Vilka sommarpratare missar ni inte?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
cac
Posts: 207
Joined: 2003-12-17 18:48:58
Location: De skånska skogarna.

Vilka sommarpratare missar ni inte?

Post by cac »

Så var dom presenterade. Männen och kvinnorna som ska förgylla vår sommar, eller åtminstone våra tågresor genom lite gemytligt prat i mp3-spelaren. Vilka sommarpratare hade du inte velat missa (om du orkat sätta på radion, vi kan ju tänka lite hypotetiskt här) och vem mer hade du önskat var med på årets lista?

Listan finns här.

Själv tänker jag inte missa Gustav Fridolin, Göran Zachrisson, Anja Pärson och Martin Kellerman. Och kanske heller inte Salem Al Fakir, eftersom jag är lite nyfiken på vem han egentligen är.

Däremot är jag lite besviken över att Ebba von Sydow och Göran Persson inte fick chansen i år.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Re: Vilka sommarpratare missar ni inte?

Post by staretsen »

cac wrote:Och kanske heller inte Salem Al Fakir, eftersom jag är lite nyfiken på vem han egentligen är.
Han pratar som en tönt iaf, därför missar jag nog honom.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Re: Vilka sommarpratare missar ni inte?

Post by -SE- »

staretsen wrote:
cac wrote:Och kanske heller inte Salem Al Fakir, eftersom jag är lite nyfiken på vem han egentligen är.
Han pratar som en tönt iaf, därför missar jag nog honom.
Det där är nästan värt att citera som månades bästa ord.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Ulf Lundell
Thore Skogman
Filip Hammar
Plura
Anja Pärson
Camilla Läckberg
Fuglesang
Renata Chlumska

Förmodligen glömmer jag bort samtliga eller lyssnar bara på ett fåtal. Kan vara intressant att se om någon lyckas bräcka "Pigge" Werkelin som den, enligt mig, bästa sommarprataren någonsin.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Ser varken på TV eller lyssnar på radio, men när jag var yngre så lyssnade jag jämt på Pontus Enhörning.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Christer Fuglesang tänker jag nog lyssna på, om jag kommer ihåg det.
#mac.se @ EFnet
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

När ska rymdsnubben prata?
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

2007-08-12
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Christer Fuglesang, men annars så saknar jag representanter för de svenska subkulturer som roar mig, som vanligt. När får L-G Petrov, Moa Holmsten, Joakim Lindegren och Johan Wanloo sommarprata? Eller Nikanor Teratologen, Zac O'Yeah och Andreas Roman? Vad sägs om Fredrik Liljegren och Andreas Axelsson istället för Fredrik Wikingson och Filip Hammar?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Fuglesang är väl den mest intressanta på listan. Mitt intresse för kultur är väl i det närmaste obefintligt för tiden tyvärr.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Läste i dagens GP att Ingvar Lundberg skall vara med. En riktigt intressant föreläsare att lyssna till så hans stund i etern blir nog inte sämre.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

enda gången jag lyssnat skapligt mycket på radio var när jag jobbade på bibliotek när dom skulle byta system och lägga över allt på nya datorer
men då var det pontus enhörning som man lyssnade på
annars är inte jag nån radio lyssnare
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Har aldrig i mitt liv lyssnat på sommarpratare. Men nu när jag ser att F&F är med ska jag helt klart lyssna på dem!
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag hade velat höra Kellerman, men då är jag borta tyvärr.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

lillis wrote:Jag hade velat höra Kellerman, men då är jag borta tyvärr.
Jag hade också velat höra norra Europas största wigger, men han är tyvärr censurerad i PRC.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

lillis wrote:Jag hade velat höra Kellerman, men då är jag borta tyvärr.
Och här bjuder jag på en fin tjänst bara för dig Lillis. Om du inte tänkt vara iväg från internet i mer än 30 dagar efter Kellermans framträdande.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
mohammedbilderna
Posts: 342
Joined: 2006-03-09 22:34:57

Post by mohammedbilderna »

Big_Bird wrote:Christer Fuglesang, men annars så saknar jag representanter för de svenska subkulturer som roar mig, som vanligt. När får L-G Petrov, Moa Holmsten, Joakim Lindegren och Johan Wanloo sommarprata? Eller Nikanor Teratologen, Zac O'Yeah och Andreas Roman? Vad sägs om Fredrik Liljegren och Andreas Axelsson istället för Fredrik Wikingson och Filip Hammar?
För att ingen vill höra sånt tjafs.
Get out of here you fuckin flies!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

mohammedbilderna wrote:För att ingen vill höra sånt tjafs.
Jag skulle vara beredd att tro dig, men argumentet faller på sin egen orimlighet då ingen, absolut ingen kan vara intresserad av att höra vad till exempel de här inbokade sommarpratarna har att komma med i så fall:

Ulf Lundell, sommarvärd för fjärde gången. Vad kan Ulf Lundell bidra med som vi inte redan härt till leda i hans självbiografiska romaner, eller i någon av alla dessa tusen onödiga intervjuer med eller reportage om en av Sveriges allra mest ointressanta artister på alla plan?

Mark Levengood, också han överexponerad och inne på sin fjärde vända bakom sommarmicken. Vad har Mark Levengood att bidra med som kan vara värt att ge honom ytterligare en timme att sitta och vara så där lite "småfinurlig som bara Mark kan"?

Plura, ska han i sin debut som sommarpratare berätta om hur det är att vara sångare i en av Sveriges allra mest överskattade popkombos vid sidan om Wilmer X? Eller om hur han upptäckte bloggen år 2007?

Magdalena Graaf? Allvarligt talat, kommentarer är överflödiga.

Paolo Roberto, en av den här planetens mest träiga människor som fått rida på den där patetiska "kungen av kungsan"-grejen hur länge nu? 21 år!

Ungefär 11 journalister, det vill säga fler än av någon annan kategori, till och med fler än författarna (cirka 7 stycken)

Hella sommarkonceptet bygger på tjafs. Det är bara att det speglar tjafs från redaktionens nära vänner och deras favoritartister med en och annan "folklig" klimp inslängd i soppan.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Dissident wrote:Jag hade också velat höra norra Europas största wigger, men han är tyvärr censurerad i PRC.
Vi drar båda lika tunga lass.

BB: Tack, men det känns som om jag kommer att glömma bort det innan det är för sent.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Filip och Fredrik snackar om 5 minuter...
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
Post Reply