Hur skulle ni reagera?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

AshTray wrote:Du menar moderater och nackskott?
Nej, moderatörer och nackskott. Hihi.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

delwing wrote:Är det bara jag, eller har du bytat nick alldeles precis? :o ;)
Jag bytte precis nick, ja. :P
Och nu har jag även bytt bild, har haft samma nick sen jag reggade mig och har haft sama bild i mer än ett år nu.
delwing wrote:Har du lust att utveckla varför du skulle vara "glad" över att det
inte fanns några bilar?
Mindre olyckor, mindre utsläpp, mindre trafik (Well, duh?) och massa mysigt.
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

MarkSlap wrote:
delwing wrote:Är det bara jag, eller har du bytat nick alldeles precis? :o ;)
Jag bytte precis nick, ja. :P
Och nu har jag även bytt bild, har haft samma nick sen jag reggade mig och har haft sama bild i mer än ett år nu.
delwing wrote:Har du lust att utveckla varför du skulle vara "glad" över att det
inte fanns några bilar?
Mindre olyckor, mindre utsläpp, mindre trafik (Well, duh?) och massa mysigt.
Snackar du om utsläppen så är du anti- mer eller mindre alla maskiner då bensin och diesel används, sen alla andra ämnen dessutom.

vill du vrida tillbaka klockan ett par hundra år? 8)
• ο β ε ο •
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

delwing wrote:Snackar du om utsläppen så är du anti- mer eller mindre alla maskiner då bensin och diesel används, sen alla andra ämnen dessutom.

vill du vrida tillbaka klockan ett par hundra år? 8)
Precis, men nej, jag vill inte vrida tillbaka klockan. Men vätgas, etanol och andra som inte släpper ut så mycket är väl bättre, inte sant?
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

MarkSlap wrote:
delwing wrote:Har du lust att utveckla varför du skulle vara "glad" över att det
inte fanns några bilar?
Mindre olyckor, mindre utsläpp, mindre trafik (Well, duh?) och massa mysigt.
You forgot the most important; Mindre oljud.
Går ju inte att lyssna på musik när man går nära tätt trafikerade vägar.
User avatar
perhaven
Posts: 360
Joined: 2005-01-30 23:06:06
Location: Småland

Post by perhaven »

vilken aggresiv attityd det har blivit här! såhär var det minsann inte när jag började på detta forum vad jag vill minnas.. inte för att det är så länge sen men ändå!

Ibland undrar man verkligen hur många på detta forum som tycker det är helt okej med droger, Ni som gör det kanske skulle skapa en egen tråd? 'Jag som älskar att knarka' eller nåt i den stilen?? Hur som helst tycker jag det är FEL och bortkastat, och ligger mycket hellre under en bil som jag tog som exempel innan, och som det blev såna rabalder om!!

jisses.. vart är detta forum på väg?
Atlhon64 x2 5200+, Abit KN9 ultra nforce570, Crucial 2048mb, XFX Geforce 8800GTS 320mb, NorthQ 500w, 320GB spinpoint //
8125p 3dMark06
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

perhaven wrote:Ibland undrar man verkligen hur många på detta forum som tycker det är helt okej med droger, Ni som gör det kanske skulle skapa en egen tråd? 'Jag som älskar att knarka' eller nåt i den stilen?? Hur som helst tycker jag det är FEL och bortkastat
Wait a sec!
perhaven wrote:har sagt det innan och säger det igen... En kopp svart kaffe och en rejäl snus. Löser världsproblem.
User avatar
perhaven
Posts: 360
Joined: 2005-01-30 23:06:06
Location: Småland

Post by perhaven »

kaffe och snus räknar jag inte till droger eller knark. visst är det beroeende framkallande men jag tror du vet vad jag menar.

Men är kaffe knark för dig så visst. OK.
Atlhon64 x2 5200+, Abit KN9 ultra nforce570, Crucial 2048mb, XFX Geforce 8800GTS 320mb, NorthQ 500w, 320GB spinpoint //
8125p 3dMark06
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

perhaven wrote:kaffe och snus räknar jag inte till droger eller knark. visst är det beroeende framkallande men jag tror du vet vad jag menar.

Men är kaffe knark för dig så visst. OK.
Ptja, koffein är ju en slags drog det med.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

perhaven wrote:kaffe och snus räknar jag inte till droger eller knark. visst är det beroeende framkallande men jag tror du vet vad jag menar.

