Brittiska polisen gör bort sig

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Brittiska polisen gör bort sig

Post by Moonsky »

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770

De stormar in i ett hus, med vapen dragna och arresterar en man för att han har en Lara Croft docka.



Google har lite ny grej på gång;
http://www.google.com/views?q=apple%20c ... w:timeline
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Ja, dumheten stannar ju inte vid att dem slår in dörren och hittar en docka utan arresterar honom och håller honom i minst 13 timmar.
” Mr Williams was taken to the cells and held for more than 13 hours before being released.
He is now on bail for a suspected firearms offence, and Lara Croft remains impounded as evidence.”

Han lär vänta ett tag innan han kan sälja den på ebay ;D
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag säger bara en sak..

lol
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Den brittiska är i alla fall inte korrupt som den den amerikanska. Inte för att jag har något emot det polismannen gjorde, men ändå ;D
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Brittiska polisen sköt ju en oskyldig civil brasiliansk elektriker i tunnelbanan, för att han "trodde att han var en terrorist".
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Moonsky wrote:Brittiska polisen sköt ju en oskyldig civil brasiliansk elektriker i tunnelbanan, för att han "trodde att han var en terrorist".
Jag trodde inte brittiska polisens vanliga styrkor bar vapen?
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Moonsky wrote:Brittiska polisen sköt ju en oskyldig civil brasiliansk elektriker i tunnelbanan, för att han "trodde att han var en terrorist".
Skriker en polis stanna så stannar man även om man är sen till jobbet.

Det där var dock längesedan och om jag inte minns fel så har vi redan haft en tråd om det, så låt oss inte tjafsa mer om det ;)
我思う、ゆえに我あり
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

thimp wrote:Skriker en polis stanna så stannar man även om man är sen till jobbet.
Skriker en polis "Stanna" och förövaren låter bli så öppnar inte polisen eld för det.

Ja, förutom om polisen är en skjutglad rackare som hyser större fördomar än kompetens.

Det där var dock längesedan och om jag inte minns fel så har vi redan haft en tråd om det, så låt oss inte tjafsa mer om det ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

fisk wrote:Skriker en polis "Stanna" och förövaren låter bli så öppnar inte polisen eld för det.

Ja, förutom om polisen är en skjutglad rackare som hyser större fördomar än kompetens.
Det här var dagen efter bombningarna. Det är bara det att det är lätt för dig att sitta i trygga Sverige och uttala dig om saker du inte vet någonting om.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

staretsen wrote:Det här var dagen efter bombningarna. Det är bara det att det är lätt för dig att sitta i trygga Sverige och uttala dig om saker du inte vet någonting om.
Så du menar att polisen gjorde rätt i att skjuta?
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

fisk wrote:
thimp wrote:Skriker en polis stanna så stannar man även om man är sen till jobbet.
Skriker en polis "Stanna" och förövaren låter bli så öppnar inte polisen eld för det.

Ja, förutom om polisen är en skjutglad rackare som hyser större fördomar än kompetens.
Jag vet inte exakt hur det gick till, men som någon annan nämnde så var det dagen efter en bombning och då är det ganska självklart att polisen är nervös och kanske inte tänker helt rationellt.

Jag säger inte att polisen gjorde rätt, men det är lätt att dra förhastade slutsatser i en stressad situation. Kan tom varit så enkelt som ett försök till att skadeskjuta som misslyckades.

Hur som helst, från min synvinkel ser det ut som att båda gjorde fel, den misstänkte skulle ha stannat och polisen skull inte ha dödat.
我思う、ゆえに我あり
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Londonpolisens ledning spred flera lögner kort efter händelsen. Om man läser på lite så får man veta att personen inte hade flytt ifrån några jagande poliser och greps i en tunnelbanevagn innan han sköts i huvudet sju gånger.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

staretsen wrote:
fisk wrote:Skriker en polis "Stanna" och förövaren låter bli så öppnar inte polisen eld för det.

Ja, förutom om polisen är en skjutglad rackare som hyser större fördomar än kompetens.
Det här var dagen efter bombningarna. Det är bara det att det är lätt för dig att sitta i trygga Sverige och uttala dig om saker du inte vet någonting om.
911! svaret på alla svåra frågor.
I konceptet trygghet ingår att polisen inte får spatt och skjuter folk oavsett om det varit terrorbombningar eller inte. Brittisk polis lär dessutom vara mer vant vid terrorbombningar än amerikansk efter, vadå, 80 år av IRA?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

mkk wrote:Londonpolisens ledning spred flera lögner kort efter händelsen. Om man läser på lite så får man veta att personen inte hade flytt ifrån några jagande poliser och greps i en tunnelbanevagn innan han sköts i huvudet sju gånger.
Nå, hur gick det till då?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

staretsen wrote:Det här var dagen efter bombningarna. Det är bara det att det är lätt för dig att sitta i trygga Sverige och uttala dig om saker du inte vet någonting om.
Såja. Bara för att jag har rätt behöver du inte bli så ledsen.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Post Reply