Ringa narkotikabrott..

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Ringa narkotikabrott..

Post by jb »

I lördags så lyste polisen med stora ficklampan i ögonen och körde in kanylen i armen på mig och tog lite blod, de kommer hitta knark i blodet. Det var polisen i Helsingborg som gjorde det, men jag bor i Blekinge..

Är det någon som vet hur lång tid det tar innan jag blir kallad till rättegång eller vad det är som kommer hända? Och kommer rättegången bli i Karlskrona eller i Helsingborg? :(
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag tror du just har upplevt en del av den starkaste anledningen att inte knarka.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

hur ser ditt register ut och hur gammal är du? Skulle tippa på att om du inte gjort nåt speciellt innan så finns det en minimal chans att de låter dig gå med lite böter.

Om det ses som lindrig "användande" så kan du få max 6 mån fängelse..

uppsåtligt eller hmm grövre användande kan vara max ett år..

men som sagt beror lite p din historik o.s.v
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Mitra wrote:hur ser ditt register ut och hur gammal är du? Skulle tippa på att om du inte gjort nåt speciellt innan så finns det en minimal chans att de låter dig gå med lite böter.

Om det ses som lindrig "användande" så kan du få max 6 mån fängelse..

uppsåtligt eller hmm grövre användande kan vara max ett år..

men som sagt beror lite p din historik o.s.v
jallabert är med största sannorlikhet den största knarkaren på det här forumet. Observationerna har gjorts här och på FRM.nu. Juryns beslut kan ej överklagas.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
mohammedbilderna
Posts: 342
Joined: 2006-03-09 22:34:57

Post by mohammedbilderna »

lither wrote:jallabert är med största sannorlikhet den största knarkaren på det här forumet. Observationerna har gjorts här och på FRM.nu. Juryns beslut kan ej överklagas.
Woow coolt! Jallabert är sååå häftig.
Get out of here you fuckin flies!
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Vad kommer dom hitta då ?
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Hm, får de ta blod bara sådär?
#mac.se @ EFnet
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Bwahahaha :D
iDon't care about your problems.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Får man fråga på vilka grunder polisen tog tag i dig och började lysa samt körde in kanylen?
De får väl inte göra sådär bara för att någon ser ut att vara påverkad eller?

Till er andra som skrattar och har er, väx upp, det finns personer utan "missbruk" som beter sig mycket värre. Ni kanske skulle jobba lite mer aktivt för att förbjuda alkoholen istället för att sitta här och håna.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Mitra wrote:hur ser ditt register ut och hur gammal är du? Skulle tippa på att om du inte gjort nåt speciellt innan så finns det en minimal chans att de låter dig gå med lite böter.

Om det ses som lindrig "användande" så kan du få max 6 mån fängelse..

uppsåtligt eller hmm grövre användande kan vara max ett år..

men som sagt beror lite p din historik o.s.v
Tomt register, 19 år. Ringa narkotikabrott ger böter eller max 6 månader fängelse, det kan inte ge ett år som du säger. Max ett par tusen i böter kommer jag få, och det har jag inga problem med att betala.

De få gångerna som ringa narkotikabrott ger fängelse är antagligen när det är nära gränsen till narkotikabrott eller när personen har gjort andra saker tidigare.
maciato wrote:Vad kommer dom hitta då ?
Amfetamin.
Xmel wrote:Hm, får de ta blod bara sådär?
Ja, eftersom att jag vägrade kissa och hade "stora pupiller" (de var precis lika stora som de alltid är), var nervös och hade "sluddrigt tal" (bättre än den grova skånskan som alla poliserna hade).
snigel wrote:Får man fråga på vilka grunder polisen tog tag i dig och började lysa samt körde in kanylen?
De stoppade alla bilar på väg till en fest i skogen och lyste med ficklampan i ögonen på folk.
snigel wrote:De får väl inte göra sådär bara för att någon ser ut att vara påverkad eller?
Jo, de får göra blodprov för att man ser påverkad ut.
Last edited by jb on 2007-05-31 16:34:12, edited 1 time in total.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
x1zt
Posts: 63
Joined: 2002-07-07 14:19:14
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

Post by x1zt »

Är det lite röka så är det garanterat lugnt, du kommer få lite böter och få pröjsa lite pengar till brottsofferfonden. Är du under 18 blir soc inkopplat. Sålänge du inte är beroende av staten på något sätt t ex bidrag så kan du skita i dom totalt ifall dom kallar dig till pissprov och sånt. Lever du på något statligtbidrag kan dom dock tvinga dig annars drar dom in sånt.

Edit, med tjack tror jag inte det blir mycket värre konsekvenser faktiskt.
Overclocking Is Dangerous For Your Health ;-)
1700+ TbredA @ 2GHz+! - H2O Powered
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

x1zt wrote:Edit, med tjack tror jag inte det blir mycket värre konsekvenser faktiskt.
Max ett par tusen i böter blir det...

Och skulle någon kunna svara på frågorna jag ställde i mitt första inlägg istället för att skriva en massa annat? Är det någon som vet hur lång tid det tar innan jag blir kallad till rättegång eller vad det är som kommer hända? Och kommer rättegången bli i Karlskrona eller i Helsingborg?
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

..........
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

jb wrote:Max ett par tusen i böter blir det...

Och skulle någon kunna svara på frågorna jag ställde i mitt första inlägg istället för att skriva en massa annat? Är det någon som vet hur lång tid det tar innan jag blir kallad till rättegång eller vad det är som kommer hända? Och kommer rättegången bli i Karlskrona eller i Helsingborg?
Kan du inte fråga polisen om det??? De borde ha bättre koll på det än någon annan här.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

jag skulle tippa på att det tar 1-2mån så får du svar på vad som kommer hända..
varför 100% när 60% duger mer än väl?
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Ringa narkotikabrott..

