Partition av hårdisk efter utbyte av hårdvara

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
kaufman
Posts: 424
Joined: 2005-12-22 14:22:32

Partition av hårdisk efter utbyte av hårdvara

Post by kaufman »

Just nu har jag min enda hårddisk uppdelad i två partitioner. Den ena för windows, den andra för lagring. Nu är det tänkt så att jag ska byta ut det mesta i datorn. Moderkort, ram och grafikkort. Alltså kommer jag ha kvar samma hårddisk med de två partitionerna. När jag har satt ihop allt kommer jag kunna komma åt partitioerna? Alltså installera om xp på "system partitionen" och ha kvar alla mina värdefulla filer på den andra.

Finns det någon spärr på något sätt? jag menar det går inte alltid att flytta en systemhårddisk från dator 1 till dator 2 och komma in på xp i dator 2. Förstår ni?

Ska börja bygga på fredag så svar innan dess uppskattas :D
[Samsung 24" LCD Syncmaster 244T] - [MSI G31M-F, 1333FSB, m-ATX, GbLAN] - [Core 2 Duo E6750 / 2.66 GHz] - [Sapphire HD 3850 512MB GDDR3] - [2x TwinMOS DDR2 Twister PC6400 1024MB] - [Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2] - [Seagate 80GB IDE]
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Det skall inte bli några problem om du inte i panik gör något förhastat, lägger du bara in ditt XP SP2 så skall det funka prima, stöter du på patrull så är det bara att skriva en rad eller två här eller direkt till mig (PM) om du vill 8)
Lycka till! ;)
Vem f.n fann upp fanér?
Post Reply