kärlekskrank.. eller bara krank

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

kärlekskrank.. eller bara krank

Post by vlinder »

uh, var år och dar sen jag var här.
har lagt det mesta på anders, aka lillis men nu står inte han ut med mitt tjat på msn längre.

så här ligger det till(om ni orkar läsa);
jag och min pojkvän umgicks i varje dag i 5 månader. sov tillsammans varje natt, och sista månaden så gick våra bråk överstyr. innan var det mest jag som bråkade och han som grät, men ja.. jag antar att han tröttnade. sen vände det; det var jag som försökte fixa vår relation och han som var arg. vi hade ett sjukt stort bråk dagen innan hans student, och han dumpade mig. gick. det hade jag aldrig väntat mig så jag blev chockad. under 3 dagar ringde och tjatade jag att allting skulle bli bra, bara vi gav det en sista chans, vilket han till slut gick med på.

såklart var det stelt och så, men vi båda sa att det kändes rätt. jag skulle jobba de följande två veckorna så det var rätt bra eftersom han då kunde umgås med sina polare rätt mycket och få lite tid för sig själv. dessvärre fick jag bara snacka med honom 5 minuter om dan i telefon innan han sa "nu ska jag vara med blabla, hejdå" typ. vilket inte kändes så jätteroligt. och när han blev arg på mig så bestämde han sig helt enkelt för att inte svara i telefon när jag ringde, utan att ge en förklaring. samt klicka och hålla på. då började jag fatta att detta inte skulle funka.. i torsdags var jag där, men då var allting jättebra. helt sjukt. allting var som när vi var nykära, och han sa att han inte skulle klara sig utan mig och en massa sånt.

eftersom han hade varit med sina polare, mer eller mindre dygnet runt i två veckor lovade han att stanna hemma med mig den kvällen.men halv tolv ringer hans polare och dom sticker ut och pallar jordgubbar till midsommar, som vi bestämt att vi skulle fira på varsitt håll. jag blir småsur men visar ingenting. på fredagen sticker jag och vi firar midsommar på varsitt håll. jag blir upprörd av en grej min pappa säger och jag ringer honom för att få lite tröst - och han blir skitförbannad för att jag lägger det på honom.. vi blir iaf vänner.

vi hade bestämt att jag skulle till honom på lördagen och stanna där en vecka (eftersom hans polare skulle campa den veckan, hej andrahandsval). men när han ringer på lördagen säger han "kommer du imorrn?" och då blir jag besviken och frågar varför jag inte kan komma på kvällen. "jag orkar inte vara med någon idag, är jättebakis och vill bara ligga och sova." i bakgrunden ringer hans mobil, han svarar och han säger "ja, jag kommer nu" alltså ska han till sin polare. kristina = sucker. då blir jag skitförbannad och vi blir ovänner, men bestämmer att jag ska komma imorrn. på söndagen ringer jag för att bekräfta vilken buss jag ska ta, varav han skiter ivilket. bryr sig inte ens om jag kommer. efter jag pressat honom så erkänner han att detta inte funkar. ett skäl är hans tjejpolare camilla som han känt hela livet. hon har gett honom nummer och bett honom ragga på dom, skickade röda rosor på studenten som han har torkat, och hon finns med i fotoalbum. slutsatsen är att jag har svårt för henne.

då säger han att hon och hennes kompis (hans förra ragg) kommer ner om två veckor och han vill umgås med dom, och eftersom jag inte kan acceptera att han är ensam med dom så funkar inte detta. då säger jag att jag kan väl acceptera det, men han kommer med 9340930 fler orsaker så vi gör slut. jag pallar inte krusa honom mer utan lägger bara på.

kommer på att han har min hemnyckel så ringer och berättar att jag vill ha den. förklarar även att jag vill snacka med honom och inte skiljas som ovänner, men han "hinner inte" snacka med mig. på hela veckan typ. båda ska ut på fredag så jag sa att jag är livrädd för att stöta på honom. "låtsas som du inte känner mig då" blir svaret. just nu hatar jag honom eftersom han sa senast i fredags att han älskade mig, och nu har han inga känslor kvar. så den stora frågan är; vad ska jag göra för att inse att det bara är patetiskt att tro att jag kan göra nåt, och helt enkelt gå vidare?
noli turbare circulos meus
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

