Fitna the movie

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Moonsky wrote:CSM101,
Om Islam är så fredlig som du säger, varför finns det massa muslimska terrorister men nästan ingen buddhist från andra religioner?
Muslimska terrorister använder sig väl bara av islam för att få ut sin propaganda ut till sin lokalbefolkning, mer logiskt än så är det väl inte?

Det jag har svårt att förstå är hur befolkningen i vissa fall kan stödja denna "terrorism". Då det inte är riktig islam ändå.

Islam är väl i grunden en fredlig religion, är den inte det?
Det är ju vad alla säger till mig om jag får för mig att kritisera islam, så jag vill bara kolla om alla andra har rätt eller inte.

En annan sak som slår mig när jag ändå är inne på allt det här.

Om jag åkte till ett muslimskt land så skulle jag klart som fan anpassa mig till deras levnadsregler och lagar sålänge jag var där. Då tycker jag att muslimerna kan visa samma sak när de kommer hit till t.ex Sverige, en del gör ju inte det, det irriterar mig.

Man tar seden dit man kommer brukar man säga.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

socialgrupp0 wrote:
Big_Bird wrote:Men är det illa ställt med läsförståelsen på 64 bits i år eller?
Jesus är inte en halvgud.
Om man ska följa de kristna trossatserna är jesus Gud.
End of discussion.
Men det var ju bara hans pappa som var Gud? Jesus mamma var dödlig..

http://en.wikipedia.org/wiki/Hercules
Jahve != Zevs
Några fler frågor?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

Big_Bird wrote:Jahve != Zevs
Några fler frågor?
Men det finns ju likheter som du knappast kan förneka? De var båda sina respektive panteoners (?) överhuvud och fick barn med dödliga kvinnor. Hur kan du försvara att den enes son blir halvgud samtidigt som du hävdar att Jahves blev helgud?
Last edited by böglyft on 2008-04-01 9:36:56, edited 1 time in total.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

enix wrote: Man tar seden dit man kommer brukar man säga.
http://grancanariavimmel.blogspot.com/2 ... rna-p.html
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

socialgrupp0 wrote:
Big_Bird wrote:Jahve != Zevs
Några fler frågor?
Men det finns ju likheter som du knappast kan förneka? De var båda sina respektive panteoners (?) överhuvud och fick barn med dödliga kvinnor. Hur kan du försvara att den enes son blir halvgud samtidigt som du hävdar att Jahves blev helgud?
För att den enes son i sin mytologi omnämns som en halvgud och den andres son i sin mytologi omnämns som en del av den heliga treenigheten Fadern/Sonen/Den Heliga Ande som alla tre är Gud.

Du kan inte diskutera vad som står i Bibeln genom att tillämpa dina egna komparativa analyser med andra mytologier.

Eller... det förstås... det är ju vad 99% av modern Islamkritik tycks gå ut på.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Big_Bird wrote:
enix wrote: Man tar seden dit man kommer brukar man säga.
http://grancanariavimmel.blogspot.com/2 ... rna-p.html
hahahah den där var lite rolig ;D
Jo jag vet att det finns tragiska pensionärer som kan ta med sig sederna från
Sverige till t.ex Kanarieöarna eller Thailand och andra populära svensson turistmål. Jag tror inte dessa människor har fattat att när dom är utomlands så ska dom lämna allt svenskt bakom sig.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

Big_Bird: Skillnaden är att om det där hade varit araber eller somalier så hade de först våldtagit tre vita kvinnor, rånat en ensam 13-årig kille i ett gäng om åtta-nio och kallat honom "fjolla" för att han inte kunde försvara sig och sedan krävt att lokalbefolkningen betalar deras fortsatta uppehälle, annars är de "rasister".
Big_Bird wrote:För att den enes son i sin mytologi omnämns som en halvgud och den andres son i sin mytologi omnämns som en del av den heliga treenigheten Fadern/Sonen/Den Heliga Ande som alla tre är Gud.

