Parksnusk

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Parksnusk

Post by Viscum »

Som det heter och ja , jag blev äcklad.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6

Ändå värt att diskutera tycker jag , om det borde får vara så i Sverige.
Så öppet eller om polisen borde göra nått.
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
SiGGe
Posts: 38
Joined: 2002-04-09 4:15:13
Contact:

Post by SiGGe »

Jag tycker det är sjukt...
petter

Post by petter »

så länge dom sköter det snyggt så borde dom väl kuna få hålla på ? det är säkert lika mycket hetro-busk-knull i andra parker som i just denna parken fast bara för att det är bögar så är det hemskt och omoraliskt.
User avatar
kola
Posts: 226
Joined: 2002-03-08 0:24:13

Post by kola »

Helt sjukt. Det är väl en sak att de är bögar men guidade turer i bögtrakter? Och påståendet att heterosexuella män har homosex i parkerna? Är man hetero då?
Är inte homofob men inte trycker jag upp min sexualitet i nyllet på min omgivning på allmänna platser.
"Any man can get on a mule, often many times in a short distance.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

ponk4130 wrote:så länge dom sköter det snyggt så borde dom väl kuna få hålla på ? det är säkert lika mycket hetro-busk-knull i andra parker som i just denna parken fast bara för att det är bögar så är det hemskt och omoraliskt.
(Joey)-I'm totally ok with the whole gay-thing...
(Chandler)-What gay thing?
(Joeay)-Oh...just, in general...the whole "people being gay" thing...
*pinsam tystnad*

ps:Vad jag ville mena med dethär inlägget är att för mig spelar de ingen roll om de e homo eller hetero...
petter

Post by petter »

kola - jag menade med hetro en man och en kvinna...
User avatar
kola
Posts: 226
Joined: 2002-03-08 0:24:13

Post by kola »

ponk4130 wrote:kola - jag menade med hetro en man och en kvinna...
Läste du hela artikeln?
"Any man can get on a mule, often many times in a short distance.
petter

Post by petter »

ja det gjorde jag , men jag kanske missade något , vill du upplysa mig om vad jag missade ?
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Jag ser allt som bryter mot den viktorianska räddheten för sexualitet som gott, så länge som det tydligen behövs. Den är antagligen en stor anledning till att en del får svårt att hantera sexualiteten, när det så sällan passar att tala om sådana stora frågor. Jag kan möjligen förstå om en del känner för att gå tillbaka till gamla tider tack vare all exploatering av sexualitet i media, som jag också tröttnat rejält på eftersom det exempelvis handlar om att sälja kläder eller skräptidningar. Men här är det något annat. Här påvisas att allmänheten fortfarande ser fundamentalt olika på och inte minst har åsikter om olika människors sexualitet. Det är ett problem om något. Folk har gökat ute i naturen i urminnes tider och det är antagligen välgörande för själen. Själv har jag inte provat och skulle nog föredra lite längre ut på landet, men vad gör en stackars Stockholmare? ;) (DN skriver ju som vanligt om Stockholm)
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
User avatar
kola
Posts: 226
Joined: 2002-03-08 0:24:13

Post by kola »

Dessutom är det många heterosexuella män som har homosex i parkerna, och de riskerar sin fasad genom polisanmälningar. Fortfarande på 2000-talet är det vanligt förekommande att utsätta dessa män för utpressning, berättar Anneli Svensson på RFSL:s brottsofferjour.

Detta var vad jag menade ;)
"Any man can get on a mule, often many times in a short distance.
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Håller fullständigt med föregående talare. ;)
(nån hann före, jag syftar på mkk)
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Jaja.. men det är ju Stockholm.. de får gärna hålla sig där uppe så länge skiten inte sprider sig till Västkusten ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
petter

Post by petter »

kola - där fick du mig , dom snubbarna är nog lite schizo när det gäller deras sexualitet.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Fenix wrote:Jaja.. men det är ju Stockholm.. de får gärna hålla sig där uppe så länge skiten inte sprider sig till Västkusten ;)
true 8) :P
User avatar
Neptun
Posts: 385
Joined: 2002-03-08 13:22:10
Location: Halmstad
Contact:

Post by Neptun »

Det är inte bara stockholm...
Denna kombination av friluftsliv, sex och spänning brukar kallas cruising, och praktiseras i stort sett i varenda stad i världen där det bor män.
FEED YOUR SOUL!
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

kola wrote:Dessutom är det många heterosexuella män som har homosex i parkerna, och de riskerar sin fasad genom polisanmälningar. Fortfarande på 2000-talet är det vanligt förekommande att utsätta dessa män för utpressning, berättar Anneli Svensson på RFSL:s brottsofferjour.

Detta var vad jag menade ;)
"heterosexuella män som har homosex"

Hur får dom det till att de är heterosexuella då??
Snarare bisexuella...de verkar ha lite svårt med begreppen på detdär stället...
User avatar
Hans-Eddy
Posts: 749
Joined: 2002-03-10 10:38:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by Hans-Eddy »

Maqe2 wrote:
kola wrote:Dessutom är det många heterosexuella män som har homosex i parkerna, och de riskerar sin fasad genom polisanmälningar. Fortfarande på 2000-talet är det vanligt förekommande att utsätta dessa män för utpressning, berättar Anneli Svensson på RFSL:s brottsofferjour.

