Customiza Live Messenger?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Customiza Live Messenger?

Post by kqr »

Jag har tidigare använt Pidgin men har så smått nu försökt migrera över till Live Messenger mest av kompabilitetsskäl.

Dock är det några små saker jag stör mig på i den, och undrar om det finns något botemedel mot det.
1. Jag vill kunna sortera buddylisten utefter status. (Alltså inte "online - offline", utan snarare "online - busy - afk - offline".)
2. Jag vill ha större statusikoner. Som i Pidgin. Det är ju helt cp att försöka ha en pytteliten ikon för att visa online/offline och sen ha ännu mindre små färgpixlar inklämda runt om för att visa block/status å så.
3. Jag vill kunna se folks avatarer redan i buddylisten så går det snabbare att hitta dem.


Sen stör jag mig också på att messenger "laggar till" lite då och då. Beror det här på reklamen eller något annat?
Vore iofs gôtt om jag kunde få bort reklamen med.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

A-Patch kanske kan hjälpa?
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Wooe
Posts: 108
Joined: 2004-04-14 14:31:53
Location: Jönköping
Contact:

Post by Wooe »

A-patch tar väl bara bort saker. Du kan inte lägga till så mycket med det. Finns ju något msn+ man kan installera med, många kidz kör med det. Jag tycker mest att det verkar vara bloat dock.

För övrigt så fanns ungefär allt av det du efterfrågar i den första beta-versionen av live messenger. Dels så sorterades alla efter Online, annat, offline. Det visades med 3 olika färger på msn-gubben, inga små pytteikoner där inte. Ville man så funkade det bra att byta gubbarna mot folks avatarer istället, gick att välja 2 storlekar på dem har jag för mig. Vet inte varför de ändrade version 8 så mycket som de gjorde sedan.

http://www.ds.hj.se/~martinsson/bilder/msn8beta1.JPG
Gillar inte konversationsfönstret lika mycket, men själva listan sorterades bättre.
Last edited by Wooe on 2007-10-30 12:49:19, edited 1 time in total.
- MSI K8N Neo-FSR - AMD Athlon64 Newcastle 3000+, Freezer64 - 1024Mb DDR PC3200 - Radeon X800GTO agp - Maxtor DiamondMax 120Gb, Seagate Baracuda 200Gb SATA -
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

A-Patch är verkligen bra, men den tenderar att göra skada också. Senaste gången jag installerade a-patch kunde jag inte ens logga in på WLM, så jag fick helt enkelt ta bort den.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Re: Customiza Live Messenger?

Post by trappski »

jag säger. Pröva aMSN istället!

punkt 1 och 3 fungerar där.
Funktionaliteten protokollmässigt är större kontra libPurple (det bibliotek som Pidgin använder för MSN).
Wilderness
Posts: 491
Joined: 2005-12-21 10:58:47

Post by Wilderness »

du ska inte skaffa dig lite pidgin då?
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Det är ju det jag har kört med, men av kompabilitetsskäl försöker jag använda Messenger nu.
Post Reply