Vad missar du inte på CDON:s sommarrea?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Vad missar du inte på CDON:s sommarrea?

Post by lither »

CDON har en mer eller mindre galen sommarrea, och då tänker jag främst på filmer. Vad missar ni inte att köpa, eller vad skulle ni gärna köpa? Det finns allt från En Geishas Memoarer för 49 kronor till alla 10 säsonger av Friends, 30 DVD-skivor, för 1 499. Valet är ert.

Jag kommer inte att kunna vara utan:

Touch of Tarantino - Box (10 disc)
Omen - Ultimate Collectors Edition (6 disc)
Pulp Fiction - Special Edition (2 Disc)
Last edited by lither on 2007-07-25 0:58:20, edited 1 time in total.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag köpte boken "Tusen och en natt - Del 1" för 1kr i förra veckan. Ligger på Coop och väntar på att jag ska hämta den.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

Jag som trodde alla hade slutat köpa skivor pga internets ack så trevliga funktioner <3
• ο β ε ο •
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Köpa filmer? Jo tjena.

Fast spel det klart. Kan rekommendera Okami, 229 spänn. Är grymt billigt för ett 10/10 spel! Om man har en PS2 och inte köper det spelet är man dum i huvudet helt enkelt ;)
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Har tänkt köpa DVD-box m. Gudfadern, är väl bara ett plus om den skulle vara på rea nu :)
Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

AshTray wrote:Köpa filmer? Jo tjena.

Fast spel det klart.
Utveckla gärna.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

lither wrote:Utveckla gärna.
AshTray sparkar etablissemanget i rumpan genom att tanka filmer fran Pirate Bay, forstar du.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Han kanske, liksom jag, helt enkelt inte ser på filmer, åtminstone inte ur det urval som finns med i sortimentet. ;)
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Da borde han skrivit "Se pa filmer? Jo tjena!", inte _koepa_.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Här försöker man ge grabben en räddningslina, förstör nu inte min humanitära handling ;)
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

lillis wrote:
lither wrote:Utveckla gärna.
AshTray sparkar etablissemanget i rumpan genom att tanka filmer fran Pirate Bay, forstar du.
...och stödjer spelutvecklarna genom att köpa spel. Cooolt.
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

phastas wrote:
lillis wrote:
lither wrote:Utveckla gärna.
AshTray sparkar etablissemanget i rumpan genom att tanka filmer fran Pirate Bay, forstar du.
...och stödjer spelutvecklarna genom att köpa spel. Cooolt.
Nåt i den stilen, ja.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

phastas wrote:...och stödjer spelutvecklarna genom att köpa spel. Cooolt.
Han har inget val när det kommer till World Of Warcraft etc. ;)
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

stealth wrote:
phastas wrote:...och stödjer spelutvecklarna genom att köpa spel. Cooolt.
Han har inget val när det kommer till World Of Warcraft etc. ;)
Hehe, nepp har faktiskt inte ens testat det :)
Men för spel som Okami skulle jag kunna betala uppåt tusenlappen. En film liksom, man kolla på den en gång, sen ligger den och dammar i hyllan. Tycker inte det är värt det.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

AshTray wrote:Hehe, nepp har faktiskt inte ens testat det :)
Men för spel som Okami skulle jag kunna betala uppåt tusenlappen. En film liksom, man kolla på den en gång, sen ligger den och dammar i hyllan. Tycker inte det är värt det.
Beror helt och hållet på vad det är för film. T ex Amelie från Montmartre har jag nog sett fem gånger tror jag. Finns ju ett gäng fina filmer man vill ha så att man kan se när andan faller på.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Jag köpte Okami och sitter nu och lirar det för fullt på min PS3 :)
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Jag hittade några gamla godingar som jag inte tänker missa.

Alphaville - Forever Young (49kr)
Eagles - Hotel California (49kr)
Mike Oldfield - Complete (99kr)
Tenacious D - Tenacious D (39kr)
Weeping Willows - Broken Promise Land (49kr)
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

AshTray wrote:En film liksom, man kolla på den en gång, sen ligger den och dammar i hyllan. Tycker inte det är värt det.
Jag tänker inte övertyga dig om att tycka annat, jag tänker bara förklara att jag tycker annat. Jag är stolt över inn filmkollektion. Inte bara att det är bättre kvalitet i dvd-spelare med fullständig anläggning än att se den på datorn eller att jag då och då får tonvis med extramaterial, det ligger även något affektionsvärde i att ha de i fodral eller en box. Tycker man att det är charmigt, vilket jag vet att bland andra egar gör när det gäller cd-skivor, så gör man och då köper man dem. Gör man det inte, utan gillar hellre att scrolla bland torrentfiler och lagra dem på terrabyte-diskar, så fine. Inget mig emot. Men jag ser garanterat på mina filmer mer än en gång.