Post by Dissident »

Huvudförhandling blir där brottet begicks (RB 19:1). Hur lång tid det tar beror på hur mycket de har att göra.
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

Fint nu får du tid att planera dina kommande föredrag som kommer att hållas på grundskolor samt gymnasieskolor i din lokala miljö.

Låt andra lära av ditt misstag,det är det bästa du kan göra.

Dessutom så dödar Cigaretter mer människor än vad någon drog någonsin kommer att göra,amfetamin skadar bara dig och inte de i din omgivning(vilket Cigaretter konkret och cyniskt gör).
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Re: Ringa narkotikabrott..

Post by jb »

Dissident wrote:Huvudförhandling blir där brottet begicks (RB 19:1). Hur lång tid det tar beror på hur mycket de har att göra.
Tack, tack, äntligen någon som svarar vettigt.

Det kommer säkert bli jättetidigt på morgonen så jag får åka till Helsingborg kvällen innan och sova ute på gatan eller något...
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Shinzu wrote:Fint nu får du tid att planera dina kommande föredrag som kommer att hållas på grundskolor samt gymnasieskolor i din lokala miljö.
Jag skrattade.
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

staretsen wrote:Jag skrattade.
Jag är glad.
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Gebba wrote:försök sluta med dåger.
Nej tack.
Gebba wrote:många är bra personer när dom inte är påtända men det finns 2 saker jag inte gillar med dom.
De gångerna jag tar tjack brukar jag vara trevligare än vanligt, typ börjar prata med alkisar och sånt :)
Gebba wrote:1.Jag som skattebetalare får betala för dom :(
Jo, det är väl skattebetalare som betalar mitt studiebidrag och bostadsbidrag, men studielånet är det jag som kommer få betala. Och när jag har pluggat klart så kommer jag bli en skattebetalare precis som du.
Gebba wrote:2.vissa dråger förlorar dom känseln av och det går att slå på dom utan dom känner något :-/ sen blir inte saken bättre av att dom är aggresiva o hamnar i bråka lättare.
Den enda drogen jag har testat som tar bort känsel är nog ketamin, och det var då ingen som slog på mig då. Det är faktiskt aldrig någon som slåss med mig och jag slåss aldrig med någon. Det skulle aldrig falla mig in att slå någon, våld är onödigt och elakt. Och om någon skulle börja slåss med mig så skulle jag nog bli nerslagen direkt eftersom jag är för klen för att slåss, kan knappt göra armhävningar :D

I Kristianstad så pratade jag och två vänner med ett par trevliga negrer som verkade vara tjackisar (jag frågade om de hade gräs, men de sa att de bara hade tjack). En av dem hade blivit nedslagen under natten av fulla ungdomar. Utan anledning. Varför var inte polisen där och tog fast dem? Är jag farligare, som aldrig skulle skada en människa? De tyckte att folk i Sverige var konstiga eftersom man t.ex. inte kan sätta sig och prata med en främling utan att vara konstig..
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

jb wrote:De stoppade alla bilar på väg till en fest i skogen och lyste med ficklampan i ögonen på folk.
Där är en detalj som slog mig, var det du som körde bilen? I sådana fall kan det handla om rejält mycket mer än böter.

Ett konkret tips till dig är att göra dig av med alla olagliga substanser du har, samt alla tillbehör såsom pipor, vattenpipor, kanyler, skedar med brännmärken etc. om polisen får för sig att du är storknarkare och skaffar fram tillstånd för en husrannsakan.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Ghlargh wrote:
jb wrote:De stoppade alla bilar på väg till en fest i skogen och lyste med ficklampan i ögonen på folk.
Där är en detalj som slog mig, var det du som körde bilen? I sådana fall kan det handla om rejält mycket mer än böter.
Självklart inte. Jag har inte ens körkort.
Ghlargh wrote:Ett konkret tips till dig är att göra dig av med alla olagliga substanser du har, samt alla tillbehör såsom pipor, vattenpipor, kanyler, skedar med brännmärken etc. om polisen får för sig att du är storknarkare och skaffar fram tillstånd för en husrannsakan.
Jo, ska göra det. Kanyler och skedar med brännmärken är dock inget jag har.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
schon
Posts: 689
Joined: 2004-08-12 0:56:18
Location: Sölvesborg
Contact:

Post by schon »

En sak som är lite trist är att du förmodligen kommer att få lämna regelbundna urinprov till socialen (tror det är socialen iaf), och det kan vara långdraget innan man slipper det. dock är jag inte säker på om detta bara påverkar folk som är under 18 eller om dom gör det oavsett ålder. Dom polarna här som åkt fast har samtliga fått lämna urinprov länge, men kom inte ihåg så mycket av den tiden så jag vet inte hur gamla dom var när dom åkte fast.

Men du hade inget på dig heller så det blir ju väldigt ringa, bör inte bli mer än lite böter. Sen om du får lämna urinprov så är det bara att hålla sig till lsd det syns varken i urin eller blod. Endast ryggmärgspov, men det är inget dom gör sådär random.
itchy: Intel Core Duo 2,0ghz | 2048mb | 100gb | 13,3" | Mac OS X 10.4
apu: Intel Pentium 4 3,2ghz | 768mb | 760gb | FreeBSD 6.2
homer: Intel Celeron 667mhz | 256mb | 100gb | FreeBSD 6.2
krusty: VIA Nehemiah 1.0ghz | 256mb | 3,2gb | OpenBSD 4.0
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

schon wrote:Sen om du får lämna urinprov så är det bara att hålla sig till lsd det syns varken i urin eller blod. Endast ryggmärgspov, men det är inget dom gör sådär random.
Yes. LSD är den bästa drogen som finns typ <3
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
Post Reply