Headset som håller (svara gärna)

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
Seppo.H
Posts: 130
Joined: 2007-02-04 19:11:36

Headset som håller (svara gärna)

Post by Seppo.H »

Av alla geeks härinne - charmigt menat. Så lär någon erfarat ett bra headset. Jag har ägt 3st tror jag och antingen börjar micen krångla eller så slutar ena högtalaren låta. Behöver nu ett prisvärt headset, ett som håller mer än 3månader.
x2 4200+][x1950pro][Corsair XMS2 2x1024 CL4][WD 250]
User avatar
Krypskytt
Posts: 201
Joined: 2007-10-30 0:21:42

Post by Krypskytt »

Skulle igentligen bara behöva skriva Sennheiser :P

Är inne på mitt 3dje. Hade ett sennheiser PC 155 USB de palla lätt ett 20 tal hårda duns i golvet (frustration lol), köpte ett till, men blev lite sugen på Sennheiser PC 165 USB, så de är de ja kör förtillfället. Visserligen inne på att uåågradera till "350:an". Har inget ljudkort eller högtalare, så de blev Sennheiser, ren kavlité i mina ögon (öron).

Kika här: http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=50
Core 2 Duo E8500 || ASUS PQ5 PRO || EVGA Geforce GTX260 SSC || 2x2GB RAM Mushkin Redline || Corsair TX650 || LIAN – LI 6070B SE || WD Velociraptor 300GB || LG W2252TQ || XP pro ||
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

Icemat Siberia funkar bra annars
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Köp aldrig kombinerade lösningar.

1. Köp ett par rejäla och bra hörlurar.
2. Köp en bra och rejäl mikrofon (eller fluga, det kör jag med).


Går mikrofonen sönder så köper du bara den ny och vice versa. Kombinerade paket är nästan alltid sämre än var del för sig.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Seppo.H
Posts: 130
Joined: 2007-02-04 19:11:36

Post by Seppo.H »

Tanken om separat mic har slagit mig. Kanske kan vara bra att säga vad ja ska ha de till. Studerar på distans, då snackar man mycket över nätet.

Det är alltså inte för att höra när SWAT team köper nades m.m utan helt enkelt bara hålla standard så folk hör vad man säger, som student är det alltid kul om sakerna håller ett tag (till rimlig peng såklart 300-500) . Dunka bas gör jag i mina riktiga högtalare!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=307562 duger dem tror ni?
x2 4200+][x1950pro][Corsair XMS2 2x1024 CL4][WD 250]
User avatar
Krypskytt
Posts: 201
Joined: 2007-10-30 0:21:42

Post by Krypskytt »

Explorer wrote:Icemat Siberia funkar bra annars
Då måste du fått ett special ex, de är de headsetet med högst fel frekvens på. Allt verkar gå sönder på de, men mest frekvent är byglarna på öronmuffarna.

Seppo.H wrote:Tanken om separat mic har slagit mig. Kanske kan vara bra att säga vad ja ska ha de till. Studerar på distans, då snackar man mycket över nätet.

Det är alltså inte för att höra när SWAT team köper nades m.m utan helt enkelt bara hålla standard så folk hör vad man säger, som student är det alltid kul om sakerna håller ett tag (till rimlig peng såklart 300-500) . Dunka bas gör jag i mina riktiga högtalare!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=307562 duger dem tror ni?
Uhm, kika här: http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=50

eller gör en combo

hörlurar: http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=68

mic: http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=72
Core 2 Duo E8500 || ASUS PQ5 PRO || EVGA Geforce GTX260 SSC || 2x2GB RAM Mushkin Redline || Corsair TX650 || LIAN – LI 6070B SE || WD Velociraptor 300GB || LG W2252TQ || XP pro ||
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Seppo.H wrote:Tanken om separat mic har slagit mig. Kanske kan vara bra att säga vad ja ska ha de till. Studerar på distans, då snackar man mycket över nätet.

Det är alltså inte för att höra när SWAT team köper nades m.m utan helt enkelt bara hålla standard så folk hör vad man säger, som student är det alltid kul om sakerna håller ett tag (till rimlig peng såklart 300-500) . Dunka bas gör jag i mina riktiga högtalare!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=307562 duger dem tror ni?
Istället för att ta Krypskytts råd och handla på hans kompis sida som han gör smygreklam för så skulle jag:

1. Leta rätt på de lurar jag vill ha.
2. Köra en pricerunner och köpa från ett ställe med bra priser.

Komplett är oftast en bra balans mellan pris och kundservice, och de där lurarna låter som om de kommer vara adekvata för din användning.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Krypskytt
Posts: 201
Joined: 2007-10-30 0:21:42

Post by Krypskytt »

fisk wrote:
Istället för att ta Krypskytts råd och handla på hans kompis sida som han gör smygreklam för så skulle jag:

1. Leta rätt på de lurar jag vill ha.
2. Köra en pricerunner och köpa från ett ställe med bra priser.

Komplett är oftast en bra balans mellan pris och kundservice, och de där lurarna låter som om de kommer vara adekvata för din användning.
Uhm smygreklam? Bara för at de inte är en stor internetbutik är de smygreklam om man länkar till den sidan? Va vet ja du kanske jobbar på Komplett.

Mafps är ett litet företag ja, funnits sedan 2005, har överlägset snabbast leveranser å den mest generösa kundservicen. (de brukar va så med mindre företag dom värnar om sina kunder).
Core 2 Duo E8500 || ASUS PQ5 PRO || EVGA Geforce GTX260 SSC || 2x2GB RAM Mushkin Redline || Corsair TX650 || LIAN – LI 6070B SE || WD Velociraptor 300GB || LG W2252TQ || XP pro ||
User avatar
dunderklumpen
Posts: 142
Joined: 2007-06-27 10:45:03

Post by dunderklumpen »

Hej!

Jag använder mig av Microsoft LifeChat LX-3000. Här!
Jag har haft headsettet länge och det har fungerat FELFRITT.
Bra kvalitet på både lurar och mikrofon. Spelar FPS och tycker det låter bra.
Har även (volymkontroll)(Mic On/Off) på sladden. Sladden är ~180 cm.

- Prisvärt
- Bra kvalitet
- Enkelt

*REKOMMENDERAS*
I am 49% addicted to Counterstrike. What about you?
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Krypskytt wrote:Uhm smygreklam? Bara för at de inte är en stor internetbutik är de smygreklam om man länkar till den sidan? Va vet ja du kanske jobbar på Komplett.

Mafps är ett litet företag ja, funnits sedan 2005, har överlägset snabbast leveranser å den mest generösa kundservicen. (de brukar va så med mindre företag dom värnar om sina kunder).
Jobbigt att bli ertappad? xD
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Krypskytt
Posts: 201
Joined: 2007-10-30 0:21:42

Post by Krypskytt »

fisk wrote:
Krypskytt wrote:Uhm smygreklam? Bara för at de inte är en stor internetbutik är de smygreklam om man länkar till den sidan? Va vet ja du kanske jobbar på Komplett.

Mafps är ett litet företag ja, funnits sedan 2005, har överlägset snabbast leveranser å den mest generösa kundservicen. (de brukar va så med mindre företag dom värnar om sina kunder).
Jobbigt att bli ertappad? xD
Inte alls, jobbar inte där :) Men eftersom ja bara pysslar med gaming, vänder ja mej givetvis till en shop som enbart pysslar med gaming som vet vilka grejer som funkar. Dom byggde upp Maxfps efter pengarna dom vann på Quakecon. Å 1-2 dagars leverans, undra om komplett slår de? :P
Core 2 Duo E8500 || ASUS PQ5 PRO || EVGA Geforce GTX260 SSC || 2x2GB RAM Mushkin Redline || Corsair TX650 || LIAN – LI 6070B SE || WD Velociraptor 300GB || LG W2252TQ || XP pro ||
Post Reply