I ditt fall ville jag bara ha en förklaring varför du skulle kunna tänka dig att tanka en film, men inte ett spel.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

lither wrote:Jag tänker inte övertyga dig om att tycka annat, jag tänker bara förklara att jag tycker annat. Jag är stolt över inn filmkollektion. Inte bara att det är bättre kvalitet i dvd-spelare med fullständig anläggning än att se den på datorn eller att jag då och då får tonvis med extramaterial, det ligger även något affektionsvärde i att ha de i fodral eller en box. Tycker man att det är charmigt, vilket jag vet att bland andra egar gör när det gäller cd-skivor, så gör man och då köper man dem. Gör man det inte, utan gillar hellre att scrolla bland torrentfiler och lagra dem på terrabyte-diskar, så fine. Inget mig emot. Men jag ser garanterat på mina filmer mer än en gång.

I ditt fall ville jag bara ha en förklaring varför du skulle kunna tänka dig att tanka en film, men inte ett spel.
Jag håller med, CD-skivor är guld. DVD har jag aldrig gett mig in på.

Jag har en CDON-order på runt 20 CD-skivor som jag väntar på.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

lither wrote:Jag tänker inte övertyga dig om att tycka annat, jag tänker bara förklara att jag tycker annat. Jag är stolt över inn filmkollektion. Inte bara att det är bättre kvalitet i dvd-spelare med fullständig anläggning än att se den på datorn eller att jag då och då får tonvis med extramaterial, det ligger även något affektionsvärde i att ha de i fodral eller en box. Tycker man att det är charmigt, vilket jag vet att bland andra egar gör när det gäller cd-skivor, så gör man och då köper man dem. Gör man det inte, utan gillar hellre att scrolla bland torrentfiler och lagra dem på terrabyte-diskar, så fine. Inget mig emot. Men jag ser garanterat på mina filmer mer än en gång.

I ditt fall ville jag bara ha en förklaring varför du skulle kunna tänka dig att tanka en film, men inte ett spel.
Jag håller med dig i stora drag, men tycker att t.ex EA Games inte förtjänar sina kunder, då laddar man ned.
meh
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Var tog ketchupen vägen?
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

DeCaff wrote:Jag köpte Okami och sitter nu och lirar det för fullt på min PS3 :)
Vad tycker du om det? Har du kommit långt? Räcker i allafall en 40-45 timmar :P Världens bästa spel!

lither: Ok, jag förstår dig. Jag prioriterar annorlund bara :)

Joel: Håller med om EA.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

lither wrote:Jag tänker inte övertyga dig om att tycka annat, jag tänker bara förklara att jag tycker annat. Jag är stolt över inn filmkollektion. Inte bara att det är bättre kvalitet i dvd-spelare med fullständig anläggning än att se den på datorn eller att jag då och då får tonvis med extramaterial, det ligger även något affektionsvärde i att ha de i fodral eller en box. Tycker man att det är charmigt, vilket jag vet att bland andra egar gör när det gäller cd-skivor, så gör man och då köper man dem. Gör man det inte, utan gillar hellre att scrolla bland torrentfiler och lagra dem på terrabyte-diskar, så fine. Inget mig emot. Men jag ser garanterat på mina filmer mer än en gång.

I ditt fall ville jag bara ha en förklaring varför du skulle kunna tänka dig att tanka en film, men inte ett spel.
Har köpt förvånandsvärt lite skivor det senaste (typ 20 stycken det senaste året), men det beror väl mest på att degen som rullar in inte är speciellt fet. Å andra sidan så sparar jag pengar så att jag kan handla mig en ordentlig stereoanläggning. Hifi-Klubben here I come!
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag har inte sett så mycket skit på samma ställe sedan [något kvickt här].

Men seriöst så köpte jag ett par nya Porta Pro och fjärde Otoriboken.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

AshTray wrote:Vad tycker du om det? Har du kommit långt? Räcker i allafall en 40-45 timmar :P Världens bästa spel!

lither: Ok, jag förstår dig. Jag prioriterar annorlund bara :)

Joel: Håller med om EA.
Har inte kommit så långt, har precis fått bomb penseln.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
Post Reply