Utomhuslan i göteborg

LAN, Demoparty och allt som rör området.
Post Reply
screw
Posts: 1
Joined: 2007-07-04 19:53:31

Utomhuslan i göteborg

Post by screw »

Hejsan alla glada 64bitare.

Jag hade tänkt kolla hur stort intresset är för ett utomhuslan i göteborgstrakten i slutet på sommaren.
Lanet skulle då främst rikta sig till folk med laptopar och nätverket skulle vara trådlöst.

Jag hade tänkt mig något i stil med en festival, det vill säga man tar med sig sitt eget tält och sover där, det skall även finnas möjlighet att dra in en eldosa till sitt tält om man så önskar. Sedan skall det också finnas ett riktigt stort "partytält" där man skall kunna slå sig ner vid ett bord, titta på big-screen eller spela Wii med mera med mera. Vid borden skall det finnas eluttag och det skall finnas wlan täckning över hela området.

Det kommer troligtvis inte vara så många spelturneringar eftersom jag tror att ett sånt här lan riktar sig till lite fel målgrupp. Men däremot skall det vara en hel del andra roliga saker och tävlingar. Saker du skall kunna delta i både med och utan dator.

Om intresset blir stort för en spelturning så skulle det självklart kunna ordnas.

Internet finns men det kommer nog inte bli några gbits utan snarare runt 24mbit.

Så hur stort är intresset? Och hur mycket skulle ni kunna tänka er att betala för ett sådant här lan?

________________
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag kan åka ner till GBG rätt billigt, så om det inte krockar med skolan (eftersom det börjar runt 21a augusti) så kan jag kanske ställa upp. Ett utomhus LAN vore ju trevligt.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Låter som en rolig idé, blir det i någon park då eller blir det mer "hemma på min gräsmatta"-stil av det?

Om det är rätt datum och plats så kommer jag. Vore skoj att träffa lite 64bittare.
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

vore trevligt :)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Post Reply