Men är kaffe knark för dig så visst. OK.
Okej, kan jag förutsätta att du sätter din gräns mellan ena sidan; "lagligt, sånt där vardagligt" och den andra sidan; "DÖDSKNARK, herion, cannabis, meth, kokain, bara klumpa in allt!", utan kompromisser?

Eftersom att tråden behandlar cannabis så frågar jag dig personligen varför en semipsykadelisk drog som denna, som inte skapar ett fysiskt beroende eller saknar underlag för att klassas som direkt skadlig vid normalt användande är så mycket värre än vardagliga droger (gärna egna referenser), eller ännu intressantare, jämföra det med alkohol, för visst drogar du väl alkohol ibland?

Eller handlar det helt enkelt endast om den legala frågan? För då kan du säga det på en gång då det är ett väldigt befogat argument för att hålla sig borta från cannabis.
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

perhaven wrote:vilken aggresiv attityd det har blivit här! såhär var det minsann inte när jag började på detta forum vad jag vill minnas.. inte för att det är så länge sen men ändå!

Ibland undrar man verkligen hur många på detta forum som tycker det är helt okej med droger, Ni som gör det kanske skulle skapa en egen tråd? 'Jag som älskar att knarka' eller nåt i den stilen?? Hur som helst tycker jag det är FEL och bortkastat, och ligger mycket hellre under en bil som jag tog som exempel innan, och som det blev såna rabalder om!!

jisses.. vart är detta forum på väg?
vi står på samma sida iaf! ;D
• ο β ε ο •
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Dissident wrote:
Des wrote:Får man fråga vad grafittimålare gör med benen, som inte (t.ex.) bilmekaniker gör med benen?
Springer.
Haha...good one.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
McTw1st
Posts: 271
Joined: 2006-01-02 7:56:01
Location: Borlänge / Örebro
Contact:

Post by McTw1st »

palindrom wrote:
Dissident wrote:
Des wrote:Får man fråga vad grafittimålare gör med benen, som inte (t.ex.) bilmekaniker gör med benen?
Springer.
Haha...good one.[/quote

problemet är att bilmekaniker springer oxå :)
AMD Phenom II 550 @ 4GHz 24/7
AMD Phenom II 550 @ 4.2 Suicide Run
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

McTw1st wrote:Haha...good one.[/quote

problemet är att bilmekaniker springer oxå :)
Ja, men det gör alla sex miljarder människor också (förutom de med fysiskt handikapp som hindras att springa) - så det är inget speciellt för just mekaniker.

Sedan är det skillnad på att springa från ett brott eller bara springa.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

MarkSlap wrote:Och nu har jag även bytt bild, har haft samma nick sen jag reggade mig och har haft sama bild i mer än ett år nu.
Yo, Mark. Hade inte du ett c istället för ett k förut? (marcmc/markmc)
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Nejp. Men han hade ett c. MarkMC.
=)
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Longstock wrote:
MarkSlap wrote:Och nu har jag även bytt bild, har haft samma nick sen jag reggade mig och har haft sama bild i mer än ett år nu.
Yo, Mark. Hade inte du ett c istället för ett k förut? (marcmc/markmc)
Alltid hetat MarkMc eller markmc. :)

Förstår inte riktigt vem som stavar Mark med ett c. :P
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

En i klassen under mig. xD
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

McTw1st wrote:problemet är att bilmekaniker springer oxå :)
De verkar ha ett problem med att uppfatta ironi/skämt uppenbarligen iaf.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
McTw1st
Posts: 271
Joined: 2006-01-02 7:56:01
Location: Borlänge / Örebro
Contact:

Post by McTw1st »

stealth wrote:De verkar ha ett problem med att uppfatta ironi/skämt uppenbarligen iaf.
du uppfattade tydligen inte min reply korrekt heller
AMD Phenom II 550 @ 4GHz 24/7
AMD Phenom II 550 @ 4.2 Suicide Run
User avatar
perhaven
Posts: 360
Joined: 2005-01-30 23:06:06
Location: Småland

Post by perhaven »

Mr. Hiort wrote:
perhaven wrote:kaffe och snus räknar jag inte till droger eller knark. visst är det beroeende framkallande men jag tror du vet vad jag menar.

Men är kaffe knark för dig så visst. OK.
Okej, kan jag förutsätta att du sätter din gräns mellan ena sidan; "lagligt, sånt där vardagligt" och den andra sidan; "DÖDSKNARK, herion, cannabis, meth, kokain, bara klumpa in allt!", utan kompromisser?