Du kan inte diskutera vad som står i Bibeln genom att tillämpa dina egna komparativa analyser med andra mytologier.

Eller... det förstås... det är ju vad 99% av modern Islamkritik tycks gå ut på.
Du har ju helt kastat om tidslinjen; "treenigheten" uppstod som idé först med katolska kyrkan medan "El" - alltså Jahve/Allah - faktiskt ursprungligen var en del av en polyteistisk religiös tradition bland semiterna. Kan det vara så enkelt att antikens judar inte hade IQ nog att greppa hur ologiskt det är att en blandnig mellan Gud och en dödlig blir en helgud? Alla vet att det var först när de blandade sig med tyskar och slaver i Europa som deras medel-IQ hamnade över hundra. "EIN-STEIN" någon? ^^
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

enix wrote:
Big_Bird wrote:
enix wrote: Man tar seden dit man kommer brukar man säga.
http://grancanariavimmel.blogspot.com/2 ... rna-p.html
hahahah den där var lite rolig ;D
Jo jag vet att det finns tragiska pensionärer som kan ta med sig sederna från
Sverige till t.ex Kanarieöarna eller Thailand och andra populära svensson turistmål. Jag tror inte dessa människor har fattat att när dom är utomlands så ska dom lämna allt svenskt bakom sig.
Det är rätt naturligt mänskligt att behålla sina rötter, tyvärr är var du kommer ifrån både en stor del av din identitet och en stor del av hur andra upplever dig.
Att totalt förkasta sina rötter må vara aldrig så önskvärt, men som arab kommer du aldrig ses som riktigt svensk lika lite som du som svensk kommer ses som riktigt spansk, så varför föråda ditt ursprung?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

Big_Bird wrote:Det är rätt naturligt mänskligt att behålla sina rötter, tyvärr är var du kommer ifrån både en stor del av din identitet och en stor del av hur andra upplever dig.
Att totalt förkasta sina rötter må vara aldrig så önskvärt, men som arab kommer du aldrig ses som riktigt svensk lika lite som du som svensk kommer ses som riktigt spansk, så varför föråda ditt ursprung?
För att undvika att bli offer för etnisk rensning i framtiden kanske? Historien visar att ju mer väsen som icke-önskvärda minoriteter gör av sig desto snabbare hamnar de i gaskammaren.

Historien visar också att araberna helt enkelt inte kan låta bli att föra just mycket väsen av sig, så det blir nog dags att korka av champagnen ganska snart.
Last edited by böglyft on 2008-04-01 9:56:25, edited 1 time in total.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Big_Bird wrote:
enix wrote:
Big_Bird wrote:
enix wrote: Man tar seden dit man kommer brukar man säga.
http://grancanariavimmel.blogspot.com/2 ... rna-p.html
hahahah den där var lite rolig ;D
Jo jag vet att det finns tragiska pensionärer som kan ta med sig sederna från
Sverige till t.ex Kanarieöarna eller Thailand och andra populära svensson turistmål. Jag tror inte dessa människor har fattat att när dom är utomlands så ska dom lämna allt svenskt bakom sig.
Det är rätt naturligt mänskligt att behålla sina rötter, tyvärr är var du kommer ifrån både en stor del av din identitet och en stor del av hur andra upplever dig.
Att totalt förkasta sina rötter må vara aldrig så önskvärt, men som arab kommer du aldrig ses som riktigt svensk lika lite som du som svensk kommer ses som riktigt spansk, så varför föråda ditt ursprung?
Eftersom..
Väst + Islam = går inte ihop, total kulturkrock som varit FAIL ända sen exprimentet började.