och till kanske det största problemet av alla; jag har spytt varje morgon sen i fredags, och klant som jag är så har jag skjutit upp mensen så det lilla tecknet kan inte avgöra. ensamstående mamma, wiho!
noli turbare circulos meus
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

tänk att detta är personen som ville förlova sig med mig (när jag ville ta det lugnt), satt och väntade på tågstationen när jag kom hem från turkiet 2 på natten och som från _början_ sa att han valde mig framför sin tjejkompis. toffel gone bad.
noli turbare circulos meus
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Lämna det bakom dig. Fortsätter du försöka med det där förhållandet kommer du bli en bitter individ, intala dig själv att det inte är rätt i tiden, det kanske kommer funka någongång i framtiden om det var ment to be, men inte nu. Sätt dig själv i första hand, träffa kompisar, festa, hook up med någon reboundsnubbe. Försök att leva ett eget liv, och framförallt, låt shunen vara, om du fortsätter jiddra kommer han tappa det lilla intresse han verkar ha. Mina 2 cent!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

savage,

Det låter för mig som du hela tiden sett tecknen på att det inte skulle fungera mellan dig och din pojkvän, och ignorerat dem. Givetvis finns det skäl till det, du gillade honom verkligen - men efter någon handlar sporadiskt (såsom han gör) så betyder det att han inte är lika intresserad av dig som du är av honom.

Jag får intrycket av att han inte är ute efter någon seriös relation, jag antar att du förstår varthän det här barkar? Ni har två helt olika synsätt på relationen. Han vill komma och gå som han vill nu, och det som ni hade i början av relationen snarare bestod av att ni inte kom överrens.

En relation kan inte bygga på korta ögonblick av "mysig känsla", för att bytas ut emot den raka motsatsen den mesta delen av tiden.

Ert förhållande är en död häst, och jag är ledsen... men den kommer inte att vakna till liv, hur mycket du än slår på den. Ju mer du försöker, desto mer kommer du att såra dig själv.

Mitt råd är att prata med honom, säga att det är över för gott, och att det var tråkigt att det blev som det blev. Ta tillbaka nyckeln, och ta en break från den där killen.

Ärligt talat verkar det som att han inte var mogen nog, och var rädd för relationen, men gillade de mysiga stunderna. Han framstår av din beskrivning som en ganska naiv person. Ett bottennapp.
Aotearoa - tino rangatiratanga
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

fick ett ryck nu, in på en salong och klippte av mitt midjelånga hår till en sexig page. nystart, nystart.

klart som fan att det gör ont, förstår själv att det aldrig skulle funka. men det är svårt att "vänja av sig"
noli turbare circulos meus
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

savage. wrote:fick ett ryck nu, in på en salong och klippte av mitt midjelånga hår till en sexig page. nystart, nystart.

klart som fan att det gör ont, förstår själv att det aldrig skulle funka. men det är svårt att "vänja av sig"
Om du är ute efter något långvarigt är mitt bästa tips att bli god vän med människan först.

Får du inte känslor för personen så har du ändå vunnit en god vän.
Aotearoa - tino rangatiratanga
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

fisk wrote:
savage. wrote:fick ett ryck nu, in på en salong och klippte av mitt midjelånga hår till en sexig page. nystart, nystart.

klart som fan att det gör ont, förstår själv att det aldrig skulle funka. men det är svårt att "vänja av sig"
Om du är ute efter något långvarigt är mitt bästa tips att bli god vän med människan först.

Får du inte känslor för personen så har du ändå vunnit en god vän.

saken var att vi var bästa vänner innan vi blev tillsammans..
men nu kan inte jag vara kompis med honom eftersom jag har känslor kvr och det blir för jobbigt. han vill inte heller vara vän, han "klarar" inte av det fast han säger att han inte har några känslor.
noli turbare circulos meus
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Kanske bara behöver lite tid ifrån. Hurfasen klarar man att umgås med en person varje dag i 5 månader. Hade slagit ihjäl människan om den släppte sig efter den tiden. Man måste få lite alone-time...

Vem vet, kanske är i fas igen efter några veckor ?

