stayfriends.se världens sämsta skitsida?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
MoNsTeR
Posts: 236
Joined: 2002-06-04 21:56:43
Contact:

stayfriends.se världens sämsta skitsida?

Post by MoNsTeR »

Reggade där i hopp om att komma i kontakt med lite gamla klasskamrater. Fick till svar att "**** försökte att öppna ditt meddelande. Eftersom ingen av er är Guldmedlem, kan **** tyvärr inte läsa meddelandet. Bli Guldmedlem nu och vi informerar **** omedelbart att meddelandet kan nu öppnas.

"Försäkra dig om ditt Guld-medlemskap för bara 169:- SEK per år."

Helst sanslöst att de ens kan komma på en sådan ide. Skulle aldrig någonsin betala för sådan skit och jag hoppas att ingen annan är så dum att de gör det heller. Var bara tvungen att skriva av mig lite. Hyckleri!
MacBook Pro Unibody 2.8GHz
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

169 kronor pr år är väl ganska billigt.
Ingen jobbar väl gratis.

"Nummer ett i Sverige med 1.174.513 elever och 250 klassträffar".
Värdelöst!?
Skulle inte tro det...
User avatar
MoNsTeR
Posts: 236
Joined: 2002-06-04 21:56:43
Contact:

Post by MoNsTeR »

169 kronor för att skicka ett brev till en person är svindyrt. På eniro.se finns det betydligt fler folk och där kostar inga 169:- för att få tag på telefonnr.
MacBook Pro Unibody 2.8GHz
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Det enda tveksamma i affärsmodellen jag kan se är om de inte informerar om begränsningarna hos vanligt medlemskap inte syns när man reggar sig.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Hur svårt är det att ta andra vägar som är billigare istället för att gnälla?

Och det kostar väl inte 169:-/år bara för att skicka ett meddelande? Utan du får tillgång till flertalet funktioner. De flesta former av communitys har väl så idag? Visst kanske 169:- var i lite överkant, men som du säger, leta igen adressuppgifterna på tex hitta.se eller eniro gratis.

Ser inte vad det skulle vara för hyckleri med att ta betalt för utökade och/eller extra funktioner på en sida, är väl snarare kommersialism.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
MoNsTeR
Posts: 236
Joined: 2002-06-04 21:56:43
Contact:

Post by MoNsTeR »

elvenman wrote: Ser inte vad det skulle vara för hyckleri med att ta betalt för utökade och/eller extra funktioner på en sida, är väl snarare kommersialism.
Kan jag hålla med om men grejen är ju den att hela sidan är värdelös om man inte betalar. De kunde som sagt ha informarat om det innan man registrerade sig.
MacBook Pro Unibody 2.8GHz
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

MoNsTeR wrote:Kan jag hålla med om men grejen är ju den att hela sidan är värdelös om man inte betalar. De kunde som sagt ha informarat om det innan man registrerade sig.
Ska de informera att deras sida är värdelös om personen i fråga inte betalar? Det låter jue jättebra i marknadsföringssyfte tycker jag! Borde fler göra.

Vad är problemet? Du registrerar dig, sen kommer du på att det inte funkar så bra när saken är gratis. Då står du framför 2 val, antingen att betala eller skita i det och ta en cykeltur till parken och njuta av solen och ... skita i det?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

MoNsTeR wrote:Kan jag hålla med om men grejen är ju den att hela sidan är värdelös om man inte betalar. De kunde som sagt ha informarat om det innan man registrerade sig.
Är den? Du kan juh få veta om några av dina gamla klasskompisar bytt namn eller motsvarande, det ansert inte jag vara helt värdelöst.

Men hade du hellre sett att sidan drunknat i annonser som tex. aftonbladet?

Sen verkar du inte sura fullt lika mycket när du plöjer ut avsevärt mer cash på andra prylar såsom datorer, ljud, bilar osv. Det rör sig om 169:- fördelat på 365 dagar vilket blir mindre än 50 öre per dag (så om du hittar i snitt en tom aluminiumburk om dagen så går du tom plus). Annars är väl stealths tips ganska bra.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

elvenman wrote: Men hade du hellre sett att sidan drunknat i annonser som tex. aftonbladet?
Det man har adblock eller motsvarande till. ;)
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Mr Einstein wrote:"Nummer ett i Sverige med 1.174.513 elever och 250 klassträffar".
Värdelöst!?
Skulle inte tro det...
De lägger in folk utan dess medverkan, jag och hela min klass var tillexempel inlagda utan att många av oss visste nåt, de spårar upp och bjuder in människor till fest på begäran av någon i klassen.

Jag fick en inbjudan, dock skulle festen kostat 450 spänn, plus ytterligare 400 i buss tur och retur till orten där jag gick i högstadiet.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
MoNsTeR
Posts: 236
Joined: 2002-06-04 21:56:43
Contact:

Post by MoNsTeR »

elvenman wrote:
MoNsTeR wrote:Kan jag hålla med om men grejen är ju den att hela sidan är värdelös om man inte betalar. De kunde som sagt ha informarat om det innan man registrerade sig.
Är den? Du kan juh få veta om några av dina gamla klasskompisar bytt namn eller motsvarande, det ansert inte jag vara helt värdelöst.

Men hade du hellre sett att sidan drunknat i annonser som tex. aftonbladet?

Sen verkar du inte sura fullt lika mycket när du plöjer ut avsevärt mer cash på andra prylar såsom datorer, ljud, bilar osv. Det rör sig om 169:- fördelat på 365 dagar vilket blir mindre än 50 öre per dag (så om du hittar i snitt en tom aluminiumburk om dagen så går du tom plus). Annars är väl stealths tips ganska bra.

Jag är inte intresserad av deras övriga tjänster och skiter fullständigt i hur länge medlemskapet räcker. För min det så var det bara frågan om ett eller något enstaka mail och det tänker jag definitivt inte betala 169:- för. Sen att det går att skicka mail och att mottagen kan se att man gjort det men inte kan läsa mailet gör det ännu mer störande, ren utpressning. Hade varit en helt annan sak om man inte kunde skicka mail över huvud taget, hyckleri som sagt.
MacBook Pro Unibody 2.8GHz
Post Reply