För att svara mer på din fråga, jag tycker det är roligare att uppleva landets kultur som jag är i, de svenska traditionerna kan man behålla hemma.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

socialgrupp0 wrote:Big_Bird: Skillnaden är att om det där hade varit araber eller somalier så hade de först våldtagit tre vita kvinnor, rånat en ensam 13-årig kille i ett gäng om åtta-nio och kallat honom "fjolla" för att han inte kunde försvara sig och sedan krävt att lokalbefolkningen betalar deras fortsatta uppehälle, annars är de "rasister".
Din argumentation är felaktig. Dels skapar du en alldeles för stor grupp som du tillskriver din negativa bild. Och dels förutsätter din bild att araber och somalier beter sig likadant i sina hemländer. Vilket de inte gör.
Etnisk härstammning kan därför troligen strykas ur listan på troliga förklaringar för just det beteende som du kritiserar.
Big_Bird wrote:För att den enes son i sin mytologi omnämns som en halvgud och den andres son i sin mytologi omnämns som en del av den heliga treenigheten Fadern/Sonen/Den Heliga Ande som alla tre är Gud.

Du kan inte diskutera vad som står i Bibeln genom att tillämpa dina egna komparativa analyser med andra mytologier.

Eller... det förstås... det är ju vad 99% av modern Islamkritik tycks gå ut på.
Du har ju helt kastat om tidslinjen; "treenigheten" uppstod som idé först med katolska kyrkan medan "El" - alltså Jahve/Allah - faktiskt ursprungligen var en del av en polyteistisk religiös tradition bland semiterna. Kan det vara så enkelt att antikens judar inte hade IQ nog att greppa hur ologiskt det är att en blandnig mellan Gud och en dödlig blir en helgud? Alla vet att det var först när de blandade sig med tyskar och slaver i Europa som deras medel-IQ hamnade över hundra. "EIN-STEIN" någon? ^^
Diskuterar vi semitisk religiös tradition eller kristendom här?

Förlåt, jag missade tåget där ni andra lämnade kvar mig på kristendomens perong för att glatt kasta er iväg mot en helt annan diskussion. Om du pekar mig i rätt rikting av den här tråden så ska jag försöka komma ikapp.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

socialgrupp0 wrote: När I möten dem, som äro otrogna [icke-muslimer] så halshuggen dem, tills I anställt ett blodbad bland dem! Slån dem i bojor! (sura 47:4)
Den suran ser ut såhär i min Koran iaf:
Muhammad (sura 47, vers 4)
DÅ NI möter förnekarna , låt [svärden] falla över deras huvuden tills dess ni har tvingat dem på knä; tag därefter [de överlevande] till fångna. Sedan [kommer den tid] då ni skall ge dem fria, godvilligt eller mot lösen, för att kriget skall lägga av sina bördor. Detta [är vad ni har att iaktta].
Om Gud ville kunde Han helt visst slå ned dem [utan er medverkan], men genom att låta er kämpa mot varandra sätter Han er alla på prov.
socialgrupp0 wrote: Striden mot dem, tills det ej finns någon frestelse längre, utan all dyrkan ägnas Gud, men om de upphöra, så råda ej fiendeskap annat än mot de orättfärdiga. (sura 2:189)
Såhär står det i min Koran:
Al-Baqarah (sura 2, vers 189)
DE FRÅGAR dig om innebörden av månens nytndning. Säg "Den visar människorna tidpunkten då [vissa skyldigheter skall fullgöras] och [tiden för] vallfärden."
Det är inte fromhet att stiga in i ett hus genom [en dörr på] dess baksida; nej, fromhet visar den som fruktar Gud. Stig därför in i husen genom [den främre] dörren och frukta Gud - kanske skall det gå er väl i händer.
socialgrupp0 wrote: Profet, bekämpa de otrogna och de tvehågsna och var sträng emot dem, ty deras hemvist varder helvetet. Ja, vilket olycksaligt mål! (sura 9:74)