Eftersom att tråden behandlar cannabis så frågar jag dig personligen varför en semipsykadelisk drog som denna, som inte skapar ett fysiskt beroende eller saknar underlag för att klassas som direkt skadlig vid normalt användande är så mycket värre än vardagliga droger (gärna egna referenser), eller ännu intressantare, jämföra det med alkohol, för visst drogar du väl alkohol ibland?

Eller handlar det helt enkelt endast om den legala frågan? För då kan du säga det på en gång då det är ett väldigt befogat argument för att hålla sig borta från cannabis.
För att svara dig personligen då så handlar det om den legala frågan. Jag vet mycket väl att många droger inte är direkt farliga och många är av stor medecinsk betydelse, tex cannabis. (hasch, ganja, marijuana är oxå cannabis)

MEN, att använda cannabis är inte bara bra som jag har förstått att du tycker i ditt inlägg. Hur är din kognitiva förmåga när du har ett fint rus?

Är det så att man har en liten risk av att drabbas av psykoser och andra psykiska åkommer blir det tydligen inte heller bättre, eftersom cannabis ökar dopaminet i huvet på en. Vad är det? Jo det är nånting som både cannabis användare och schizofrenetiska personer har gemensamt. Enligt The British Journal of Psychiatry http://bjp.rcpsych.org/ finns det ett klart samband mellan användning och personer med psykiska åkommor. Visst drabbas långt ifrån alla användare av cannabis för besvär, men risken finns ju ändå. Och då är inte cannabis ofarligt.

Åter till dina kognitiva förmågor då; hur är koncentrationen när du upplever ett rus? Det blir väl knappast bättre när du kör bil t.ex. (om du nu kö bil vill säga) Även om du så cyklar är du inte bara en fara för dig själv utan oxå för personerna i din omgivning. Och då återigen är inte cannabis ofarligt.

För tjejer som är gravida så ställer användning till med en del för fostret. Jahopp sedär.. då är det inte heller bra med cannabis.

Nog om det och åter till det legala perspektivet då:
Som alla vet är ju cannabis olagligt. Och vad medför det? En massa elände för dem som håller på med det! Inte nog med att man måste gömma sina odlingar man kan inte sälja skiten hur som helst heller! Alltså är allt detta lite i det dolda, 'den undre världen' huh! Det blir alltså en belastning för dem i den 'andra' världen. Polisen och tullar i synnerhet. Visst är inte tullning in till sverige den bästa men tullen letar ju ändå efter droger, och vem betalar Polisen och Tullen de anställdas löner? Vem betalar hundmaten till knarkhundarna? JO DET GÖR JAG!!!! JAG SOM ARBETAR VARENDA DAGJÄVEL FÅR BETALA ELÄNDET MED ATT SKATTA!

Sen kan cannabis vara en inkörsport till tyngre droger. Och då är man nog ute på hal is. Med tyngre droger följer oftast annat elände, stölder och olagligheter. Jag säger inte att alla som använder cannabis riskerar att gå den vägen, men risken finns ändå och den tycker jag är onödig.

Om jag då jämnför med alkohol som jag drogar då så finns det ju många liknelser. Man blir kass på koncentrationen och allmänt dum och kan ge fosterskador, risk för alkoholism mm mm som vi redan vet. Men det är lagligt. Iofs är ju även Polis och Tull belastad även här i viss mån, om man ser till privat importen från tyskland först och främst. Och hur många misshandlar och elände har inte alkohol ställt till med? Massor och åter massor. Men det är fortfarande inte en inkörsport till tyngre droger. Brukandet av alkohol påverkar inte samhället på det sett som droger gör, främst då tyngre alltså. Risken att beroendet av droger skenar när man använder alkohol versus droger är ju rättså olika eller hur? Så enligt min mening är det bättre att vara redlös av alkohol än av droger.
Atlhon64 x2 5200+, Abit KN9 ultra nforce570, Crucial 2048mb, XFX Geforce 8800GTS 320mb, NorthQ 500w, 320GB spinpoint //
8125p 3dMark06
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Lagar är bra grejer. Det här var svensk lag under Karl IX:
Appendix 1608 wrote:Om någon haver en själfsvyrding och ohörsam son, som fader och moders röst icke lyder, och när de tukta honom aktar han dem intet, Så skola hans fader och moder taga honom fatt, och hava honom fram för de äldsta i staden, och säja: Denne vår son är en självsvyrding och ohörsam, och lyder intet våra röst, och är en frossare och drinkare. Så skall allt folket i staden stena honom ihjäl. Och allt så skal du skilja det onda ifrån dig, att hela Israel skall det höra, och rädas.
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

perhaven wrote:kaffe och snus räknar jag inte till droger eller knark. visst är det beroeende framkallande men jag tror du vet vad jag menar.