Orkade dock inte läsa allt ;)
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Strunta i klyschan om att ni i alla fall kan vara vänner. Det är skitsnack. Ni blir aldrig vänner för det kommer alltid ligga en massa sårade känslor under ytan som göra att ni aldrig kommer ha en vänskaplig relation. Så, beroende på hur mycket du vill konfrontera, ta tillbaka nyckeln eller byt lås därpå ignorerar du människan. Bryt all kontakt, det är det bästa.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

maciato wrote:Kanske bara behöver lite tid ifrån. Hurfasen klarar man att umgås med en person varje dag i 5 månader. Hade slagit ihjäl människan om den släppte sig efter den tiden. Man måste få lite alone-time...

Vem vet, kanske är i fas igen efter några veckor ?

Orkade dock inte läsa allt ;)

men saken är att jag INTE vill bli ihop med honom igen, för han har varit så elak.
så jag vill bara ha tips hur man kan glömma..
noli turbare circulos meus
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

ahh va fan, jag är ledsen över sånt här men, kom igen om du inte är under 18 eller nåt så bara va. Finsn inget att göra och sluta gnata om det. Gå och tröst knulla eller tjapp gör vad du vill, men ska du glömma slå sluta gnata.

Bränn kort gör vad som måste.. men som sagt sluta gnata..


ps: Good luck!
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Post by Act »

Det bästa tipset är väl att låta tiden göra sitt. Undvik honom och du ska se att det värsta kommer gå över.
Carpe Diem
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag har ingen aning vem det här är! Jag är oskyldig! This is madness!

Image

(Skämt åsido, Kicki, jag finns på MSN osv.)

Mitra: Jag tror ingen här inne förstår riktigt vad du försökte få fram.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

lillis wrote:Mitra: Jag tror ingen här inne förstår riktigt vad du försökte få fram.
Visst har han väl en för passande avatar?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

savage. wrote:
maciato wrote:Kanske bara behöver lite tid ifrån. Hurfasen klarar man att umgås med en person varje dag i 5 månader. Hade slagit ihjäl människan om den släppte sig efter den tiden. Man måste få lite alone-time...

Vem vet, kanske är i fas igen efter några veckor ?

Orkade dock inte läsa allt ;)

men saken är att jag INTE vill bli ihop med honom igen, för han har varit så elak.
så jag vill bara ha tips hur man kan glömma..
Ahh, den är lätt, en flaska whiskey, en ficka full med gräs och en avsides plats man trivs på... Sen duellerar man med sina demoner, gör precis vad man känner för, dansar och festar för sig själv, bölar till man inte orkar böla mer. Funderar tills man återigen har lite ideér och drömmar i livet.
Funderar överlag på sig själv och ingen annan... ?
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Som sagt, glöm och bryt all kontakt.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Det finns ingan tjejer på internet, vet ni väl?
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

Image
noli turbare circulos meus
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

lillis wrote:
Mitra: Jag tror ingen här inne förstår riktigt vad du försökte få fram.
tjapp det funkar som en bra kommentar till denna tråden enligt mig, vad vill du få fram (savage)? =)
varför 100% när 60% duger mer än väl?
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

Mitra wrote:
lillis wrote:
Mitra: Jag tror ingen här inne förstår riktigt vad du försökte få fram.
tjapp det funkar som en bra kommentar till denna tråden enligt mig, vad vill du få fram (savage)? =)

att jag _egentligen_ inte vill ha ett förhållande med honom igen, men måste banka ur alla tankar i min skalle som innehåller strategier om hur jag skulle kunna göra för att få det att funka.. gå vidare.
noli turbare circulos meus
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

ziimzallabiim wrote: savage> ring mig så löser vi det här.
that might work =P. Hey vet du vad som är bra savage. Äta massa! Köp massa tårta och kakor och bli fet. det e gött.

Om inte föratt komma över någon så är det gott... there is only one way and its the fat way =)
varför 100% när 60% duger mer än väl?
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

Mitra wrote:that might work =P. Hey vet du vad som är bra savage. Äta massa! Köp massa tårta och kakor och bli fet. det e gött.

Om inte föratt komma över någon så är det gott... there is only one way and its the fat way =)
ja, för då blir jag ensam OCH fet.
noli turbare circulos meus
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

förblir ensam? Whey du är typ 20 bast, hela livet framför dig ju.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

savage. wrote:ja, för då blir jag ensam OCH fet.
Ensam är flera gånger bättre än alla alternativen, fet är bättre än en hel del alternativ.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply