Köpa en mp3-spelare

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
Profeta
Posts: 4
Joined: 2007-05-24 21:32:47

Köpa en mp3-spelare

Post by Profeta »

Hej,
nu när lönen är på G så tänkte jag köpa mig en MP3 spelare. Jag vet inget
egentligen om dessa maniker mer en att jag kan spela musik på dom etc.

Så därför undrar jag om det är någon som har någon speciel att rekommendera? iPod?

Jag kan tänka mig 1 - 2000kr på prislappen :)
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Köpråd.

*flyttar*
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Profeta
Posts: 4
Joined: 2007-05-24 21:32:47

Post by Profeta »

elvenman wrote:Köpråd.

*flyttar*
Tack lilla moderator <3
Vill du lära dig hacking? Kolla in http://www.hackenstein.se/
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Har du något krav whatsoever på vad den ska klara av? Bara spela upp mp3 filer eller?
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

som sagt, en ipod nano är rätt trevlig om du vill han en enkel spelar som gör vad den ska och har ett bra interface. dock kan avsaknaden av radio.. iaf i mitt tycke vara lite synd..

samsung ska annars ha några trevliga modeller som ofta är billigare dessutom.. dock kan det vara intressant att se vad du får för hörlurar med spelaren.. ipod hörlurar är faktiskt väldigr bra, förutom att de läcker en hel del ljud vilket dessutom gör att man måste ha hög volym och skada sin öron när man åker buss o.s.v. Vet ej hur hörlurarna är hos t.ex samsung, men det kan vara värt att tänka på ifall du likt mig irrterar dig på kassa lurar.
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Mitra wrote:som sagt, en ipod nano är rätt trevlig om du vill han en enkel spelar som gör vad den ska och har ett bra interface. dock kan avsaknaden av radio.. iaf i mitt tycke vara lite synd..

samsung ska annars ha några trevliga modeller som ofta är billigare dessutom.. dock kan det vara intressant att se vad du får för hörlurar med spelaren.. ipod hörlurar är faktiskt väldigr bra, förutom att de läcker en hel del ljud vilket dessutom gör att man måste ha hög volym och skada sin öron när man åker buss o.s.v. Vet ej hur hörlurarna är hos t.ex samsung, men det kan vara värt att tänka på ifall du likt mig irrterar dig på kassa lurar.

De som följde med min Samsung Z5F var hemska, de kan omöjligt ha varit gjorda för mänskliga öron. Däremot har lurarna som följde med mina två äldre modeller från Samsung varit acceptabla, men värda att byta ut mot ett par bättre.

Spelaren å andra sidan är trevlig. Bra interface utan krav på speciell mjukvara. Bara taggarna är rätt så hamnar det rätt i menyerna på spelaren. Bonus för oggstöd på de flesta spelare från Samsung
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

ja profeta, det kan vara en sak att tänka på, alltså vilket filformat spelaren stödje.
Själv använder jag mest mp3 så min 4g ipod har funkat väl tillpass nästan alltid. och aac är rätt revligt format det med.

Dock var det lite irriterande när jag fick min ipod och hade lite flac filer som jag fick convertera till apple lossless, men som sagt det tog mig nån timme då och efter det så när jag rippat cd-skivor så har jag valt standrd valen i itunes som då funkar med ipoden..

Men yepp har du mkt ogg t.ex så kan det vara bra med en samsung t.e.x

good luck hunting!
varför 100% när 60% duger mer än väl?
Post Reply