Sjukdom.....*sniff*

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
1337_pojke

Sjukdom.....*sniff*

Post by 1337_pojke »

Usch, jag har blivit sjuk som satan....pga det så förlorar jag en satans massa pengar som jag verkligen behöver...*host*

Det känns som det är en vanlig förkylning fast ganska hög feber...den stekande solen gör det nog inte mycket bättre.

Nu kommer min fråga...har ni något tips för hur jag ska kunna må bättre eller förkorta förkylningen?
Hur gör ni när ni ska lindra er förkylning?

(Nämn inte Whiskey...eller cognac...)

*harkel*
User avatar
kola
Posts: 226
Joined: 2002-03-08 0:24:13

Post by kola »

kompisen kör med detta och påstår att det dödar samtliga virus och bakterier :
3 pressade vitlöksklyftor
2 matskedar citron
1 stor sked honung
+kokande vatten
tryck,kleta och häll alla saker i en mugg och fyll på med vattnet, rör om och drick medans det är varmt.
"Any man can get on a mule, often many times in a short distance.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

lata dig, se på film och sov dig genom eländet.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Stoneman
Posts: 1072
Joined: 2002-03-08 11:16:52
Location: Sollentuna (Stockholm)
Contact:

Post by Stoneman »

Jag brukar tooooksova. Sover typ 13 - 14 timmar.

Hur går det med din P4 2.266 Axman? Har du fått tag i någon ännu?
Intel P4 2.4B GHz 533 MHz buss | ASUS P4T533-C | 512Mb Kingston PC1066 RDRAM | 3 st 80 Gb, 1 st 60 Gb, 1 st 30 Gb, 1 st 180 Gb | Promise Ultra100TX2 | CL GeForce 4 Ti4600 | LG 52x CD-ROM | Plextor 16/10/40 | XP Pro | Chieftec FullTower | Antec 550 Watt |
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

kola wrote:kompisen kör med detta och påstår att det dödar samtliga virus och bakterier :
3 pressade vitlöksklyftor
2 matskedar citron
1 stor sked honung
+kokande vatten
tryck,kleta och häll alla saker i en mugg och fyll på med vattnet, rör om och drick medans det är varmt.
Hmmm... 3 klyftor vitlök skulle mycket väl kunna ta kål på mig istället för bakterierna...Men tack för tipset, jag ska testa det direkt imorgon..
User avatar
JKay
Posts: 180
Joined: 2002-03-08 6:23:58
Location: Bakom Kameran
Contact:

Post by JKay »

Följ Yxans förslag, det låter bäst!!

Men vad gör man med och för en 2 åring (min son) som har brutit lårbenet i en "spiralfraktur" och ska ligga på sjukhus i 5-6 veckor????
Han ska ligga pall med båda benen rakt upp i ryggläge. Alltså ligga på rygg med benen rakt upp i 90 graders vinkel.
Stimulera honom och försök förklara: - Du får inte komma upp i mammas eller pappas famn den närmsta tiden!!!!
Jag ger upp.
Nä fy på dig Alfa......Kosta vad det kosta vill, min grabb ska bli bra.

Ha det gött alla 64bitare, vi höres!!

Alfa
DELL 8200+ /P4 1700/17,1 " TFT DELL/512 RdRAM/ 60 Gb IBM/ Powercolor ATI RADEON 9600 PRO 256mb/ Turtle Beach Santa Cruz/ 16-10-40 LG Brännare
User avatar
kola
Posts: 226
Joined: 2002-03-08 0:24:13

Post by kola »

Alfa-Swe wrote:Följ Yxans förslag, det låter bäst!!

Men vad gör man med och för en 2 åring (min son) som har brutit lårbenet i en "spiralfraktur" och ska ligga på sjukhus i 5-6 veckor????
Han ska ligga pall med båda benen rakt upp i ryggläge. Alltså ligga på rygg med benen rakt upp i 90 graders vinkel.
Stimulera honom och försök förklara: - Du får inte komma upp i mammas eller pappas famn den närmsta tiden!!!!
Jag ger upp.
Nä fy på dig Alfa......Kosta vad det kosta vill, min grabb ska bli bra.

Ha det gött alla 64bitare, vi höres!!

Alfa
Tja..Var där, visa stort tålamod och kramas. Lider med dig för det är svårt som ***an att förklara saker för en så liten vad som gäller.
"Any man can get on a mule, often many times in a short distance.
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

Alfa-Swe wrote:Följ Yxans förslag, det låter bäst!!

Men vad gör man med och för en 2 åring (min son) som har brutit lårbenet i en "spiralfraktur" och ska ligga på sjukhus i 5-6 veckor????
Han ska ligga pall med båda benen rakt upp i ryggläge. Alltså ligga på rygg med benen rakt upp i 90 graders vinkel.
Stimulera honom och försök förklara: - Du får inte komma upp i mammas eller pappas famn den närmsta tiden!!!!
Jag ger upp.
Nä fy på dig Alfa......Kosta vad det kosta vill, min grabb ska bli bra.

Ha det gött alla 64bitare, vi höres!!

Alfa
när och hur hände det
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
JKay
Posts: 180
Joined: 2002-03-08 6:23:58
Location: Bakom Kameran
Contact:

Post by JKay »

Hej alla!!
Jo det hände som sådant att han trillade baklänges från en 15cm!!!!! kant. Han gjorde en Brolinare fast baklänges. Han tog ett steg bakåt från dessa 15cm för att han tappade balansen och sätter sig på foten, han orkar inte hålla emot utan lägger sig på rygg och då är det inte plats för benet utan det går "av". Lite svårt att förklara utan att visa.
Detta hände i onsdags kväll. Jag har 1 och enhalv v sem kvar som jag brutit och tagit vård av barn istället.
Han e vid gott mod men har j-vligt svårt att sova.

Ha det gott alla, och du som var sjuk....Krya på dig!!

Alfa
DELL 8200+ /P4 1700/17,1 " TFT DELL/512 RdRAM/ 60 Gb IBM/ Powercolor ATI RADEON 9600 PRO 256mb/ Turtle Beach Santa Cruz/ 16-10-40 LG Brännare
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

Alfa-Swe wrote:Hej alla!!
Jo det hände som sådant att han trillade baklänges från en 15cm!!!!! kant. Han gjorde en Brolinare fast baklänges. Han tog ett steg bakåt från dessa 15cm för att han tappade balansen och sätter sig på foten, han orkar inte hålla emot utan lägger sig på rygg och då är det inte plats för benet utan det går "av". Lite svårt att förklara utan att visa.
Detta hände i onsdags kväll. Jag har 1 och enhalv v sem kvar som jag brutit och tagit vård av barn istället.
Han e vid gott mod men har j-vligt svårt att sova.

Ha det gott alla, och du som var sjuk....Krya på dig!!

Alfa
hoppas att han kryar på sig.
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
User avatar
JKay
Posts: 180
Joined: 2002-03-08 6:23:58
Location: Bakom Kameran
Contact:

Post by JKay »

Jo nog kommer han att krya på sig men det e tristess som e vår värsta fiende nu......Det e inte lätt att aktivera honom några längre stunder. Dock har han glott mycket på film (Lejonkungen 1 o 2, Dinosaurier mm.).

Är bara hemma om för att koppla av , min sambo sitter hos honom ett par timmar så jag tar chansen att spela lite....;-) CS, CS, CS, CS!!!

Ha det gött alla!!

Alfa
DELL 8200+ /P4 1700/17,1 " TFT DELL/512 RdRAM/ 60 Gb IBM/ Powercolor ATI RADEON 9600 PRO 256mb/ Turtle Beach Santa Cruz/ 16-10-40 LG Brännare
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Alfa-Swe wrote:Hej alla!!
Jo det hände som sådant att han trillade baklänges från en 15cm!!!!! kant. Han gjorde en Brolinare fast baklänges. Han tog ett steg bakåt från dessa 15cm för att han tappade balansen och sätter sig på foten, han orkar inte hålla emot utan lägger sig på rygg och då är det inte plats för benet utan det går "av". Lite svårt att förklara utan att visa.
Detta hände i onsdags kväll. Jag har 1 och enhalv v sem kvar som jag brutit och tagit vård av barn istället.
Han e vid gott mod men har j-vligt svårt att sova.

Ha det gott alla, och du som var sjuk....Krya på dig!!

Alfa
Usch en "Brolinare" har jag också gjort, nerför en trappa.., bröt fotleden och fick ett stort fint gips i 6 veckor.
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Låter juh segt... ta en *host*konjak*host* ;D
Post Reply