Såhär ser det ut i min Koran:
Al-Tawbah (sura 9, vers 47)
[Hycklarna] svär vid Gud att de inte har sagt något ont; men vad de har sagt är ett förnekande av sanningen och de har förnekat den efter att ha förklarat att de underkastar sig Guds vilja.
De har nämligen satt sig något i sinnet som de inte kunde genomföra. Med sina hämndplaner visade de [sin otacksamhet] för Guds nådergåvor och Hans Sändebuds godhet [som hade förbätrat deras ställning och gynnat dem på många sätt].
Om de ångrar sig är detta det bästa för dem; men om de vänder ryggen till skall Gud straffa dem med ett plågsamt straff i detta och i det kommande livet. Och de skall varken [finna] beskyddare eller hjälpare på jorden]


Jag provade att vända på numrena du angett som källor (dvs vers: sura) 0ch inte ens då var det rätt. Var har du hittat dessa citat?


Moonsky: att jag skriver att Islam inte förespråkar mord till höger och vänster samt delar ut 72 oskulder för mördare betyder inte heller att jag påstår att Islam är en überfredlig religion som enbart vill dansa på rosor och dela ut karameller till alla.
Som jag sa i den förra tråden som behandlade detta; alla religioner har en grund som består av godhet.

Edit: Stavning samt att sista stycket var riktat mot fel pers.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Socialgrupp0: Antisemitism får dig, tvärt emot vad många tycks tro, inte att verka smartare.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

Big_Bird wrote:Socialgrupp0: Antisemitism får dig, tvärt emot vad många tycks tro, inte att verka smartare.
Jag vet att eget beröm luktar illa, men vi kan nog ändå ganska säkert säga att vi befinner oss i helt olika intellektuella klasser. När du blir omsprungen retirerar du till klyschor som känns trygga; "etnicitet har inget med saken att göra! det är bara sociala faktorer som spelar roll, det säger mina kulturmarxistiska föreläsare!" och "jag trodde det var kristendomen vi diskuterade här", det senare dessutom när ämnet faktiskt är "Fitna".

CSM101: Min Koran-översättning är nog mer islamkritisk än din (du verkar vara muslim?), i och för sig så spelar väl översättningen inte så stor roll när man först och främst ska ha den till runkpapper.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

socialgrupp0 wrote:
Big_Bird wrote:Socialgrupp0: Antisemitism får dig, tvärt emot vad många tycks tro, inte att verka smartare.
Jag vet att eget beröm luktar illa, men vi kan nog ändå ganska säkert säga att vi befinner oss i helt olika intellektuella klasser. När du blir omsprungen retirerar du till klyschor som känns trygga; "etnicitet har inget med saken att göra! det är bara sociala faktorer som spelar roll, det säger mina kulturmarxistiska föreläsare!" och "jag trodde det var kristendomen vi diskuterade här", det senare dessutom när ämnet faktiskt är "Fitna".
Du grabben, du misslyckas med att ge ett smart intryck, du trollar rätt uselt och du har bara ett fungerande skällsord och det är "kulturmarxist".

Men, jag ska ge dig en sak, vi befinner oss i olika intellektuella ligor och till och med Moonsky får ont i huvudet av att sänka sig till din.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

Big_Bird wrote:Du grabben, du misslyckas med att ge ett smart intryck, du trollar rätt uselt och du har bara ett fungerande skällsord och det är "kulturmarxist".
Jag har många fler men här i Kalifornen är klockan 01:50 och jag är rätt så trött.
Big_Bird wrote:Men, jag ska ge dig en sak, vi befinner oss i olika intellektuella ligor och till och med Moonsky får ont i huvudet av att sänka sig till din.
Du inser att det danska socialdemokratiska partiet idag får sitta i TV-soffor och be om ursäkt för att de försökte utmåla alla på högerkanten som "dumma okunniga arbetarklassen"? Det straffar sig att vara dumdryg vet du.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

socialgrupp0 wrote:CSM101: Min Koran-översättning är nog mer islamkritisk än din (du verkar vara muslim?), i och för sig så spelar väl översättningen inte så stor roll när man ska ha den till runkpapper.
Haha, om du med din "Koran-översättning" syftar på Google så är jag med dig.
Det ändrar fortfarande inte det faktum att du, i vilket fall som helst, blivit lurad. Ingen av dina verser var riktiga eller ens lik de riktiga verserna.

