Problem med WD Mybook

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Rerre
Posts: 97
Joined: 2005-02-10 15:41:12
Location: Mora

Problem med WD Mybook

Post by Rerre »

Har precis köpt ny dator och installerat allt, och kör med Vista. Kopplade in den externa hårddisken, det kommer sen upp att USB enheten inte känns igen. Det står att det inte finns några drivrutiner installerade för enheten. Har varit inne på WD och letat efter drivrutiner med inte hittat något. Men Hårddisken lyser och arbetar iaf. Har även sökt efter drivrutiner genom Vista, men den säger att enheten har den senaste drivrutinen.
User avatar
simon.lycksele
Posts: 564
Joined: 2006-11-24 19:28:49

Post by simon.lycksele »

Det är förmodligen så att det inte finns några drivrutiner som är kompitabla med vista. (en av vistas stöörsta nackdel, vaför gjorde dom det inte bakåtkompitabelt?)
Gigabyte GA-73PVM-S2H / Intel C2D E8400 /
Corsair XMS2 2GB / Samsung 320GB SATA /
Rerre
Posts: 97
Joined: 2005-02-10 15:41:12
Location: Mora

Post by Rerre »

simon.lycksele wrote:Det är förmodligen så att det inte finns några drivrutiner som är kompitabla med vista. (en av vistas stöörsta nackdel, vaför gjorde dom det inte bakåtkompitabelt?)
Men det står i manuale att den ska klara av Vista, Det är en Essential edition om det säger mer?
User avatar
Axxion
Posts: 15
Joined: 2007-12-20 11:47:47
Location: Östersund

Post by Axxion »

Nu vet inte jag exakt vad
som är det riktiga problemet, men
pröva att gå in via utforskaren när du kopplat in
hårddisken via usb'n, försök att på den vägen
leta rätt på Hårddisken, om den syns där så
dubbelklicka på hårddisken.

Leta sedan rätt på mappen: wd_windows_tools.
sedan ska du kunna hitta en fil som säger WD-setup,
kör den, sen ska allt vara klart :)

Jag hade då inga speciellla problem i Vista med min.
Gigabyte-GA-P35-DS4(rev. 2.1)|Intel Q6600| Corsair 6400C5DHX 4 GB RAM|Sapphire Radeon HD3850 512MB|WD Caviar SE16 500GB SATA + WD MyBook 300 EXT|Windows Vista Home Premium 64-Bit|CoolTek 600Watt-Modular|
Post Reply