Men är kaffe knark för dig så visst. OK.
ja tror inte man blir så jävla hög a kaffe ;D sen är väl inte så många så desperata så man gör inbrott för o ha råd med kaffe :)
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

perhaven wrote:För att svara dig personligen då så handlar det om den legala frågan. Jag vet mycket väl att många droger inte är direkt farliga och många är av stor medecinsk betydelse, tex cannabis. (hasch, ganja, marijuana är oxå cannabis)
Bra, då är vi överens angående den frågan.

perhaven wrote:MEN, att använda cannabis är inte bara bra som jag har förstått att du tycker i ditt inlägg. Hur är din kognitiva förmåga när du har ett fint rus?
Min kognitiva förmåga kan nog jämföras mycket nära salongsberusningsnivåer gällande alkohol med sativaröka. Vid indica blir jag näst intill sömnaktig, och avnjuter gärna en film eller lyssnar igenom ny musik i en skön soffa. Närminnet blir som känt relativt taskigt under berusningen, och kan skapa både trevliga och otrevliga situationer. Dock aldrig så att jag har glömt bort var jag är eller liknande, utan kanske mer vad man just talade om med en kompis. Viktigt i debatten att nämna är att inga långvariga effekter på de kognitiva funktionerna och inga kroniska effekter över huvud taget har bevisats i forskning.

perhaven wrote:Är det så att man har en liten risk av att drabbas av psykoser och andra psykiska åkommer blir det tydligen inte heller bättre, eftersom cannabis ökar dopaminet i huvet på en. Vad är det? Jo det är nånting som både cannabis användare och schizofrenetiska personer har gemensamt. Enligt The British Journal of Psychiatry http://bjp.rcpsych.org/ finns det ett klart samband mellan användning och personer med psykiska åkommor. Visst drabbas långt ifrån alla användare av cannabis för besvär, men risken finns ju ändå. Och då är inte cannabis ofarligt.
Såvitt jag har läst så har man i sällsynta fall, och då vid anlag för psykisk sjukdom, observerat kortvariga psykoser och schizofreni. Cannabis är inte orsaken till en såkallad psykos, utan kan som så mycket annat utlösa den. Psykoserna som barnen i lågstadiet får höra om existerar inte utanför Sveriges gränser, likaså skräckhistorier om cannabisbrukare som har börjat skala sig själv i tron om att han eller hon var en apelsin.

perhaven wrote:Åter till dina kognitiva förmågor då; hur är koncentrationen när du upplever ett rus? Det blir väl knappast bättre när du kör bil t.ex. (om du nu kö bil vill säga) Även om du så cyklar är du inte bara en fara för dig själv utan oxå för personerna i din omgivning. Och då återigen är inte cannabis ofarligt.
Jag har ej körkort, men väljer att citera detta:
"Till dags dato har i hela världen enbart en studie över inflytandet av THC på bilkörning utförts ute i trafiken, till skillnad från i simulatorer. Den utfördes 1993 av universitetet i Maastricht på uppdrag av den federala trafikmyndigheten i USA. Studien visade att en måttlig THC-påverkan gav positivt utslag på körstilen, då förarna förhöll sig mer defensiva.

I tre år utvärderades bilolyckor med svårt skadade och förolyckade i samband med drogpåverkan i ett samarbete mellan universitetet i Adelaide och det Australiensiska trafikministeriet. Nykterhet tilldelades faktor 1. En promillehalt alkohol i blodet på 0,6 till 1,0 visade sig förhöja olycksrisken till faktor 4,2 (4,2 gånger mer sannolikt att olycka sker). Körning under påverkan av THC hade faktor 0,6. Studier vid University of Michigan och på uppdrag av det brittiska transportministeriet har kommit fram till liknande resultat."
perhaven wrote:För tjejer som är gravida så ställer användning till med en del för fostret. Jahopp sedär.. då är det inte heller bra med cannabis.
Till skillnad från alkohol, tobak och kokain finns det ingen uppenbar länk bevisad mellan cannabisbruk och fosterskador. Likaså existerar det ingen trovärdig och vetenskapligt hållbar studie gällande att cannabis skadar sexuella funktioner. Bland annat har ett flertal studier inte lyckats påvisa att cannabis orsakar förändringar i halterna av manligt könshormon, som snarare är förknippat med hög alkoholkonsumtion.