Editerad.
Last edited by CSM101 on 2008-04-01 10:57:15, edited 1 time in total.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

CSM101 wrote:Det ändrar fortfarande inte det faktum att du, i vilket fall som helst, blivit lurad. Ingen av dina verser var riktiga eller ens lik de riktiga verserna.
Jag bryr mig inte. Jag kan inte arabiska så jag skulle inte kunna verifiera någon av översättningarna även om jag faktiskt vore intresserad. Den stora majoriteten av västerlänningar, mig inkluderad, skiter totalt i varför ni firar i ramadan och varför ni ber på fredagar, men när ni blandar er i våra angelägenheter, spottar på vår kultur och dödar våra familjemedlemmar så börjar det klia i avtryckarfingret. Det enda jag för min del är intresserad av är propaganda som ger någon en ursäkt till att ge mig tillstånd till att få bomba er smutsiga kultur.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

socialgrupp0 wrote:
Big_Bird wrote:Du grabben, du misslyckas med att ge ett smart intryck, du trollar rätt uselt och du har bara ett fungerande skällsord och det är "kulturmarxist".
Jag har många fler men här i Kalifornen är klockan 01:50 och jag är rätt så trött.
Oooh... du sitter i KALIFORNIEN... ja men då är ju din oförmåga att göra något annat än att rapa upp tråkig icke-PK jäävligt förlåten.

Liten skola för debattmässigt handikappade:
1) Är du för trött för att föra ett intelligent resonemant, lägg ner.
2) Om du tänker diskutera Islam utifrån en jämförelse med kristendomen, gör då det med kunskap om de grundläggande premisserna som finns i kristendomen. Inte från din egen fantasi.
3) Om du tänker göra dig till ovän med alla genom att använda ett grovt språk, förolämpningar och en allmänt förståndshandikappad attityd... bli inte förvånad när du inte blir tagen på allvar.
Big_Bird wrote:Men, jag ska ge dig en sak, vi befinner oss i olika intellektuella ligor och till och med Moonsky får ont i huvudet av att sänka sig till din.
Du inser att det danska socialdemokratiska partiet idag får sitta i TV-soffor och be om ursäkt för att de försökte utmåla alla på högerkanten som "dumma okunniga arbetarklassen"? Det straffar sig att vara dumdryg vet du.
Du... jag är inte det danska socialdemokratiska partiet. Faktum är att du lyckas jämföra mig med ett begrepp som är fel på alla tre punkter.
Gå hem, gå och lägg dig och kom igen när du klarar av det bättre.
Last edited by Big_Bird on 2008-04-01 23:42:45, edited 1 time in total.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

socialgrupp0 wrote:
CSM101 wrote:Det ändrar fortfarande inte det faktum att du, i vilket fall som helst, blivit lurad. Ingen av dina verser var riktiga eller ens lik de riktiga verserna.
Jag bryr mig inte. Jag kan inte arabiska så jag skulle inte kunna verifiera någon av översättningarna även om jag faktiskt vore intresserad. Den stora majoriteten av västerlänningar, mig inkluderad, skiter totalt i varför ni firar i ramadan och varför ni ber på fredagar, men när ni blandar er i våra angelägenheter, spottar på vår kultur och dödar våra familjemedlemmar så börjar det klia i avtryckarfingret. Det enda jag för min del är intresserad av är propaganda som ger någon en ursäkt till att ge mig tillstånd till att få bomba er smutsiga kultur.
Översättning från socialgruppnollska:

"Jag spottar på er som jag tycker spottar på mig för det gör att jag känner mig stor och stark."
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

Hahaha, du blev riktigt sur nu va? Ta ett glas whisky, jag ska skriva ut ett recept åt dig.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

socialgrupp0 wrote:Hahaha, du blev riktigt sur nu va? Ta ett glas whisky, jag ska skriva ut ett recept åt dig.
Tja... du verkar ju inte lyssna på någon som helst annan ton, så jag tänkte att jag skulle sänka mig till din nivå.

Men om jag ska vara helt ärlig, och använda ett grepp du själv gör:
"utanför kontexten av just den här debatten så skiter jag fullständigt i dig. Du är en självgod nolla som inte har en enda meningsfull åsikt och vars patetiska försök att verka intelligent på andras bekostnad är rent beklämmande. Jag hoppas resten av världen reser sig och spränger bort kalifornien medan du är kvar där."

Så, det är way past your bedtime och själv har jag ett jobb att sköta. Vi kan lägga ner det är rätt tråkiga smutskastandet nu om det är okej med dig.
Personligen inser jag att det är rätt omöjligt att förklara för dig varför du totalt missförstått konceptet treenigheter så jag har inte mycket mer att änga mig åt än att averagera mitt hat för mina supportkunder mot dig.
Last edited by Big_Bird on 2008-04-01 23:43:47, edited 2 times in total.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

socialgrupp0 wrote:Jag bryr mig inte. Jag kan inte arabiska så jag skulle inte kunna verifiera någon av översättningarna även om jag faktiskt vore intresserad. Den stora majoriteten av västerlänningar, mig inkluderad, skiter totalt i varför ni firar i ramadan och varför ni ber på fredagar, men när ni blandar er i våra angelägenheter, spottar på vår kultur och dödar våra familjemedlemmar så börjar det klia i avtryckarfingret. Det enda jag för min del är intresserad av är propaganda som ger någon en ursäkt till att ge mig tillstånd till att få bomba er smutsiga kultur.
Haha vilken vändning från inlägget där du ansåg mig vara roligare än Big_Bird, som dock togs bort när jag tog bort runkpapperdelen i mitt förra inlägg ;)

Håller på att storkna av skratt här av inlägget du skrivit =)

Haha "blandar er i våra angelägenheter". Underbart. När hade du någon av dina familjemedlemmar mördad av en av "oss" sist om jag får fråga?

Nä du, nu ska jag blanda mig i västerlänningarnas angelägenhet (tolkas som: ligga med en västerländsk tjej, lr för att vara korrekt, slyna), spotta på er kultur (tolkas som: slänga potatisen och köttbullarna som blev kvar sen jag käkade påskmiddag med mina svenska vänner, kan för övrigt också falla in under kategorin blanda i era angelägenheter) och mörda några familjemedlemma.

Ja, jag tror jag gör så, istället för att plugga idag, det lät mycket roligare... =)

Men måste erkänna, det var ett trevligt sätt att rikta bort fokuset från hur du klantade till det i ditt citatinlägg ;D
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
böglyft
Avstängd
Posts: 92
Joined: 2008-03-20 5:44:10

Post by böglyft »

Apropå nivå, när jag trollade om att Jesus måste ha varit "halvgud som Hercules" så drev jag med kulturkrocken som uppstår när semitiska religioner sprids till andra folk. Romarna undrade nämligen samma sak när kristendomen kom till dem. Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan direkt så att du missade den nyansen förvånar mig inte alls. =)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

socialgrupp0 wrote:Apropå nivå, när jag trollade om att Jesus måste ha varit "halvgud som Hercules" så drev jag med kulturkrocken som uppstår när semitiska religioner sprids till andra folk. Romarna undrade nämligen samma sak när kristendomen kom till dem. Du verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan direkt så att du missade den nyansen förvånar mig inte alls. =)
Du vet att ett begåvat troll inte erkänner att han trollar va?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply