Kopplas från internet!

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
Eliten
Posts: 132
Joined: 2005-02-09 17:50:09

Kopplas från internet!

Post by Eliten »

Hej!

För ca. 1.5 år sedan började min dator koppla ifrån sig från internet med jämna mellanrum. Ringde till Telia som är min bredbandsleverantör och de kunde inte se några problem men skickade direkt ett nytt modem.
Tyvärr så kvarstod problemet också med det nya modemet inkopplat, och det var ungefär ett år sedan.
Nu under ett år har jag inte orkat bry mig speciellt mycket om det, men på senare tid har det blivit väldigt störigt då jag spelar en del onlinespel. Det är precis som om internetkopplingen inte riktigt orkar med att ha igång typ msn o va inne på flera internetsidor samtidigt. För det är mest när jag har igång mycket samtidigt som det händer, men även annars! kan poängtera att jag har 24mb bredband, så det lär inte vara där problemet sitter.

Har testat det mesta.. Testat ett annat modem, testat ett annat nätverkskort, omformaterat datorn, avinstallerat antivirusprogram och brandvägg, testat att köra utan router & testat ny nätverkskabel. MEN problemet kvarstår! Har en laptop också och där märker jag inte av några problem. Den är dock ansluten med trådlöst nätverkskort.

Det enda som jag inte har testat att byta som kanske skulle kunna vara felet är telefonsladden, alltså den från telefonjacket till modemet. Skulle det kunna vara den som är sönder nånstans som orsakar att internet kopplas från ibland?

Vore VERKLIGEN tacksam för all hjälp som kan lösa mitt problem!
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

vad har du för dator?
Dyslexi
User avatar
Eliten
Posts: 132
Joined: 2005-02-09 17:50:09

Post by Eliten »

Hmm, hyfsat gammal..
Amd athlon 64 3000+
1.5 gig ram
radeon 9600~ grafikkort
en 160gig hdd, en 250 o en extern 250
windows xp sp2
Post Reply