Jag har en blå tandborste...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Jag har en blå tandborste...

Post by fisk »

Vad fan är det med kvalitén på trådar här på sistone? Är ni så hjärntomma att det inte finns roligare diskussioner?

Bah.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

jag har en grön.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Folk har kanske viktigare saker för sig än skriva på forum, jag vet inte...
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag har inte haft kul på 64'a sen jag diskuterade liberlalism sist.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Är verkligen på trådskaparens sida här. Av någon outgrundlig anledning så stannar jag ändå kvar och kollar forumen varje dag!? Majoriteten av alla nyskapade trådar lider även av särskrivning/felformulering i rubriken, om man ändå ska skapa en ny jävla tråd varför inte bemöda sig med att kolla upp så att åtminstone rubriken är rättstavad? Så. Tack, nu fick jag äntligen ur mig det.

Det värsta är väl att jag trodde detta var en seriös tråd om någons blåa jävla tandborste, tills jag såg vem trådskaparen var.

Mark as read FTW!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
Hock
Posts: 761
Joined: 2005-06-05 18:37:33

Post by Hock »

FTW= Fuck the world!

forumet har väl tagits över av 13åringar kanske?
Hehe ja
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

FTW = For The Win!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Oh, it's that time of year, allready.

Men är det inte uppenbart? Hur många gånger har vi diskuterat något av följande ämnen?
Invandring, Islam, Liberalism, Social Engineering, Religion, Djurs rättigheter, ekonomisk teori.

Skulle du inte kunna placera vem som helst av de mest aktiva debattörerna ganska så exakt på en åsiktskarta över dessa ämnen. Har vi någon gång oavsett om vi överbevisats eller baslagits med både lögn och osanning flyttat oss den minsta millimeter?

Har vi någonsin hållit oss från att med en ganska så oklädsam elitism slå ner på nya röster som försökt ta upp något av ovanstående ämnen till debatt?

Jag skulle nog snarast vilja dödförklara den sociala debatten på 64-bits. Den kommer fortsätta vara död till vi slutar hänga här.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag saknar "sitter du ner när du kissar" osv. mer än de seriösa debatterna. Men så länge som medelåldern här är 13 kommer det aldrig att hända.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

staretsen wrote:Jag saknar "sitter du ner när du kissar" osv. mer än de seriösa debatterna. Men så länge som medelåldern här är 13 kommer det aldrig att hända.
Att någon sitter ned och kissar? Jag måste ha börjat redan runt 12...

cue laughter




Ärligt talat så har 64 varit kasst väldigt länge, jag tror att de flesta delar min åsikt. Inte bara på debattsidan utan på det mesta i allmänhet. Men jag älskar 64 på ett konstigt sätt - lite som den tjocke mannen älskar fet mat - och kommer ju inte försvinna förrän jag blir bannad, något som är förvånande att jag inte redan blivit. Men jag klagar inte.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag vill bara tillägga att jag vaknade 8.35 i dag.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Jag fyller år idag och min tandborse är grön/vit. Dessutom är det golfare på mina strumpor.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Som man sår får man skörda. Så länge du skyller problemet på andra människor får du skylla dig själv.

Jag gillar barnslighet.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Jag har en orange tandborste. Trots att det känns som kvaliten sjunkit (det har vi för övrigt alltid sagt) så hade jag inte kunnat gå över till något annat forum som nordichardware eller sweclockers, hade ni?
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag gillar att Fisks hån-trådar alltid spårar ur med att folk tar upp hans topic och kör med den :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Jag har en blå tandborste...

Post by Dissident »

Personligen tycker jag att allt är gjort. Vi har haft alla bra diskussioner. Politik, religion, etc. - allt är redan klart och arkiverat. Därför orkar jag inte riktigt påbörja något nytt.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Re: Jag har en blå tandborste...

Post by lillis »

Dissident wrote:Personligen tycker jag att allt är gjort. Vi har haft alla bra diskussioner. Politik, religion, etc. - allt är redan klart och arkiverat. Därför orkar jag inte riktigt påbörja något nytt.
Ja, och 64bits ganska så strikta regler lämnar inte heller plats för att nya saker föds. Galna saker. Roliga saker.


PS. Vit/grön. DS.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Re: Jag har en blå tandborste...

Post by linc »

lillis wrote:Ja, och 64bits ganska så strikta regler lämnar inte heller plats för att nya saker föds. Galna saker. Roliga saker.
Vilka regler tänker du på då?
hej.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Egentligen hela §1, §2 och §3, men mer specifikt §1.1, §2.2, §3.1 samt uppstickaren § 5.1.

Nu menar jag inte att angripa 64, jag förstår att regler som de här kan behövas om man vill lyckas hålla uppe sensibla diskussioner och så vidare. Det är bra, jag menar inget annat. Men det betyder inte att de inte ibland hindrar ens internetkreativitet. Det blir lite för mycket politisk korrekthet och för lite skitsnack.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Re: Jag har en blå tandborste...

Post by Big_Bird »

Dissident wrote:Personligen tycker jag att allt är gjort. Vi har haft alla bra diskussioner. Politik, religion, etc. - allt är redan klart och arkiverat. Därför orkar jag inte riktigt påbörja något nytt.
Kom med något eget ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

*springer och kollar lite snabbt*
Min ena är vit/gul.
*springer ner för trappan*
Min andra är helt blå med ett vitt skydd för att katten inte ska slicka på den.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

kr1sse wrote:*springer och kollar lite snabbt*
Min ena är vit/gul.
*springer ner för trappan*
Min andra är helt blå med ett vitt skydd för att katten inte ska slicka på den.
;D , katter som slickar på tandborstar var något nytt.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

lillis wrote:Egentligen hela §1, §2 och §3, men mer specifikt §1.1, §2.2, §3.1 samt uppstickaren § 5.1.

Nu menar jag inte att angripa 64, jag förstår att regler som de här kan behövas om man vill lyckas hålla uppe sensibla diskussioner och så vidare. Det är bra, jag menar inget annat. Men det betyder inte att de inte ibland hindrar ens internetkreativitet. Det blir lite för mycket politisk korrekthet och för lite skitsnack.
Mjo, det är ju inte SA direkt. Förstår hur du menar.
hej.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

AshTray wrote:
kr1sse wrote:*springer och kollar lite snabbt*
Min ena är vit/gul.
*springer ner för trappan*
Min andra är helt blå med ett vitt skydd för att katten inte ska slicka på den.
;D , katter som slickar på tandborstar var något nytt.
Njaa, jag har väl inte sett den göra det, men jag tar inga risker... =D
Man vet aldrig med de kreaturen...
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Jag har en blå tandborste...

Post by Dissident »

Big_Bird wrote:
Dissident wrote:Personligen tycker jag att allt är gjort. Vi har haft alla bra diskussioner. Politik, religion, etc. - allt är redan klart och arkiverat. Därför orkar jag inte riktigt påbörja något nytt.
Kom med något eget ;)
Du fick mig, jag läste inte tråden. Men visst har du rätt. Något som irriterar mig är när diverse obskyra neofyter börjar raljera om hur vissa meriterade medlemmar inte "bidrar" och bara "dissar", när de senare i själva verket deltagit i de mest episka och minnesvärda trådar forumet har att erbjuda. Problemet lillis pratar om är inte reglerna så mycket som alla dessa medelmåttor.
Post Reply