Cisco switch

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
eriksson_dennis
Posts: 8
Joined: 2007-08-03 20:23:53

Cisco switch

Post by eriksson_dennis »

hej

jag har just fått ärva några cisco switchar och undrar om det är någon här som vet hur man gör inställningar på dom? finns ju den där console porten på allihopa men när jag pluggar i nätverkssladden i en sån port så händer det inte mycket. någon som kan hjälpa mig?

mvh dennis
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Re: Cisco switch

Post by -SE- »

eriksson_dennis wrote:hej

jag har just fått ärva några cisco switchar och undrar om det är någon här som vet hur man gör inställningar på dom? finns ju den där console porten på allihopa men när jag pluggar i nätverkssladden i en sån port så händer det inte mycket. någon som kan hjälpa mig?

mvh dennis
Antar att det påminner om 3coms switchar.
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=66520
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
eriksson_dennis
Posts: 8
Joined: 2007-08-03 20:23:53

Post by eriksson_dennis »

ohh. tackar. läste den andra tråden. ska testa nu direkt. hoppas det fungerar. :)

mvh dennis
eriksson_dennis
Posts: 8
Joined: 2007-08-03 20:23:53

Post by eriksson_dennis »

okey. jag har testat på switcharna nu. och på den ena modellen så fungerade det men på den andra modellen (som faktiskt är en nyare modell) så fungerade det inte. den blir aldrig tilldelad något ip. varför?
har testat typ alla vanliga tp portar och även fiberporten men utan resultat.

sen till en annan fråga. console porten behövde jag aldrig använda så vad är den till för?
jag har testat att koppla in både datorn och routern i den porten men det händer inget alls varken med router eller dator på någon av switcharna. verkar inte få signal alls.

mvh dennis
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »