Problem med WLAN med D-link DI-614+

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Problem med WLAN med D-link DI-614+

Post by Rejs »

Image

Jag blir inte klok på skiten. När jag kopplade in den första gången så strulade den och gick upp och ner och höll på. Då testade jag att ställa in MAC-filter och det funkade fint i 1-2 månad och sen började den strula igen.

och nu har jag problem att få igång WLAN.

Testat "Restore To Factory Default Settings" i gränssnittet.
Återställa till fabriksinställningar på routern. När jag kör detta så kan WLAN gå på ibland och det funkar ett tag sen går det ner igen och jag får börja om att inte få igång det.

En firmware som ligger på den redan är den som ligger på deras hemsida, fast har testat att tanka hem den iaf.

På WAN och LAN står det en MAC-adress men WLAN får 00-00-00-00-00-00


Någon som har någon aning om något?


Ps. Den är inte för varm som jag vet att tidigare modeller av denna blev
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Jag har samma modell, och den krånglar inte vid vanligt användande. Det är först när jag har laddat ned under varierande lång tid som den bestämmer sig för att antingen lägga ner helt (så att jag får starta om den) eller så startar den om sig själv, vilket oftast avbryter nedladdningen. Ibland kan det hända att jag bara behöver ladda några youtube-filmer samtidigt för att den ska starta om sig, och ibland kan jag ladda ned i flera timmar innan den börjar strula.

Jag överlever, men visst är den ganska störande ibland.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Nu fick jag igång det för en timme sen efter att som jag gjort innan åtställa till fabriksinställningarna på routern. Jag sparade då konf. som jag hade.

Sedan dog WLAN igen efter kanske <10min. Men då laddade jag configen och ändrade bara någon liten inställning som kanalen och nu har det gått sen dess.

Ingen som vet vad det kan ha att göra med?

Kör med inställningarna:

WEP Open System
WEP Enable
WEP Encryption 64Bit
Key Type HEX
Key1 xxxxxxxxxx

Har inget MAC eller IP-filter aktiverat (Hade det när det funkade som längst)

Edit: Och nu när jag vaknade (04.30) hade det gått ner igen...
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
Post Reply