Detta var vad jag menade ;)
"heterosexuella män som har homosex"

Hur får dom det till att de är heterosexuella då??
Snarare bisexuella...de verkar ha lite svårt med begreppen på detdär stället...
Vad de troligen menar är män som har en heterosexuell fasad och uppfattas som heterosexuella av samhället, men meningen är konstigt formulerad och dess budskap förlorat, om jag nu tolkade det rätt över huvud taget.
The circle is perfect, but the world isn't round.
The revolution will not be televised, the revolution will be live.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

beeraholic wrote:
Maqe2 wrote:
kola wrote:Dessutom är det många heterosexuella män som har homosex i parkerna, och de riskerar sin fasad genom polisanmälningar. Fortfarande på 2000-talet är det vanligt förekommande att utsätta dessa män för utpressning, berättar Anneli Svensson på RFSL:s brottsofferjour.

Detta var vad jag menade ;)
"heterosexuella män som har homosex"

Hur får dom det till att de är heterosexuella då??
Snarare bisexuella...de verkar ha lite svårt med begreppen på detdär stället...
Vad de troligen menar är män som har en heterosexuell fasad och uppfattas som heterosexuella av samhället, men meningen är konstigt formulerad och dess budskap förlorat, om jag nu tolkade det rätt över huvud taget.
Går det att tolka rätt?

"Missförtså mig rätt?"
User avatar
kola
Posts: 226
Joined: 2002-03-08 0:24:13

Post by kola »

Maqe2 wrote:
beeraholic wrote:
Maqe2 wrote:
kola wrote:Dessutom är det många heterosexuella män som har homosex i parkerna, och de riskerar sin fasad genom polisanmälningar. Fortfarande på 2000-talet är det vanligt förekommande att utsätta dessa män för utpressning, berättar Anneli Svensson på RFSL:s brottsofferjour.

Detta var vad jag menade ;)
"heterosexuella män som har homosex"

Hur får dom det till att de är heterosexuella då??
Snarare bisexuella...de verkar ha lite svårt med begreppen på detdär stället...
Vad de troligen menar är män som har en heterosexuell fasad och uppfattas som heterosexuella av samhället, men meningen är konstigt formulerad och dess budskap förlorat, om jag nu tolkade det rätt över huvud taget.
Går det att tolka rätt?

"Missförtså mig rätt?"
gnnnnn...... förmodligen en skitsak(kunde inte kontrollera mig)
"Any man can get on a mule, often many times in a short distance.
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

ja ganska sjukt... :)
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

Post by zerax »

Ork bry sig!

Låt dom hålla på.. jag menar vem har inte tänk på att leka med en brud lite offentligt.. ;)
Antingen eller. Något av dom
Foto!
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag håller mig till min vanliga kommentar till negativa kommentarer till homosexuella
"Så länge dom inte hoppar på/blandar in mig så får dom gärna hålla på med vad dom vill"
(på förekommen anledning: jag är medveten om att dom flesta bögar är helshyssta människor, känner själv ett par, men som vanligt finns det rötägg, och dom rötäggen ska ge fan i att tafsa på mig)
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Fireman wrote:Jag håller mig till min vanliga kommentar till negativa kommentarer till homosexuella
"Så länge dom inte hoppar på/blandar in mig så får dom gärna hålla på med vad dom vill"
(på förekommen anledning: jag är medveten om att dom flesta bögar är helshyssta människor, känner själv ett par, men som vanligt finns det rötägg, och dom rötäggen ska ge fan i att tafsa på mig)
ehm....vet inte om det där var så nödvändigt att påpeka...eftersom det finns långt många fler heterosexuella rötägg...
...bara en tanke...tänkte att fler kunde tänka den...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Maqe2 wrote:
Fireman wrote:Jag håller mig till min vanliga kommentar till negativa kommentarer till homosexuella
"Så länge dom inte hoppar på/blandar in mig så får dom gärna hålla på med vad dom vill"
(på förekommen anledning: jag är medveten om att dom flesta bögar är helshyssta människor, känner själv ett par, men som vanligt finns det rötägg, och dom rötäggen ska ge fan i att tafsa på mig)
ehm....vet inte om det där var så nödvändigt att påpeka...eftersom det finns långt många fler heterosexuella rötägg...
...bara en tanke...tänkte att fler kunde tänka den...
Jodå, men risken är väldigt liten (även om jag är långhårig) att någon hetro skulle våldta mig :P
För övrigt tror jag att procenttalet rötägg är ganska konstant oavsett sexuell läggning
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Fireman wrote:
Maqe2 wrote:
Fireman wrote:Jag håller mig till min vanliga kommentar till negativa kommentarer till homosexuella
"Så länge dom inte hoppar på/blandar in mig så får dom gärna hålla på med vad dom vill"
(på förekommen anledning: jag är medveten om att dom flesta bögar är helshyssta människor, känner själv ett par, men som vanligt finns det rötägg, och dom rötäggen ska ge fan i att tafsa på mig)
ehm....vet inte om det där var så nödvändigt att påpeka...eftersom det finns långt många fler heterosexuella rötägg...
...bara en tanke...tänkte att fler kunde tänka den...
Jodå, men risken är väldigt liten (även om jag är långhårig) att någon hetro skulle våldta mig :P
För övrigt tror jag att procenttalet rötägg är ganska konstant oavsett sexuell läggning
Jag vet inte om jag vill fortsätta denhär diskussionen med dig...verkar inte komma någonstans ändå, men jag märker ändå fördomar i ditt uttalande....jag gillar inte fördomar...
Post Reply