testat med compo-sladd och får då färg, men kvalitén verkar ju vara ganska mkt sämre, så vill gärna ha förslag om hur jag får S-VIDEO:n att funka bra igen.

EDIT2: Har ett NVIDIA 7900.
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Kan vara så att du helt enkelt slår över till fel ingång, brukar kunna hända på en det tv-apparater att du får bild endå, men svartvit.
GoMe1
Posts: 3
Joined: 2007-04-07 3:26:18

Post by GoMe1 »

Sorry, men förstår inte riktigt vad du menar.

Slår över till fel ingång?
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Valt fel AV/EXT-kanal på tvn
GoMe1
Posts: 3
Joined: 2007-04-07 3:26:18

Post by GoMe1 »

Noop, valt rätt, finns bara en som ger bild tyvärr.
Post Reply