perhaven wrote:Nog om det och åter till det legala perspektivet då:
Som alla vet är ju cannabis olagligt. Och vad medför det? En massa elände för dem som håller på med det! Inte nog med att man måste gömma sina odlingar man kan inte sälja skiten hur som helst heller! Alltså är allt detta lite i det dolda, 'den undre världen' huh! Det blir alltså en belastning för dem i den 'andra' världen. Polisen och tullar i synnerhet. Visst är inte tullning in till sverige den bästa men tullen letar ju ändå efter droger, och vem betalar Polisen och Tullen de anställdas löner? Vem betalar hundmaten till knarkhundarna? JO DET GÖR JAG!!!! JAG SOM ARBETAR VARENDA DAGJÄVEL FÅR BETALA ELÄNDET MED ATT SKATTA!
Och du anser alltså att en legalisering inte skulle spara in dessa pengar, då brukare inte skulle behöva försörja dessa kriminella ligor? Visste du att polisenheter runt om i landet rycker ut för att rycka upp THC-fattiga industrihampor? Kallar du det en särskilt nödvändig återgärd? Ska polisen verkligen behöva bry sig om sådana banala saker istället för att koncentrera sig på de som säljer tunga droger? Ökat användande med nuvarande lagar ger ökade resurser för att polisen ska klara av cannabisfrågan, är det en rätt prioritering?

perhaven wrote:Sen kan cannabis vara en inkörsport till tyngre droger. Och då är man nog ute på hal is. Med tyngre droger följer oftast annat elände, stölder och olagligheter. Jag säger inte att alla som använder cannabis riskerar att gå den vägen, men risken finns ändå och den tycker jag är onödig.
Risken finns till 99% för att den illegala verksamheten som säljer cannabis även ofta tillhandahåller dessa tyngre droger, och det är helt befängt att säga att just drogen cannabis är den helt bakomliggande orsaken till detta! Faktum är att den såkallade “inkörsportsteorin” saknar vetenskapligt underlag, och vederlades i seriösa sammanhang för redan 20 år sedan.
perhaven wrote:Om jag då jämnför med alkohol som jag drogar då så finns det ju många liknelser. Man blir kass på koncentrationen och allmänt dum och kan ge fosterskador, risk för alkoholism mm mm som vi redan vet. Men det är lagligt. Iofs är ju även Polis och Tull belastad även här i viss mån, om man ser till privat importen från tyskland först och främst. Och hur många misshandlar och elände har inte alkohol ställt till med? Massor och åter massor. Men det är fortfarande inte en inkörsport till tyngre droger. Brukandet av alkohol påverkar inte samhället på det sett som droger gör, främst då tyngre alltså. Risken att beroendet av droger skenar när man använder alkohol versus droger är ju rättså olika eller hur? Så enligt min mening är det bättre att vara redlös av alkohol än av droger.
Intressant. Tycker att vi skulle kunna tänka oss ett scenario där det vore tvärtom, cannabis vore lagligt, och alkhol kan endast inköpas genom den illegala verksamheten. Tror du på fullaste allvar att man inte skulle anklaga alkohol för att vara inkörsporten till herion då också? Tycker även att du kan gå ned och fråga tjack-Ingrid vilken hennes allra första drog var.

Du är så motsägelsefull, du säger att alkohol inte är en inkörsport till tyngre droger (tyngre droger som cannabis i ditt fall), men tror du inte att inkörsporten till cannabis från första början till 99 % är alkohol?

Att ta in de dödliga skadorna direkt orsakade av båda de här drogerna är mycket relevant i debatten.
Kort och gott.
Alkolhol: Lösningsmedel och gift i större mängder.
Cannabinoider: Psykoaktiva substanser, ingen av dessa ämnen kan inte ens med god vilja klassas som gift.

Du kan dö av ett helrör starksprit som är standardstorlek när du vandrar iväg till systembolaget.
Du skulle svimma av koldioxidförgiftning innan du skulle dö av cannabis. Eller låt oss säga att du skulle äta det, så skulle du somna innan du ens var i närheten av den dödliga mängden.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Gebba wrote:ja tror inte man blir så jävla hög a kaffe ;D
Njaa, har du inte sett småbarn på sockerrus? Jag har sett barn som har betett sig konstigt på koffein också. ;)
Locked